• Anonym (Hopplös)

Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna

Hej forumet! 

Ska försöka fatta mig hyfsat kort. 

Jag är en man på 65 år och har varit tillsammans med min nuvarande sambo i 25 år och gick innan dess igenom en tuff skilsmässa från min första fru som var min ungdomskärlek. Problemet den gången var att jag blev handlöst förälskad i en annan kvinna som bodde granne med oss. Det var en oerhört jobbig skilsmässa för oss med barn inblandat och hon blev väldigt elak vilket man kan förstå eftersom jag dessvärre inte kunde motstå grannen, som nu är min sambo. Vi har levt lyckliga i många år nu. 

För cirka 10 år sedan jobbade jag tillsammans med en 20 år yngre kvinna som jag, än en gång, blev hopplöst förälskad i. Det utvecklades till kärlek, och till sist kunde vi inte motstå varandra. Min nuvarande sambo uppdagade det hela efter nåt år (såg sms) och vi bröt kontakten, kärleken bytte jobb. Denna kvinna och jag sprang ihop på en mässa i somras och det var som att kastas tillbaka i tiden. Allt kändes som förut, alla känslor vällde tillbaka och hon kände samma. Det är åtrå, passion och djup kärlek. Jag har tänkt på henne nästan varje dag sedan vi skildes åt, förmodligen för att det aldrig blev något på riktigt mellan oss. Det har varit en stor sorg att inte få ha kontakt med henne under dessa år.

Jag berättade för min sambo att jag sprungit på min kärlek igen och hon blev ledsen och arg, och sa att jag absolut inte får ha kontakt med denna kvinna. Återigen stor sorg. Jag vill så gärna ha en typ av vänskapsrelation med henne, det är viktigare än sexet, jag vill ha henne i mitt liv och veta att hon mår bra och ses ibland. Trots att passionen finns där mellan oss så tror jag att det kan fungera, passionen kommer förmodligen med tiden ebba ut, och kvar finns det där goa kärleksfulla. Jag funderar nu på att ha kontakt med henne ändå, i smyg. Vad säger ni andra om det, är det helt uppåt väggarna fel? Hon är så viktig för mig och ger mig energi och livslust. Min sambo och jag har det bra i övrigt förutom denna kvinna som spökar för mig.

• Svar på tråden Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna
  • Anonym (CM)

Troligen sårar de varandra varje dag men står ut för husfridens skull

• Anonym (Härdsmälta)
    Kyss
    Anonym (CM) skrev 2024-08-23 17:41:06 följande:
    Du resonerar efter devisen man vet vad man har men vet inte vad man får.  Något jag lärt mig i mitt liv är - Att ingenting i en relation blir bättre med tiden.

Hade jag tagit chansen när jag hade möjligheten att förändra mitt liv till det bättre så hade säkert också hustrun varit nöjdare med livet.

Men man får stå sitt kast och acceptera att man är en feg sate.  Hustrun har haft alla chanser att avsluta men är väl lika feg antar jag. Det förvånar mig fortfarande att hon envisas med hålla ihop något som gått sönder för länge sedan.

Du kanske kan förklara detta för mig.

Nja jag vet inte om jag kan analysera din/er situation på dessa få rader. Bitterhet lyser igenom tycker jag. Livet blev inte så du önskat om du haft alla valmöjligheter ? som för de flesta av oss man får göra kompromisser få undkommer slentrian och tristess och grå vardag. För mannen kanske en ny kvinna som universallösning skulle kunna lysa upp denna tillvaro vad vet jag ? 

Viktigt med den egna förmågan att investera i det man har. Och samma insats behövs från den andra parten i relationen. Skapa gemensamma minnen och ha gemensamma intressen kanske men även ett eget socialt liv vid sidan om ? Vänner alltså så man har något eget att komma hem och berätta om. Hyfsad ekonomi så man kan unna sig lite guldkant ?  Kan det vara ingredienser och förutsättning för uppnådd nöjdhet i livet ? Lite så är det för mig iaf. För vissa hamnar man för långt ifrån så som man önskade av livet då bryter man kanske upp i medelåldern nånstans och försöker på nytt. Många av dessa träffar ju också en ny partner. Jag har många sådana omkring mig också. Man har varit ihop sen 16-års ålder sen kom skilsmässa vid 45..  majoriteten av de skilsmässor som sker tas på initiativ av kvinnan. Män har större tendens att låta kvinnan vara projektledare i i livet och har man det inte bra som man så vill man kanske byta ut kvinnan mot en annan ? Men de gör ju sällan det när det kommer till kritan frågan är varför ? 

Av ts utläser iaf jag något annat som han behöver ta itu med . impuls styrd, omogen och ogenomtänkt. Du mer som en livskris. Leda typ, med funderingar över om / varför livet blev som det blev. Ts är en annan kaliber, fladdrar iväg för första bästa kjoltyg som tittar på honom, men så kanske ni är allihop ? Kyss

• Anonym (CM)
    Anonym (Härdsmälta) skrev 2024-08-23 21:16:05 följande:
    Kyss

Nja jag vet inte om jag kan analysera din/er situation på dessa få rader. Bitterhet lyser igenom tycker jag. Livet blev inte så du önskat om du haft alla valmöjligheter ? som för de flesta av oss man får göra kompromisser få undkommer slentrian och tristess och grå vardag. För mannen kanske en ny kvinna som universallösning skulle kunna lysa upp denna tillvaro vad vet jag ? 

Viktigt med den egna förmågan att investera i det man har. Och samma insats behövs från den andra parten i relationen. Skapa gemensamma minnen och ha gemensamma intressen kanske men även ett eget socialt liv vid sidan om ? Vänner alltså så man har något eget att komma hem och berätta om. Hyfsad ekonomi så man kan unna sig lite guldkant ?  Kan det vara ingredienser och förutsättning för uppnådd nöjdhet i livet ? Lite så är det för mig iaf. För vissa hamnar man för långt ifrån så som man önskade av livet då bryter man kanske upp i medelåldern nånstans och försöker på nytt. Många av dessa träffar ju också en ny partner. Jag har många sådana omkring mig också. Man har varit ihop sen 16-års ålder sen kom skilsmässa vid 45..  majoriteten av de skilsmässor som sker tas på initiativ av kvinnan. Män har större tendens att låta kvinnan vara projektledare i i livet och har man det inte bra som man så vill man kanske byta ut kvinnan mot en annan ? Men de gör ju sällan det när det kommer till kritan frågan är varför ? 

Av ts utläser iaf jag något annat som han behöver ta itu med . impuls styrd, omogen och ogenomtänkt. Du mer som en livskris. Leda typ, med funderingar över om / varför livet blev som det blev. Ts är en annan kaliber, fladdrar iväg för första bästa kjoltyg som tittar på honom, men så kanske ni är allihop ? Kyss

Tja, tycker nog att jag och TS liknar varandra, Det enda som skiljer är att jag resignerat medan han sprattlar fortfarande på och tänker att han är värd lite kärlek på äldre dar. 

Om jag fått leva om den senast 20 åren skulle det inte vara med min fru. Hade nog hellre varit ensam tror jag.  
  • Anonym (Härdsmälta)
    Anonym (CM) skrev 2024-08-23 21:44:55 följande:
    Tja, tycker nog att jag och TS liknar varandra, Det enda som skiljer är att jag resignerat medan han sprattlar fortfarande på och tänker att han är värd lite kärlek på äldre dar. 

Om jag fått leva om den senast 20 åren skulle det inte vara med min fru. Hade nog hellre varit ensam tror jag.  
    Tråkigt att höra att ditt liv inte blev som du önskade. Det blir kanske så ibland när man sitter där med sitt facit, man tänker att man skulle gjort det där andra vägvalet när man hade chansen. Det låter ju lite som du skulle gjort det faktiskt. 
    Då kan ju dina ord här vara en inspiration för ts här att avsluta sin nuvarande relation och få några sista ljuva år med denna kvinnan han är så förälskad i. Det blir svårt att förstå vad som stoppar om era historier är lika varann. 
  • Anonym (Härdsmälta)
    Anonym (CM) skrev 2024-08-23 21:44:55 följande:

Inget i en relation blir bättre med tiden skriver du det har livet lärt dig? samtidigt ångrar du att du inte gick, varför när det lär bli lika illa med nästa dam? Inget blir ju bättre med tiden enl dig ? Vi säger samma sak Mao gräset blir ksk inte så mycket grönare när det första ruset lagt sig ? 

Sen skriver faktiskt ts väldigt mycket positivt om sin relation det är därför jag menar att era situationer är olika. Du använder ordet sönder om din och ta skriver om allt fint som skulle bli förstört och som han skulle sakna. 

• Anonym (J)

Men hur tänker du!! Folk alltså 

• Anonym (J)

Kan du inte stå emot impulser?

• Anonym (J)
    Anonym (Hopplös) skrev 2024-08-21 11:14:45 följande:
    Tack för svar, jag tar det till mig. Jag vet att jag är hopplös. Vad är det som är äckligt? Jag menar inte att ha en sexuell relation utan jag vill vara vän, fika, gå promenader, höras av ibland. 
    Ta med din tjej då!
  • Anonym (CM)
    Anonym (Härdsmälta) skrev 2024-08-23 22:23:57 följande:

Inget i en relation blir bättre med tiden skriver du det har livet lärt dig? samtidigt ångrar du att du inte gick, varför när det lär bli lika illa med nästa dam? Inget blir ju bättre med tiden enl dig ? Vi säger samma sak Mao gräset blir ksk inte så mycket grönare när det första ruset lagt sig ? 

Sen skriver faktiskt ts väldigt mycket positivt om sin relation det är därför jag menar att era situationer är olika. Du använder ordet sönder om din och ta skriver om allt fint som skulle bli förstört och som han skulle sakna. 

Nu låter du väldigt lika min hustru. Det har blivit en följetong hos oss, att gräset är inte grönare, alla lessnar efter några år mm,  Men jag tror faktiskt att de år jag kunde ha fått med råge skulle ha överglänst åren med min fru. Hon skulle inte ha varit olyckligare utan mig än med mig.

Men detta säger jag nu många år senare.  Det är inte alltid så lätt att identifiera offret på anständighetens altare.

Vad vill jag säga med detta ?  Jo ibland måste man ta ansvar för sin egen lycka istället för att dela andras olycka.
  • Anonym (Härdsmälta)
    Anonym (CM) skrev 2024-08-23 22:51:12 följande:
    Nu låter du väldigt lika min hustru. Det har blivit en följetong hos oss, att gräset är inte grönare, alla lessnar efter några år mm,  Men jag tror faktiskt att de år jag kunde ha fått med råge skulle ha överglänst åren med min fru. Hon skulle inte ha varit olyckligare utan mig än med mig.

Men detta säger jag nu många år senare.  Det är inte alltid så lätt att identifiera offret på anständighetens altare.

Vad vill jag säga med detta ?  Jo ibland måste man ta ansvar för sin egen lycka istället för att dela andras olycka.

Du dribblar runt med olika saker. Det var du själv som tidigare i tråden skrev Att livet lärt dig att inga relationer blir bättre med tiden. Därmed säger DU att ett byte till en ny kvinna inte blir bättre med tiden. Därmed menar DU ju indirekt att gräset alltså inte är grönare på andra sida eftersom citat inga relationer blir bättre med tiden enligt DIG. Är du med ? Det är varken jag eller din fru som sagt detta utan du och det ligger något i det för vissa tex ts som beskriver att han har en bra och trivsam relation med sin nuvarande på många sätt. 

Du verkar ha det sämre på flera sätt. jag beklagar det. Vidhåller att era historier äter sig olika av det lilla som här beskrivits. Därför kanske du skulle lämnat men ts kanske bör stanna ? 

Svar på tråden Jag vill fortsätta ha kontakt med min älskarinna