• Svar på tråden Hur snygg är den här mannen från 1-10?
  • ClumsySmurf
    ClumsySmurf skrev 2024-08-23 21:04:39 följande:
    Luukfordamax = looksmaxxing
    Du är som en autist som alltid flinar när h*n ljuger
    ClumsySmurf skrev 2024-08-25 05:38:41 följande:
    Är det matten som ljuger när någon är felprogramerad och räknar fel?
    ClumsySmurf skrev 2024-08-24 18:41:00 följande:
    Folk med kognitiv dissonans har ofta problem med verkligheten så de undviker kritiskt tänkande, det kan vara väldigt svårt att skilja dem från de som spelar dum för att provocera. Hur blir det när folk med kognitiv dissonans gör fredagstrådar?
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 15:04:46 följande:
    Nej, eftersom jag har en massa meddelanden och bara skummläser igenom bland de olika som finns här.

Orkar inte direkt gå igenom alla och nej, du känner mig inte tillräckligt väl för att kunna säga om jag är intelligent eller inte. 

Att du väljer att kalla mig för ointelligent, eftersom du inte gillar mina svar är ganska trångsynt, vilket i sig kan ses som ointelligent. Det faktum att du inte kan vara öppen för annat tänk så att säga.

Intelligens (av latin intellego, att förstå, begripa, inse, avgöra), mental förmåga; förmågan att utifrån givna grunder avsiktligt utveckla sitt tänkande. Till intelligensen räknas vanligen förmågorna att resonera, planera, lösa problem, associera, tänka abstrakt, förstå idéer och språk, komplicerade orsakssammanhang samt förmågan till inlärning

sv.wikipedia.org/wiki/Intelligens

Självskrytigt exempel av tecken på någon form av intelligens 😇:
    ClumsySmurf skrev 2024-08-25 20:49:32 följande:
    Jag tycker att BMI precis som MIB och horoskopet något man kan roa sej med på fritiden. Horoskopet är säkrare än MIB eftersom det är gjort så att det ska stämma för den vanliga människan.

• Anonym (BMI =bullshit measuring index)
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 15:05:29 följande:
    Bullshit. Om det hade stämt, så skulle ingen kvinna ha slängt sig för Richard.

Vad mer exakt ansåg du vara BS?

Jag skrev förut att det finns vissa tjejer ( oftast yngre som tror dom kan fixa mördare m.h.a kärlek) när de blir äldre brukar de flesta mogna kvinnor inte tänka så. Undantag finns dock alltid. 

Även om man faller för ett utseende ( vilket är vanligast för yngre tjejer) så tappar man snabbt intresse om mannen är självfixerad, egoistisk, trist, konstig, ohygienisk, dryg, elak, lat mm. 

De tjejer/kvinnor som faller för Richard , faller antingen för att de vill laga mannen eller för spänningen - det farliga. Det är oftast inget kvinnor som vill bilda familj söker efter.

• Anonym (Luukfordamax)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-08-28 17:55:12 följande:
    Så du är snyggare än alla andra som visar intresse för snygga tjejer, ofta även medelmåttiga tjejer?

Även om det mot förmodan skulle stämma, är utseendet inte allt. I ett förhållande är annat viktigare.

Mycket duger bevisligen för dagens tjejer. Jag ser ofta yngre par där killen inte är vrålsnygg. Det vanligaste är väl att båda ser ganska medelmåttiga ut, de flesta är ju inga fotomodeller.

Men tillgång och efterfrågan skiljer sig mellan könen, och detta märks extra tydligt på Tinder och liknande, där en liten klick killar tydligen får nästan all kvinnlig uppmärksamhet. Men lika skevt är det inte i verkligheten.

Om jag var du skulle jag försöka lära känna tjejer på andra sätt än via dejtingappar. Gemensamma intressen, föreningar, genom vänner, skola, jobb.
    Jag tror att det är det enda svaret, men varken genom vänner, skola och jobb för min del.

Blev behandlad som ett spöke där jag gick innan.
    Har knappt vänner.
    Har inte heller något jobb.

Får många matchningar, men få som svarar på mina meddelanden trots att jag alltid inleder med mer än "tja läget?".
  • Anonym (Luukfordamax)
    ClumsySmurf skrev 2024-08-28 18:21:29 följande:
    ClumsySmurf skrev 2024-08-25 05:38:41 följande:
    Är det matten som ljuger när någon är felprogramerad och räknar fel?
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 15:04:46 följande:
    Nej, eftersom jag har en massa meddelanden och bara skummläser igenom bland de olika som finns här.

Orkar inte direkt gå igenom alla och nej, du känner mig inte tillräckligt väl för att kunna säga om jag är intelligent eller inte. 

Att du väljer att kalla mig för ointelligent, eftersom du inte gillar mina svar är ganska trångsynt, vilket i sig kan ses som ointelligent. Det faktum att du inte kan vara öppen för annat tänk så att säga.

Självskrytigt exempel av tecken på någon form av intelligens 😇:
    ClumsySmurf skrev 2024-08-25 20:49:32 följande:
    Jag tycker att BMI precis som MIB och horoskopet något man kan roa sej med på fritiden. Horoskopet är säkrare än MIB eftersom det är gjort så att det ska stämma för den vanliga människan.
    Vad har detta med dig att göra?

Vad gör du ens på familjeliv när du är så intelligent?

Ut och skapa ett sätt att bota cancer.
  • Anonym (BMI =bullshit measuring index)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-08-28 17:55:12 följande:
    Så du är snyggare än alla andra som visar intresse för snygga tjejer, ofta även medelmåttiga tjejer?

Även om det mot förmodan skulle stämma, är utseendet inte allt. I ett förhållande är annat viktigare.

Mycket duger bevisligen för dagens tjejer. Jag ser ofta yngre par där killen inte är vrålsnygg. Det vanligaste är väl att båda ser ganska medelmåttiga ut, de flesta är ju inga fotomodeller.

Men tillgång och efterfrågan skiljer sig mellan könen, och detta märks extra tydligt på Tinder och liknande, där en liten klick killar tydligen får nästan all kvinnlig uppmärksamhet. Men lika skevt är det inte i verkligheten.

Om jag var du skulle jag försöka lära känna tjejer på andra sätt än via dejtingappar. Gemensamma intressen, föreningar, genom vänner, skola, jobb.
    Ja exakt.
    Jag tror dejtingappar är det värsta som finns för en mans självförtroende, medan det kanske är helt annorlunda för kvinnor!

För ca 10 år sen provade jag en dejtingsajt bara för skojs skull, och innan jag ens hunnit ladda upp en bild blev jag överöst av meddelanden. Jag är för snäll och ville besvara alla meddelanden, och eftersom det gick för sakta blev dom förbannade när att jag inte svarade tillräckligt fort. Undrade hur många jag hade på gång samtidigt, eller frågade om de inte var snygga nog att prata med etc. Jag lade ner efter 1-2 veckor.

Eftersom det är så många fler män och få kvinnor kommer dejtingappar vara värdelöst för de flesta män. Verkligheten är tillräckligt svår, eftersom det blir allt fler män. Varför då utsätta sig för en dejtingapp, och utifrån den avgöra att alla kvinnor är si eller så och bara vill ha de absolut snyggaste männen? Ration är säkert ännu värre där än i verkligheten?
  • Anonym (Luukfordamax)
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-08-28 18:11:45 följande:
    Var det bara tjejer som kallade dig ful? Var det tjejer som slog och sparkade?

Mobbning är för jävligt, men det är ALDRIG en ursäkt för att bete sig illa mot andra. Ta ingen skit, men straffa inte oskyldiga för vad mobbarna gjorde mot dig.

Många blir mobbade under uppväxten. Tyvärr. De flesta blir inte våldsamma eller mördare för det.

En del har hemska uppväxter, blir misshandlade hemma och allt möjligt. Men börjar ändå inte skada eller döda andra.

Du måste varken ha ett perfekt utseende eller en perfekt personlighet för att hitta en tjej. Alla har fel och brister. Men personligheten är viktigare än utseendet.
    Killar slog mig, tjejerna stod vid sidan om och antingen skrattade dem eller så sa de åt mig att sluta slåss, även om det bara var ren självförsvar.

Vad i hela.....?

Under högstadiet behandlade tjejer mig som att jag hade varit kriminell. Bara för mitt utseende.

De tittade på mig och sa "ewwwww" och liknande skit. Kände mig mindre värd. 

Allt blev helt annorlunda i början av tvåan på gymnasiet, men då hade jag som person redan förändrats.

Upptäckte blackpill i nian och det var då jag förstod att allt jag hade varit med om handlade om mig, mitt ansikte och min bakgrund.

Har tyvärr inte kunnat se tjejer som änglar sedan dess. Alltid så de porträtteras i media.

Åhhhhh stackars kvinnor..... bojkotta patriarkatet!!

Ojojoj 

Fast det finns ju självklart inget patriarkat
  • Anonym (Luukfordamax)
    Anonym (BMI =bullshit measuring index) skrev 2024-08-28 20:10:54 följande:
    Ja exakt.
    Jag tror dejtingappar är det värsta som finns för en mans självförtroende, medan det kanske är helt annorlunda för kvinnor!

För ca 10 år sen provade jag en dejtingsajt bara för skojs skull, och innan jag ens hunnit ladda upp en bild blev jag överöst av meddelanden. Jag är för snäll och ville besvara alla meddelanden, och eftersom det gick för sakta blev dom förbannade när att jag inte svarade tillräckligt fort. Undrade hur många jag hade på gång samtidigt, eller frågade om de inte var snygga nog att prata med etc. Jag lade ner efter 1-2 veckor.

Eftersom det är så många fler män och få kvinnor kommer dejtingappar vara värdelöst för de flesta män. Verkligheten är tillräckligt svår, eftersom det blir allt fler män. Varför då utsätta sig för en dejtingapp, och utifrån den avgöra att alla kvinnor är si eller så och bara vill ha de absolut snyggaste männen? Ration är säkert ännu värre där än i verkligheten?
    Tror att den är runt 70% män och 30% kvinnor. Som vanligt, är dejting mycket lättare för kvinnor än för män och ja, kvinnor väljer chads i allt större utsträckning.
  • Anonym (Etta)
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 20:11:41 följande:
    Killar slog mig, tjejerna stod vid sidan om och antingen skrattade dem eller så sa de åt mig att sluta slåss, även om det bara var ren självförsvar.

Vad i hela.....?

Under högstadiet behandlade tjejer mig som att jag hade varit kriminell. Bara för mitt utseende.

De tittade på mig och sa "ewwwww" och liknande skit. Kände mig mindre värd. 

Allt blev helt annorlunda i början av tvåan på gymnasiet, men då hade jag som person redan förändrats.

Upptäckte blackpill i nian och det var då jag förstod att allt jag hade varit med om handlade om mig, mitt ansikte och min bakgrund.

Har tyvärr inte kunnat se tjejer som änglar sedan dess. Alltid så de porträtteras i media.

Åhhhhh stackars kvinnor..... bojkotta patriarkatet!!

Ojojoj 

Fast det finns ju självklart inget patriarkat
    Och du tycker inte att du är en incel? På riktigt? This ticks ALL boxes.
  • Anonym (Luukfordamax)
    Anonym (Etta) skrev 2024-08-28 16:42:00 följande:
    Nej, vad man attraheras av är INTE objektivt.

Chad, Stacy, lookmaxa etc kommer från incel-världen. Eller från mansaktivister, kanske jag ska säga. Är 23. Om det är gamling i din värld så får det väl vara så. Som tjej kan jag bara säga att killar som uttrycker sig som du gör är den största red flag som finns. Men du väljer ju själv hur du vill framstå.
    En tjej som kallar sig själv för feminist är en red flag för mig
  • Anonym (Luukfordamax)
    EnAnonumius skrev 2024-08-28 16:57:10 följande:
    Bara för att man kan "räkna ut något matematiskt", så är det faktiskt inte "samma sak" som att det är objektivt...
    Det matten säger är bara ration på hur symmetrisk någon är. Det säger inget om hur "objektiv snygg" någon är.  För "snygg"/"ful" är något som är subjektivt.

Dessutom så säger ju killen i YT videon du lade upp "should be more attractive"..  Beakta ordet "should" i kontext så blir det "borde" (på svenska)
    Så även i YT klippet du lade in, om man aktivt verkligen lyssnar på vad som säges. Så sa de inget om något om att en människa är "objektivt snygg" bara för att den symmetriska ration var näst intill perfekt.
    Ja och?

Han borde vara mer så pass attraktiv och jo, snygghet är objektiv.

Att man kan beräkna hur snygg en person är genom matematiska beräkningar, är ett bevis på att det visst är objektivt.

Det enda som är subjektivt är om man vill jämföra två personer som är lika snygga. Vilken som är snyggast av de två är subjektivt, så ja lite subjektivitet finns det, men i det stora hela är snygghet objektivt.

Galante är en 5/10 och Samuelsson en fyra om man bara kollar på ansiktet.
Svar på tråden Hur snygg är den här mannen från 1-10?