• Anonym (Hopplös)

Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna

Hej forumet! 

Ska försöka fatta mig hyfsat kort. 

Jag är en man på 65 år och har varit tillsammans med min nuvarande sambo i 25 år och gick innan dess igenom en tuff skilsmässa från min första fru som var min ungdomskärlek. Problemet den gången var att jag blev handlöst förälskad i en annan kvinna som bodde granne med oss. Det var en oerhört jobbig skilsmässa för oss med barn inblandat och hon blev väldigt elak vilket man kan förstå eftersom jag dessvärre inte kunde motstå grannen, som nu är min sambo. Vi har levt lyckliga i många år nu. 

För cirka 10 år sedan jobbade jag tillsammans med en 20 år yngre kvinna som jag, än en gång, blev hopplöst förälskad i. Det utvecklades till kärlek, och till sist kunde vi inte motstå varandra. Min nuvarande sambo uppdagade det hela efter nåt år (såg sms) och vi bröt kontakten, kärleken bytte jobb. Denna kvinna och jag sprang ihop på en mässa i somras och det var som att kastas tillbaka i tiden. Allt kändes som förut, alla känslor vällde tillbaka och hon kände samma. Det är åtrå, passion och djup kärlek. Jag har tänkt på henne nästan varje dag sedan vi skildes åt, förmodligen för att det aldrig blev något på riktigt mellan oss. Det har varit en stor sorg att inte få ha kontakt med henne under dessa år.

Jag berättade för min sambo att jag sprungit på min kärlek igen och hon blev ledsen och arg, och sa att jag absolut inte får ha kontakt med denna kvinna. Återigen stor sorg. Jag vill så gärna ha en typ av vänskapsrelation med henne, det är viktigare än sexet, jag vill ha henne i mitt liv och veta att hon mår bra och ses ibland. Trots att passionen finns där mellan oss så tror jag att det kan fungera, passionen kommer förmodligen med tiden ebba ut, och kvar finns det där goa kärleksfulla. Jag funderar nu på att ha kontakt med henne ändå, i smyg. Vad säger ni andra om det, är det helt uppåt väggarna fel? Hon är så viktig för mig och ger mig energi och livslust. Min sambo och jag har det bra i övrigt förutom denna kvinna som spökar för mig.

• Svar på tråden Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna
  • Anonym (WWW)

Varför frågar du ens? Det är väl bara att separera från din sambo. 

Låt henne få gå vidare och hitta någon som vill vara med bara henne och gå vidare själv och ha hur många kvinnor du önskar. 

Du gör din sambo väldigt illa med ditt beteende. Hon förtjänar bättre. 

• Anonym (Äckligt)

Ja, hopplös var verkligen rätt ord. Släpp din sambo. Du är inget att ha som partner.

• Anonym

Vill den 20 år yngre kvinna verkligen detsamma undrar jag... 

• Anonym (Hopplös)
    Anonym skrev 2024-08-21 10:57:46 följande:

Vill den 20 år yngre kvinna verkligen detsamma undrar jag... 

Hon har en sambo men säger att de har ett öppet förhållande. Hon tvivlar på sin relation, men oklart om hon skulle kunna tänka sig lämna för en man i min ålder. Jag är inte bara romantiker, jag förstår att hon nog behöver en man som hon inte på sikt eventuellt behöver vårda, det kan ju gå fort, eller så dröjer det 20 år. Det är så himla svårt det här. Hon vill också fortsätta ha kontakt med mig, och säger att hon tänkt på mig mycket under åren men försökt förtränga mig. Klart det kan vara tomma ord men det känns inte så. 
  • Anonym (Hopplös)
    Anonym (Äckligt) skrev 2024-08-21 10:52:08 följande:

Ja, hopplös var verkligen rätt ord. Släpp din sambo. Du är inget att ha som partner.

Tack för svar, jag tar det till mig. Jag vet att jag är hopplös. Vad är det som är äckligt? Jag menar inte att ha en sexuell relation utan jag vill vara vän, fika, gå promenader, höras av ibland. 
  • Anonym (WWW)
    Anonym (Hopplös) skrev 2024-08-21 11:14:45 följande:
    Tack för svar, jag tar det till mig. Jag vet att jag är hopplös. Vad är det som är äckligt? Jag menar inte att ha en sexuell relation utan jag vill vara vän, fika, gå promenader, höras av ibland. 
    Du frågar inte mig, men det är ett äckligt beteende att ha någon vid sidan av. Det handlar inte bara om sex. Tror du inte att din sambo gärna vill vara din bästa vän och fika mm med dig? 

Ta ditt ansvar och separera. Du är inte den typen som bör vara i en tvåsamhetsrelation. 
  • Anonym (Äckligt)
    Kan du inte räkna ut det själv? Otroheten till att börja med. Och att du nu vill gå bakom ryggen på din sambo. Låter det som någon som du skulle vilja ha en relation med? Nä, tänkte väl det.
  • Anonym (Euw)

Det säger väl sig själv, du har ju inte lyckats tidigare att vara vän mer kvinnor som du känner så för. Din sambo är tydlig med att det inte är ok, ändå ska du egoistiskt äventyra er relation för att få lite bekräftelse och "vänskap" vid sidan om. 

saknar du vänner så skaffa nya vänner och manliga vänner då du inte verkar kunna vara enbart vän med kvinnor. Saknar du äventyr så lämna din sambo och var öppen med hur du fungerar.

• Anonym (L)

Du verkar ha svårt att ta ansvar för dina handlingar. Du ?faller handlöst? och ?kunde inte motstå? din sambo då eller den yngre kvinnan nu. Det är ren BS. Du gjorde ett val varenda gång. 

Du är 65 och borde ha lite mer värdighet och mognad vid det här laget. Att skriva att du vet att du är hopplös är ju bara patetiskt. Du beter dig egoistiskt och löjligt. Du vill både ha kakan och äta den som ett litet barn. Skärp dig eller lämna din sambo. 

• Anonym (Tvillingmorsan)

Skulle du tycka att det var ok om din sambo hade en älskare eller kär vän vid sidan om? En man hon var attraherad av och ville ha i sitt liv?

Vill du ha ett öppet förhållande?

Om inte, vet du svaret. Du kanske har svårt att motstå kvinnor, men du verkar också vilja ha kakan och äta den. Det funkar inte alltid. Ibland måste man välja. Det borde man ha lärt sig när man är 65 år. 

Svar på tråden Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna