• Anonym (Maktlös)

Har makten slutat att utgå från folket?

Mina frågor är följande:

-Anser ni att makten börjar falla folket ur händerna?

-Vad är orsaken till att makten faller oss ur händerna?

Min upplevelse är att våra grundlagar börjar bli allt mer verkningslösa. Från att ha haft en av världens mest transparenta statsförvaltningar så har vi numera en genom korrupt statsförvaltning. Svågeranställningarna förpestar demokratin och den är så infekterad att politikerna omedvetet har blivit innästlade i skiten. 

Vi medborgare kan snart inte utkräva våra rättigheter. Numera handlar det om att träffa rätt man på rätt platts eller att ha bra kontakter i gömmorna.
    Trots att vi betalar skatt så kan vi medborgare bara finna oss i att vi inte kan utkräva något ansvar eller få någon garant för att våra samhällstjänster ska vara välfungerande.

Vi tvingas till att betala för odugliga samhällstjänster. Att utkräva ansvar eller kompensation existerar inte i verkligheten. 

Här ska ni få lite exempel på vad jag menar:

Polisanmälningar som läggs på hög för att sedan avskrivas pga. resursbrist.

Statens institutionsstyrelse vanvårdar barnen som behöver hjälp och stöd enligt lagen, dessvärre fyller lagen ingen verkan.

Avsaknaden av vård och stödinsatser från BUP där barnen måste vänta i flera månader eller år för att få hjälp.

Toppolitiker som missbrukar regeringsmakten och tillsätter egna partimedlemmar som myndighetschefer.

Delge gärna dina egna upptäckter.
  • Svar på tråden Har makten slutat att utgå från folket?
  • KillBill
    Rataxes skrev 2024-08-11 20:44:45 följande:

Sån här.korruption gör mig spyfärdig.

Jag antar att du har en källhänvisning eller är det i tråden med Kamala Harris att du bara skojar till det?
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (Maktlös)
    KillBill skrev 2024-08-11 20:43:18 följande:

SD brukar prata om tjänstemannaansvar men när deras egna fastnar med fingrarna i syltburken utkrävs inget ansvar..

Nämen tjena!  Min favorit! Radarparet är tillbaka, då är allt i sin ordning=)

Det sorliga i det hela var att Maggan yppade sin missnöjdhet och hänvisade sedan till att Moderaterna får reda ut händelsen.
    Enda gången jag upplevt Maggan som saklig.

Jag hade faktiskt önskat att Maggan reagerade mer och att hon gick ut med denna händelse oftare. Men vi båda vet att Socialdemokraterna är insnärjande i sin egna, Tyvärr har SD tagit efter S. 

Nä, Anna Kindberg Batra måste helt klart lämna sin position. Hon har missbrukat sin ställning.
  • KillBill
    Anonym (Maktlös) skrev 2024-08-11 20:58:53 följande:
    Vad vill du diskutera?
    Jag ger exempel på hur politiska partier som tex SD säger en sak men sedan gör tvärtom. Är du inte glad åt fler exempel på hur politiska partier agerar bedrägligt?
  • Anonym (Maktlös)
    Anonym (Aldrig haft den makten) skrev 2024-08-11 20:24:25 följande:
    Jag måste säga att jag totalt tappat tilliten till all svensk politik elelr att kunna påverka någonting efter senaste valet. Jag röstade på SD. Min röst blev en borgarröst. SD sålde ut sig totalt, ägnar sig bara åt signalpolitik och fläker upp anus konstant. Min röst blev blå istället för blågul med bruna prickar.  
    SD hade inte så mycket till val än att bli blåa. Om SD inte hade velat samarbetat med M så kan jag lova dig att SD hade fått mer skit.
    Politiken måste vara blåa just nu då vi inte ligger särskilt bra till ekonomiskt,
    Är den röd är vi körd Cool
    Blått är flått  
    Röd är skört

Tänker du att vänstern, miljöpartiet  och socialdemokraterna hade öppnat sina armar som Reinfeldt?
  • Anonym (Maktlös)
    KillBill skrev 2024-08-11 21:03:26 följande:
    Jag ger exempel på hur politiska partier som tex SD säger en sak men sedan gör tvärtom. Är du inte glad åt fler exempel på hur politiska partier agerar bedrägligt?
    Jag har nämnt det i tidigare inlägg så jag antar att du redan vet om det=)

Du är hjärtligt välkommen  Hjärta

Synd att du inte har lärt dig någonting nytt bara.  Du är lite dålig på att ta emot feedback, du skulle växa av det.
  • KillBill
    Anonym (Maktlös) skrev 2024-08-11 21:12:45 följande:
    Jag har nämnt det i tidigare inlägg så jag antar att du redan vet om det=)

Du är hjärtligt välkommen  Hjärta

Synd att du inte har lärt dig någonting nytt bara.  Du är lite dålig på att ta emot feedback, du skulle växa av det.
    Jag tog dig på orden. Du skriver i din trådstart att du välkomnar alla att delge egna upptäckter och eftersom tråden handlar om makt, politiker och  missbruk  förstod jag att du skulle bli glad när jag gav sådana exempel Hjärta
  • Anonym (Maktlös)
    KillBill skrev 2024-08-11 21:18:53 följande:
    Jag tog dig på orden. Du skriver i din trådstart att du välkomnar alla att delge egna upptäckter och eftersom tråden handlar om makt, politiker och  missbruk  förstod jag att du skulle bli glad när jag gav sådana exempel Hjärta
    Nämen sluta, du gör mig lite generad. Flörtar du med mig?Kyss
    Du försöker få mig på fall, eller hur!?

Jaha, nämen tack för dina exempel, har du fler? 
  • KillBill
    Anonym (Maktlös) skrev 2024-08-11 21:22:51 följande:
    Nämen sluta, du gör mig lite generad. Flörtar du med mig?Kyss
    Du försöker få mig på fall, eller hur!?

Jaha, nämen tack för dina exempel, har du fler? 
    Jag kommer följa tråden med stort intresse och det kan absolut komma fler exempel!
Svar på tråden Har makten slutat att utgå från folket?