• Svar på tråden Hur snygg är den här mannen från 1-10?
  • Anonym (BMI =bullshit measuring index)
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 23:21:09 följande:
    Nej, alla kvinnor är inte lika, men ni är mer lika varandra än män.

Förklarar varför ni ofta hamnar på samma del av en normalfördelad kurva när det gäller iq.

Har också för mig att jag såg en studie som hade gjorts, där det hade bevisats att kvinnor faller mycket lättare för grupptryck gentemot män. Att kvinnor ofta följer flocken.

I detta fall handlar det om att alla kvinnor söker en chad (top 1% av männen utseendemässigt)

Eftersom män knappt har något sätt för att se bättre ut utseendemässigt, så gäller det alltså att de männen som ser bra ut är de som har haft tur i det genetiska lotteriet.

Denna mängd män är ganska liten och eftersom i stort sett alla kvinnor söker dessa chads, så hamnar alla icke chads i skuggorna.

Alla dessa män är helt enkelt osynliga i kvinnors ögon och kommer med största förmodan aldrig att kunna skaffa en flickvän.

Om det skulle stämma att nästan alla kvinnor bara sökte chads borde väldigt många kvinnor inte ha någon partner?

Jag tycker sällan jag ser några kvinnor tillsammans med några särskilt snygga män. Åtminstone inte i stil med några kändisar eller fotomodeller utan normala och t.o.m. det som du anser vara under. Mina tjejkompisar tycker inte att de killar/män jag fallit för är särskilt snygga, och jag tycker inte att deras är något som attraherar mig. Tack och lov för det, annars skulle alla slåss om samma män.

Du kanske är väldigt ung. Unga tjejer är säkert mer benägna att bry sig om vad deras kompisar tycker och tänker. Men om du ser dig om på stan osv kommer du se knubbiga män, spinkiga män, långa män, korta män , utländska män osv med kvinnor. En del gånger kan mannen vara snygg men ha en medioker kvinna och ibland gäller det motsatta. Ibland ser man en överviktig kvinna med spinkig man och ibland det motsatta. Det är vad jag ser, men inte du?

Förklarar varför ni ofta hamnar på samma del av en normalfördelad kurva när det gäller iq.

Har också för mig att jag såg en studie som hade gjorts, där det hade bevisats att kvinnor faller mycket lättare för grupptryck gentemot män. Att kvinnor ofta följer flocken.

I detta fall handlar det om att alla kvinnor söker en chad (top 1% av männen utseendemässigt)

Eftersom män knappt har något sätt för att se bättre ut utseendemässigt, så gäller det alltså att de männen som ser bra ut är de som har haft tur i det genetiska lotteriet.

Denna mängd män är ganska liten och eftersom i stort sett alla kvinnor söker dessa chads, så hamnar alla icke chads i skuggorna.

Alla dessa män är helt enkelt osynliga i kvinnors ögon och kommer med största förmodan aldrig att kunna skaffa en flickvän.

Om det skulle stämma att nästan alla kvinnor bara sökte chads borde väldigt många kvinnor inte ha någon partner?

Jag tycker sällan jag ser några kvinnor tillsammans med några särskilt snygga män. Åtminstone inte i stil med några kändisar eller fotomodeller utan normala och t.o.m. det som du anser vara under. Mina tjejkompisar tycker inte att de killar/män jag fallit för är särskilt snygga, och jag tycker inte att deras är något som attraherar mig. Tack och lov för det, annars skulle alla slåss om samma män.

Du kanske är väldigt ung. Unga tjejer är säkert mer benägna att bry sig om vad deras kompisar tycker och tänker. Men om du ser dig om på stan osv kommer du se knubbiga män, spinkiga män, långa män, korta män , utländska män osv med kvinnor. En del gånger kan mannen vara snygg men ha en medioker kvinna och ibland gäller det motsatta. Ibland ser man en överviktig kvinna med spinkig man och ibland det motsatta. Det är vad jag ser, men inte du?

• ClumsySmurf

Du tänkte 👍
    The Science of Gender and Science: Pinker vs. Spelke, a Debate

A second important corollary is that tail ratios are affected by differences in variance. And biologists since Darwin have noted that for many traits and many species, males are the more variable gender. So even in cases where the mean for women and the mean for men are the same, the fact that men are more variable implies that the proportion of men would be higher at one tail, and also higher at the other. As it's sometimes summarized: more prodigies, more idiots.

https://www.edge.org/event/the-science-of-gender-and-science-pinker-vs-spelke-a-debate
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 15:04:46 följande:
    Nej, eftersom jag har en massa meddelanden och bara skummläser igenom bland de olika som finns här.

Orkar inte direkt gå igenom alla och nej, du känner mig inte tillräckligt väl för att kunna säga om jag är intelligent eller inte. 

Att du väljer att kalla mig för ointelligent, eftersom du inte gillar mina svar är ganska trångsynt, vilket i sig kan ses som ointelligent. Det faktum att du inte kan vara öppen för annat tänk så att säga.
    😇
  • Anonym (Luukfordamax)
    Anonym (BMI =bullshit measuring index) skrev 2024-08-29 00:18:57 följande:

Jo, jag ser det ibland, men inte när det kommer till min generation.

Nej, inga kvinnor är ensamma. Chadsen är ihop med flera tjejer samtidigt 
  • Anonym (Luukfordamax)
    ClumsySmurf skrev 2024-08-29 00:23:05 följande:
    Du tänkte 👍
    The Science of Gender and Science: Pinker vs. Spelke, a Debate

A second important corollary is that tail ratios are affected by differences in variance. And biologists since Darwin have noted that for many traits and many species, males are the more variable gender. So even in cases where the mean for women and the mean for men are the same, the fact that men are more variable implies that the proportion of men would be higher at one tail, and also higher at the other. As it's sometimes summarized: more prodigies, more idiots.

https://www.edge.org/event/the-science-of-gender-and-science-pinker-vs-spelke-a-debate
    😇
    Ja???
  • Anonym (Luukfordamax)
    Anonym (BMI =bullshit measuring index) skrev 2024-08-29 00:18:57 följande:

Jag är tonåring, men till skillnad från vad många AB er tror, så är jag inte efterbliven
  • Anonym (Luukfordamax)
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-29 00:28:09 följande:
    Jag är tonåring, men till skillnad från vad många AB er tror, så är jag inte efterbliven
    Menade av
  • EnAnonumius
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 23:14:25 följande:
    Wow du har ju verkligen blivit tappad bakom en vagn.

Ta och sök själv om du inte tror mig. Orkar inte göra jobbet för någon annan.
    Och nej man är fan inte tappad bara för att man inte acceptera en sökmotor (Google är en sökmotor) som källa och att du citera från någonstans utan länkhänvisning...

Det är DU som påstår, och då ligger bevisbördan hos dig.
    Så nej du gör inte jobbet för någon annan. För det är aldrig andras jobb att bevisa dig rätt när det är DU som kommer med påstående.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.

Aldrig trott eller sagt att du är efterbliven. Tror du bara haft det tufft.
    Hoppas att ditt liv blir bättre, om inte annat så med åren. 

Jag vet att unga tjejer kan vara riktigt elaka. Råkade själv ut för dem när jag var yngre. Utfrysning och hånfulla, elaka kommentarer.  Särskilt för att jag var ny på en skola där alla känt varandra hela livet. Jag var en jäkla stockholmshora som trodde jag var något. Inte blev det bättre när vissa killar blev intresserade heller.

Men det blir bättre när man blir äldre. De tjejer du tycker är så utseendefixerade kommer mogna och ändra sina preferenser. Jag har då verkligen inte samma ideal som när jag var tonåring. Men sluta med dejtappar för där vill alla ha Chads?, ungefär som företag vill ha en extremt arbetslivserfaren 25 åring som helst ska ha studerat på universitet i minst fem år.
    Aah du fattar!

• EnAnonumius
    Nej  du kanske inte är efterbliven.

Men du är direkt trångsynt och saknar förmågan att vara öppen för andras tänk, det går som en röd tråd i dina inlägg.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Hur snygg är den här mannen från 1-10?