• Svar på tråden Hur snygg är den här mannen från 1-10?
  • Anonym (Luukfordamax)
    Anonym (Etta) skrev 2024-08-28 20:22:51 följande:
    Är nog ingen risk att en feminist skulle attraheras, så du behöver inte oroa dig {#emotions_dlg.djavulsk}
    K  gumman
  • Anonym (Luukfordamax)
    EnAnonumius skrev 2024-08-28 20:59:15 följande:
    Det är du som inte förstår "snygg" och "ful" är abstrakta begrepp. Det är knappast något man kan göra till något s.k "objektiva" begrepp ävben om du nu "vill att det skall gå".
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 20:18:40 följande:
    Ja och?

Att man kan beräkna hur snygg en person är genom matematiska beräkningar, är ett bevis på att det visst är objektivt.

Det enda som är subjektivt är om man vill jämföra två personer som är lika snygga. Vilken som är snyggast av de två är subjektivt, så ja lite subjektivitet finns det, men i det stora hela är snygghet objektivt.

Galante är en 5/10 och Samuelsson en fyra om man bara kollar på ansiktet.
    De beräknar inte hur "snygg" en person är via matematiska beräkningar. De matematiska beräkningarna är baserat på hur mycket/lite symmetriskt ett ansikte är. 

Bara för att något är symmetriskt så betyder de inte att det är ett "snyggt" ansikte. Ett ansikte kan vara väldigt symmetriskt men ändå fult och oattraktivt.
    OM du valde att lyssna ordentligt på det YT videon du själv hade lagt in så hade du inte resonerat så dumt som "objektiv snygghet".
    Utan då hade du fattat att det handla om symmetri, och det sägs också "borde vara mer attraktivt". Men nu gör det det inte ens i den YT-videon du länkade till.

Sedan var får du de siffrorna ifrån?
    Enligt VEM är Galante en 5:a och Samuelsson en 4:a.  Kan du hänvisa till källan där du fick fram siffrorna?
    Dig själv är ingen källa, då det är bara ditt jävla subjektiva tyckande och inget annat..

Fast skall du fortsätta att spotta ur dig att det finns något heter "objektiv snygghet".
    Då är det på tiden att du länkar till objektiv forskning på detta.
    Det går bra att hänvisa till forskningen så att man måste gå ned och läsa det på Universitets bibliotek.  Skall du hänvisa det så så skall  titeln på forskningen var med, med och forskarnas för- och efternamn med så man kan söka  Universitets bibliotekets databaser. 
    Är du insatt och vet hur man rate:ar ett ansikte, så kan du lätt ta reda på att den ena är en MTN d.v.s. average och den andra är LTN d.v.s. lågt average.

Jag har aldrig påstått att snygghet är 100% objektiv, men jag menar bara att det finns en liten subjektivitet i det stora hela. Dock så är det för det mesta objektivt.
    Att man dras till en viss fenotyp är dock subjektivt, men man kan ändå erkänna om en person är objektivt vacker eller inte. I Ramirez fall så har han hög symmetri, magnifik dimorfism etc.

Om du ändå väljer att kalla en objektivt snygg man som honom för ful, så är du således vinklad till vissa åsikter eller så gillar du bara inte honom p.g.a. etniska bakgrund.

Googla på vad som räknas som objektivt attraktiva egenskaper hos både män och kvinnor.

Det står såhär:

averageness, symmetry, sexual dimorphism, a pleasant expression, good grooming, and youthfulness
  • molly50
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 21:35:15 följande:
    Är du insatt och vet hur man rate:ar ett ansikte, så kan du lätt ta reda på att den ena är en MTN d.v.s. average och den andra är LTN d.v.s. lågt average.

Jag har aldrig påstått att snygghet är 100% objektiv, men jag menar bara att det finns en liten subjektivitet i det stora hela. Dock så är det för det mesta objektivt.
    Att man dras till en viss fenotyp är dock subjektivt, men man kan ändå erkänna om en person är objektivt vacker eller inte. I Ramirez fall så har han hög symmetri, magnifik dimorfism etc.

Om du ändå väljer att kalla en objektivt snygg man som honom för ful, så är du således vinklad till vissa åsikter eller så gillar du bara inte honom p.g.a. etniska bakgrund.

Googla på vad som räknas som objektivt attraktiva egenskaper hos både män och kvinnor.

Det står såhär:

averageness, symmetry, sexual dimorphism, a pleasant expression, good grooming, and youthfulness
    Även om jag inte hade vetat om Ramirez bakgrund så skulle jag inte tycka att han är attraktiv.
    Men det kan man ju förstås inte tycka,enligt dig,för då är man ju oärlig. 
  • Anonym (BMI =bullshit measuring index)
    ClumsySmurf skrev 2024-08-28 20:57:04 följande:
    "Jag tror dejtingappar är det värsta som finns för en mans självförtroende, medan det kanske är helt annorlunda för kvinnor!"

Kanske det men det borde vara tvärt om
    Det kan vara väldigt svårt för män att marknadsföra sin personlighet i en profil så det skapar intresse vid första ögonkastet där det är stort mansöverskott, det blir betydligt mer ytligt medan det ofta räcker för kvinnor att vara tillräckligt snygg för ett knull.

Sura bittra incels verkar b.l.a ha problem med att ha en personlighet som inte är särskilt attraktiv så det funkar dåligt marknadsföra sin personlighet IRL,
    Arbetslös, bor hemma hos mamma, typ funkar också dåligt i en profil så man behöver vara äckligt snygg för att kunna kompensera.

Men om man ger upp och vill skylla det på något kan man ju självsaboterande envisas med datingappar. logiken är ju i alla fall upp och ner.

Om man känner sej svårt ensam och vill ändra på det skulle man väl ändå prioritera manliga vänner IRL före ligg på tinder? Speciellt om man tycker att motsatta könet är blåst i huvudet.

För en kvinna som vill ha en egoboost eller sex kanske. Det är nog inte lika enkelt för de som vill ha seriösa förhållanden. 

Fast jag vet Inte om incels faktiskt alltid haft den synen på kvinnor. Det är nog mycket besvikelse som ligger bakom, och det är på sätt och vis tragiskt. Att bli hatisk mot kvinnor är förstås inte rätt sätt att tackla problemet. Vi kvinnor är och tänker inte lika. Lika lite som alla män.

Jag är ingen expert på incels, men det känns som att många haft underliggande problem i livet som gjort att de kanske bor hos sin mamma eller är arbetslösa. Outredd NPF, utanförskap eller mobbing kan vara skäl tex. Med det sagt är lösningen inte att hata kvinnor eller vistas på dejtingappar som bekräftar deras syn på kvinnor.

Om problemen är så djupliggande borde psykiatrin inte vara så undermålig och överbelastad, då de flesta verkar behöva stöd för att komma vidare. En del blir möjligen starkare av mobbing men alla har olika bakgrund, ärftlighet och känsligheter. Därmed faller alltid en del mellan stolarna. 

Om ett problem är arbetslösheten eller boende hos föräldrar, så borde nästa fokus ligga där innan tankar på dejting med risk för att bli ratad. Skaffa vänner och något som man brinner för gör en attraktivare ( både för män och kvinnor). Tiden bör läggas där istället för att spamma forum med hat, eller beundra ouppnåeliga mansideal. Det leder ingenstans.

Ja, om man vistas på en dejtingapp måste man verkligen aggressivt marknadsföra sin personlighet. En jämförelse är att det blir svårt att skriva ett CV om man inte har någon erfarenhet alls. Därför är a och o att ta itu med de psykiska problem man har, därefter skaffa ett liv utanför nätet och dejtingvärlden. Då har man åtminstone en chans att hitta någon när man minst anar det. Om inte annat så bryr man sig inte på samma sätt längre.

Kämpa för ett liv framför att kämpa för att få en kvinna. Det är först då det brukar lösa sig.

• EnAnonumius

Om du inte är insatt i hur man "rejtar någon", så skall du låta bli att spotta ur dig siffror  och hävda att det är "fakta".

Du detta med objektiv, är inget som går att gradera så som du väljer att göra. 
    Nej jag är inte "vinklad" till vissa åsikter och/eller  säger att han är ful p.g.a hans etiska bakgrund.
    Så där har du helt fel i dina påståenden om mig.

Att du hoppar på mig och hävdar detta säger en hel del om dig egentligen och hur du väljer att bedöma vad saken beror på, utan att ta hänsyn om du har fakta eller inte.

Hur lågt tänker du sjunka? Är det så viktigt för dig att "ha rätt" att du är beredd att sitta och hitta på andningar nu också utöver att anklaga kvinnor för att vara oärliga? 

Det står såhär:

Jag bad inte dig att "googla".  Jag bad inte heller om att höra vilka söktermer du använde dig av.

Sedan ett citat utan källhänvisning är automatiskt diskvalificerad. Google (isig) är inte en "källa".
    Google är en sökmotor.

Så gör om gör rätt.

Då tar jag det ett varv till vad jag bad om.

Fast skall du fortsätta att spotta ur dig att det finns något heter "objektiv snygghet".
    Då är det på tiden att du länkar till objektiv forskning på detta.
    Det går bra att hänvisa till forskningen så att man måste gå ned och läsa det på Universitets bibliotek.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Luukfordamax)
    Anonym (BMI =bullshit measuring index) skrev 2024-08-28 21:46:34 följande:

För en kvinna som vill ha en egoboost eller sex kanske. Det är nog inte lika enkelt för de som vill ha seriösa förhållanden. 

Fast jag vet Inte om incels faktiskt alltid haft den synen på kvinnor. Det är nog mycket besvikelse som ligger bakom, och det är på sätt och vis tragiskt. Att bli hatisk mot kvinnor är förstås inte rätt sätt att tackla problemet. Vi kvinnor är och tänker inte lika. Lika lite som alla män.

Jag är ingen expert på incels, men det känns som att många haft underliggande problem i livet som gjort att de kanske bor hos sin mamma eller är arbetslösa. Outredd NPF, utanförskap eller mobbing kan vara skäl tex. Med det sagt är lösningen inte att hata kvinnor eller vistas på dejtingappar som bekräftar deras syn på kvinnor.

Om problemen är så djupliggande borde psykiatrin inte vara så undermålig och överbelastad, då de flesta verkar behöva stöd för att komma vidare. En del blir möjligen starkare av mobbing men alla har olika bakgrund, ärftlighet och känsligheter. Därmed faller alltid en del mellan stolarna. 

Om ett problem är arbetslösheten eller boende hos föräldrar, så borde nästa fokus ligga där innan tankar på dejting med risk för att bli ratad. Skaffa vänner och något som man brinner för gör en attraktivare ( både för män och kvinnor). Tiden bör läggas där istället för att spamma forum med hat, eller beundra ouppnåeliga mansideal. Det leder ingenstans.

Ja, om man vistas på en dejtingapp måste man verkligen aggressivt marknadsföra sin personlighet. En jämförelse är att det blir svårt att skriva ett CV om man inte har någon erfarenhet alls. Därför är a och o att ta itu med de psykiska problem man har, därefter skaffa ett liv utanför nätet och dejtingvärlden. Då har man åtminstone en chans att hitta någon när man minst anar det. Om inte annat så bryr man sig inte på samma sätt längre.

Kämpa för ett liv framför att kämpa för att få en kvinna. Det är först då det brukar lösa sig.

Nej, alla kvinnor är inte lika, men ni är mer lika varandra än män.

Förklarar varför ni ofta hamnar på samma del av en normalfördelad kurva när det gäller iq.

Har också för mig att jag såg en studie som hade gjorts, där det hade bevisats att kvinnor faller mycket lättare för grupptryck gentemot män. Att kvinnor ofta följer flocken.

I detta fall handlar det om att alla kvinnor söker en chad (top 1% av männen utseendemässigt)

Eftersom män knappt har något sätt för att se bättre ut utseendemässigt, så gäller det alltså att de männen som ser bra ut är de som har haft tur i det genetiska lotteriet.

Denna mängd män är ganska liten och eftersom i stort sett alla kvinnor söker dessa chads, så hamnar alla icke chads i skuggorna.

Alla dessa män är helt enkelt osynliga i kvinnors ögon och kommer med största förmodan aldrig att kunna skaffa en flickvän.
  • Anonym (Luukfordamax)
    molly50 skrev 2024-08-28 21:42:48 följande:
    Även om jag inte hade vetat om Ramirez bakgrund så skulle jag inte tycka att han är attraktiv.
    Men det kan man ju förstås inte tycka,enligt dig,för då är man ju oärlig. 
    Tror dig inte.

Kan du isåfall berätta vem som är snygg?
  • molly50
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 23:22:00 följande:
    Tror dig inte.

Och hur vet du vad jag tycker är attraktivt och inte?
    Vad får dig att tro att du kan tala om vilka preferenser jag har?
    Även om det kanske finns vissa kvinnor som skulle tycka att han är attraktiv så gäller det inte alla. Långt därifrån.
    Vi är alla olika och har olika preferenser.

Men ska jag ta upp några exempel på män aom aer bra ut så t ex Tom Ellis,Barber Dan Gregory,Ricky Martin och Edward af Sillén.
    En annan man som blev snyggare ju äldre han blev var Sean Connery.
    Förutom de sista åren då.
    Men utseendet är inte allt. Det är helheten som räknas.
  • molly50
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 23:22:00 följande:
    Tror dig inte.

Och vad är egentligen meningen med att lägga upp sådana här trådar om du inte kan ta de svar du får?
    Du har ju startat andra trådar med samma ämne också,med samma resultat.
Svar på tråden Hur snygg är den här mannen från 1-10?