Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Hur snygg är den här mannen från 1-10?

Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-23 16:11:52 följande:
    Bra att du är ärlig
    Så man är,enligt dig,inte ärlig om man tycker att han är oattraktiv?

Jag skulle ge honom en 0-1. Helt enkelt för att jag tycker han ser creepy och otrevlig ut. Och ingen snygg frisyr.
    Sen får du tro att jag är oärlig,om du vill.
  • molly50
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 11:01:53 följande:
    Nej, men jag vill ju veta vad som krävs för att man ska kunna attrahera en tjej. Tydligen är det omöjligt för dagens damer.
    Du lägger upp bilder på andra män som du vill att vi ska betygsätta.
    Något som,i alla fall för mig,känns lite främmande och barnsligt att göra.
    Men svarar man så avfärdar du det som lögner om det inte är det svar du vill ha. Dvs att han är attraktiv/ser ut som du.
    Men som ett svar på din fråga så tror jag att de flesta,både kvinnor och män,ser till helheten hos den andra personen för att attraktion ska uppstå.
    Har man ingen tilltalande personlighet så spelar det yttre ingen roll t ex.
    Åtminstone inte för oss kvinnor.
  • molly50
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 11:05:31 följande:
    Snarare typsikt att bli kallad för incel här, så fort man skriver något som inte stämmer överens med det ni tycker.

Hade det varit tvärtom så hade det kallats för girlpower och feminism, men nej nej. Som vanligt är all typ av kritik mot kvinnor toxisk maskulinitet och incelsnack.
    Men vänta lite. Så fort man skriver något som inte stämmer överens med det ni tycker?
    Du lägger själv upp bilder på män och ber oss kvinnor att betygsätta deras utseende.
    När vi då svarar att han inte är attraktiv så blir vi anklagade för att vara oärliga.
    Det är väl inte så mycket bättre,i så fall?
    För övrigt så har jag inte sett någon anklaga dig för att vara en incel.
    Möjligen att du låter som en. Men det är inte samma sak som att anklaga dig för att vara det.
  • molly50
    EnAnonumius skrev 2024-08-28 12:32:30 följande:
    Precis..
    Dessa ord tåls att upprepas. 👍🍻
    Absolut. Glad
  • molly50
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 13:45:53 följande:
    Hur kan jag se ut som en blandning av båda, men ändå inte ha en flickvän? Wtf?
    Du måste ju inse att alla har olika preferenser för vad man tycker är attraktivt och inte.
    Och utseendet är inte allt.
    Det är helheten som räknas.
    Och du har en attityd som inte är alltför tilltalande.
  • molly50
    Anonym (BMI =bullshit measuring index) skrev 2024-08-28 14:20:46 följande:
    Exakt!
    Utseendet är ytterst sekundärt om personligheten fallererar. En man som inte är objektivt vacker men är glad, har självförtroende och karisma har många ggr högre chanser. Har han båda riskerar han ha alltför många beundrare, och kvinnor kan dra sig undan för att slippa den konkurrensen. Inget är enkelt 🙂

Fast vi kan inte veta om Ts personlighet verkligen är så här eller om han i verkligheten är blyg, introvert mm. På forum visas ofta en alternativ personlighet upp ( en roll). Om han har den attityden kanske tjejer drar sig undan för att han verkar för självsäker eller dålig lyssnare,

En sak som är rätt säker är att utseendet endast är tilltalande vid första anblick, men minsta lilla fel i personligheten riskerar radera ut den skönheten snabbt. Jag dejtade en som kallades den snyggaste, men han var såååå trist och mest intresserad av sig själv. Jag tappade intresset efter en vecka. 

Det är nog större chans att komma undan med brister i utseende, än brister i personlighet hos kvinnor. Medan för män verkar det nästan vara det motsatta.
    Ja,precis!

Ja,män är mer visuella och de kan många gånger falla för en kvinna enbart pga hennes utseende.
    Men de allra flesta,både kvinnor och män,ser trots allt till helheten.
    Jag skulle t ex inte falla för en snygg man om han inte har en attraktiv personlighet eller karisma/charm.
    Jag kan också falla för snällhet och värme,humor och ert vackert leende.
  • molly50
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 16:25:43 följande:
    Ja, men du borde ju åtminstone förstå att min så kallade attityd är något jag har fått p.g.a. den.
    Jag blev också mobbad i min barndom.
    Men inte har jag en taskig attityd emot andra för det.
    Om du mår så dåligt av det du har råkat ut för så kanske du ska söka hjälp?
    Ingen kvinna kan hjälpa dig med det. Bara du själv.
  • molly50
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 21:35:15 följande:
    Är du insatt och vet hur man rate:ar ett ansikte, så kan du lätt ta reda på att den ena är en MTN d.v.s. average och den andra är LTN d.v.s. lågt average.

Jag har aldrig påstått att snygghet är 100% objektiv, men jag menar bara att det finns en liten subjektivitet i det stora hela. Dock så är det för det mesta objektivt.
    Att man dras till en viss fenotyp är dock subjektivt, men man kan ändå erkänna om en person är objektivt vacker eller inte. I Ramirez fall så har han hög symmetri, magnifik dimorfism etc.

Om du ändå väljer att kalla en objektivt snygg man som honom för ful, så är du således vinklad till vissa åsikter eller så gillar du bara inte honom p.g.a. etniska bakgrund.

Googla på vad som räknas som objektivt attraktiva egenskaper hos både män och kvinnor.

Det står såhär:

averageness, symmetry, sexual dimorphism, a pleasant expression, good grooming, and youthfulness
    Även om jag inte hade vetat om Ramirez bakgrund så skulle jag inte tycka att han är attraktiv.
    Men det kan man ju förstås inte tycka,enligt dig,för då är man ju oärlig. 
  • molly50
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 23:22:00 följande:
    Tror dig inte.

Kan du isåfall berätta vem som är snygg?
    Och hur vet du vad jag tycker är attraktivt och inte?
    Vad får dig att tro att du kan tala om vilka preferenser jag har?
    Även om det kanske finns vissa kvinnor som skulle tycka att han är attraktiv så gäller det inte alla. Långt därifrån.
    Vi är alla olika och har olika preferenser.

Men ska jag ta upp några exempel på män aom aer bra ut så t ex Tom Ellis,Barber Dan Gregory,Ricky Martin och Edward af Sillén.
    En annan man som blev snyggare ju äldre han blev var Sean Connery.
    Förutom de sista åren då.
    Men utseendet är inte allt. Det är helheten som räknas.
  • molly50
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-28 23:22:00 följande:
    Tror dig inte.

Kan du isåfall berätta vem som är snygg?
    Och vad är egentligen meningen med att lägga upp sådana här trådar om du inte kan ta de svar du får?
    Du har ju startat andra trådar med samma ämne också,med samma resultat.
  • molly50
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-29 13:02:07 följande:
    Jag får matchningar på tinder och andra dejtingappar. Alltså ser jag åtminstone helt ok ut, men grejen är att de inte söker vilken chad som helst, utan de med mest status och pengar också.

Förklarar varför så många av er alltid nämner skådespelare och liknande när ni snackar om snygga män. Män är inte i närheten av lika statuskåta som kvinnor.

Vad spelar det för roll om de ändrar preferenser?
    Tänker inte dejta någon av de när de är 35 och redan har blivit knullade av hundra andra snubbar, när de var yngre.
    Du frågar efter vilka vi tycker är snygga och vi svarar.
    Hur skulle du bli hjälpt av att vi nämner en man i vår bekantskapskrets som du inte ens känner?
    Och det är väl utseende vi diskuterar här,inte status?
  • molly50
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-29 19:28:29 följande:
    Ja, men ni nämner bara skådespelare. Inget annat. Bara skådespelare. Inte den där brevbäraren i närheten av där ni bor om du förstår vad jag menar.

Bara snubbar med 10/10 smv.

Resten är osynliga.

Inte ser jag män gå runt och ba "ooooh Gal Gadot, så ska en kvinna se ut".

Nej nej. Vi ser kvinnor runt omkring oss som möjliga dejtval, men kvinnor går runt och snackar om hur de borde vara ihop med Chris Hemsworth.

Resten finns inte. De gör inte det.
    Ja,men då frågar jag igen.
    På vilket sätt blir du hjälpt av att vi svarar våran egen man som svar på din fråga?
    Eller för den delen brevbäraren?
    Det är ju ändå inga du känner.
    Och vad brevbäraren anbelangar så kan det ju likaväl vara en kvinna.
    Så när du frågar vilken man vi tycker är snygg så måste vi ju nämna någon du vet vem det är.
    Det betyder inte att vi tror att vi ska kunna bli ihop med honom.

För övrigt så lägger du ju själv upp bilder på kända män och ber oss betygsätta deras utseenden.
    Du kanske skulle lägga upp en bild på en vanlig man som inte är känd för att få bättre svar?
  • molly50
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-30 00:33:28 följande:
    Sannerligen ett mirakel utan dess like.

Applåderar honom för vad han lyckades åstadkomma i en värld, som egentligen inte var gjord för honom.

Han måste nog känna sig som en vinnare varje dag.

Det enda som kan hända nu är att du lämnar honom för någon som är snyggare och längre.
    Eller så är det hans personlighet som har gjort att han har lyckats.
    Utseendet är inte allt.
  • molly50
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-08-30 00:34:33 följande:
    Det får jag göra i en ny tråd.

Du får ha lite tålamod hehe...

Kan dock säga att han kallas för Dalit mogger.
    Det var då inte heller en attraktiv man,i mina ögon.
    Men kanske finns det någon annan som tycker annorlunda.
  • molly50
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-09-01 15:57:54 följande:
    För tjejer i min ålder och i min generation så är det definitivt allt.

Värsta av allt är att medelmåttor tror att de är gudinnor som förtjänar en sexgud.
    Ja,utseendet är säkert viktigare för yngre individer.
    Men då är det ju ännu märkligare att du anklagar alla kvinnor här i tråden för att vara oärliga och utseendefixerade,med tanke på att många av oss som håller till här i forumet är vuxna.
    Jag kan lova dig att det där med utseendefixering förändras med åren.
  • molly50
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-09-01 16:19:15 följande:
    Ja, den dagen ni blir gamla och inte längre kan gå ut och skaffa vilken kille som helst på gata 
    Haha! Ja,precis! Jag är redan där. Men jag är också redan lyckligt gift.
    Och skulle vi gå skilda vägar så skulle jag ändå hellre vara singel än att bli tillsammans med en utseendefixerad man.
  • molly50
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-09-01 22:37:56 följande:
    Förmodligen var du likt resten en prostitut i dina yngre dar
    Nej,vet du vad. Det var jag verkligen inte.
    Vet du ens vad ordet betyder?
    Om inte så kanske du ska ta reda på det innan du slänger ur dig så nedsättande ord till andra.
  • molly50
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-09-02 02:22:21 följande:
    Ja, jag vet vad det betyder 
    Uppenbarligen inte om du tror att jag har varit prostituerad.
  • molly50
    ClumsySmurf skrev 2024-09-02 03:00:04 följande:
    i vissa fall betyder det önsketänkande, det kan vara så om det är hans enda chans att få ligga
    I så fall lider jag med de som råkar ut för honom.
  • molly50
    Anonym (Luukfordamax) skrev 2024-09-03 12:23:27 följande:
    Jag lider med dina barn som har en singelmamma vars jobb är att hänga på familjeliv och skriva hur mycket hon ogillar män
    Till att börja med så är jag inte singel. Jag är lyckligt gift. Och mina barn är det inte synd om. De har det bra.
    För det andra så sitter jag inte på FL och skriver om hur mycket jag ogillar män.
    Däremot så kritiserar jag det jag tycker är fel. Med all rätt.
    T ex när du är respektlös som du är nu.
    Eller när du startar trådar där du ber kvinnor att betygsätta andra mäns utseende,och sedan anklagar kvinnorna för att vara oärliga för att de svar du får inte passar in på dina egna åsikter.
    Men vi kanske alla skula börja ignorera dina trådar,för du verkar bara vara ute efter att provocera.
Svar på tråden Hur snygg är den här mannen från 1-10?