• dianis

Ångrar mig efter första aborttabletten, ngn med erfarenhet?

Hej,

Jag tog första abortpillret (mifegyne / mifepristone) i tisdags kl 10:00. Var då i v 9+3. Har varit jätteosäker hela sommaren och trodde det var mest förnuftigt, men fick panik sen på eftermiddagen och kände att det var helt fel. Ångrar mig något så fruktansvärt. Hittade lite trådar om folk som tagit första tabletten och sen inte cytotec, där fostret klarat sig, så fick lite hopp.

Men sen i onsdags mitt på dagen började jag blöda, det kom liksom vattniga blödningar (fyllde ungefär en vanlig binda), och på kvällen rejäla blodklumpar. Försökte rota i dem (äckligt, jag vet, men är man desperat så är man) för att se om fostret kommit ut, men vad jag kunde se så var det bara blod (är väl dock svårt att hitta ett så litet foster). Tog inte cytotec.

Har blött väldigt lite sen dess, mest som tunna ljusrosa flytningar. Har alltså inte haft några längre ihållande blödningar, utan det var det där vattniga som kom efter 24 h och sen blodklumpar efter ca 32 h.

Ringde gynakuten och abortmottagningen redan i tisdags men de spelade helt oförstående när jag sa att jag ville ha progesteron, däremot köpte jag en burk på en hälsokostbutik igår (efter 48 h) och svalde hela på en gång, men tror det är för svag styrka.

Finns det någon chans att bebisen kan ha klarat sig trots blödningar? Det mest sannolika är väl att jag fått missfall men att allt inte kommit ut ännu antar jag? är det någon som har tagit mifegyne, haft blödningar, men där barnet ändå klarat sig? Enormt tacksam för svar!

• Svar på tråden Ångrar mig efter första aborttabletten, ngn med erfarenhet?
  • Anonym (H)

Sååå konstigt, vissa trådar spårar totalt.... Inte ens ts är kvar. Trökigt

• Cathariiina
    Anonym (Hu) skrev 2024-08-06 17:23:16 följande:
    Såklart det finns högerväljare som är för abort. Men de mest extrema finns på vänsterkanten. 

Vi vet inget egentligen men man kan spekulera. Om Nyans växer, behöver vänstern ta med dom för att få majoritet och du tror väl inte att de stöttar vänstern utan att ha några krav? Ni får tycka det är nonsens men skyll inte på oss sen när "ni inte såg det komma".
    Ja, vi kan vara säkra på att muslimerna kommer att rösta fram lagändringar inom de områden som de har problem med här, och detta gäller främst lagar som rör kvinnor. Aborterna hör dit, men även arrangerade äktenskap (som kommer att bli lagliga igen), äktenskapsåldern (som kommer att sänkas till ungefär 14 år för flickor och i samband med detta införs även rätten att ta flickor ur skolan innan de gått ur grundskolan), vårdpersonals upplysningsplikt till vårdnadshavare om preventivmedel skrivs ut till en flicka/kvinna, omyndigförklarande av kvinnor, otrohet blir straffbart för kvinnor, kvinnor får inte länge initiera skilsmässa o.s.v..

I ett första steg tror jag att det kommer att bli en särlagstiftning endast för muslimer, och att sådana mål kommer att avgöras i speciella Shariadomstolar, som redan finns i exempelvis Storbritannien. Fast med ännu fler befogenheter.

Vissa är så naiva och troskyldiga när de säger att "så kommer det aldrig att bli här", men vi ser ju redan massor här som inte fanns i Sverige för 40 år sedan. Jag behöver inte ens räkna upp eländet. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Hu) skrev 2024-08-06 16:48:49 följande:

Partiet Nyans kommer att växa i takt med att den muslimska befolkningen ökar i Sverige. Då alla ni som är för abort, då lär ni få problem.. Kom ihåg alla som varnat er för detta. Men samtidigt är det ni vänstermänniskor som vill ha hit muslimerna så ni får bita i det sura äpplet förr eller senare. 

Kommer inte att hända. Sedan finns ser även många muslimer som är för fri abort. 
  • Cathariiina
    Anonym (M) skrev 2024-08-06 23:22:26 följande:
    Kommer inte att hända. Sedan finns ser även många muslimer som är för fri abort. 
    Stefan Löfven Sosse GIF - Stefan Löfven Sosse Socialdemokraterna - Discover  & Share GIFs
  • Anonym (M)
    Cathariiina skrev 2024-08-06 19:53:28 följande:
    Ja, vi kan vara säkra på att muslimerna kommer att rösta fram lagändringar inom de områden som de har problem med här, och detta gäller främst lagar som rör kvinnor. Aborterna hör dit, men även arrangerade äktenskap (som kommer att bli lagliga igen), äktenskapsåldern (som kommer att sänkas till ungefär 14 år för flickor och i samband med detta införs även rätten att ta flickor ur skolan innan de gått ur grundskolan), vårdpersonals upplysningsplikt till vårdnadshavare om preventivmedel skrivs ut till en flicka/kvinna, omyndigförklarande av kvinnor, otrohet blir straffbart för kvinnor, kvinnor får inte länge initiera skilsmässa o.s.v..

I ett första steg tror jag att det kommer att bli en särlagstiftning endast för muslimer, och att sådana mål kommer att avgöras i speciella Shariadomstolar, som redan finns i exempelvis Storbritannien. Fast med ännu fler befogenheter.

Vissa är så naiva och troskyldiga när de säger att "så kommer det aldrig att bli här", men vi ser ju redan massor här som inte fanns i Sverige för 40 år sedan. Jag behöver inte ens räkna upp eländet. 
    Snacka om att komme med en massa dravel. 

Om du nu är emot abort, för arrangerade äktenskap, sänkt äktenskapsåldwr etc etc så får du flytta till ett muslimsk land. I Sverige kommer det aldrig att hända. 

Arrangerande äktenskap är dock inte förbjudet i Sverige. Däremot är barn- och tvångsäktenskap förbjudet i Sverife. 
  • Anonym (Jag)
    Cathariiina skrev 2024-08-06 19:53:28 följande:

Vet inte om du skriver det för att skrämma folk eller för att du själv vill ha det så. Du är ju tydligen emot abort iallafall .. så det skulle väl vara perfekt för dig och de andra abortmotståndarna i tråden. 

Det jag inte fattar med att vara emot abort är just hur man kan tycka att man har rätt att bestämma vad andra gör med sin kropp.

Jag har aldrig gjort en riktig abort (bara fått tabletter en gång för att skynda på ett nästan helt säkert missfall). Jag har behållit ett av mina barn när nästan alla runtomkring tyckte jag skulle göra abort. Men bara för att jag själv inte har velat göra det betyder det inte att jag tycker jag har rätt att bestämma vad andra ska göra. Grejen med att man får välja är ju just att de som vill göra abort får göra det och de som aldrig skulle kunna tänka sig att göra det behöver inte göra det. Jag kan verkligen inte förstå problemet med det.. oavsett om man röstar höger eller vänster (jag röstar som sagt höger). 

• Emala

Innan de ger första tabletten till en kvinna som vill göra abort, gör de fullständigt klart för patienten att hon inte kan ångra sig efter att tabletten är svalt.
    Naturligtvis hjälper det inte att senare höra av sig och begära en burk progesteron för att man nu ångrat sig.
    Det funkar inte så.    

• Anonym (M)
    Cathariiina skrev 2024-08-06 23:27:46 följande:
    Du kan komma dragandes med dina fantasi historier så mycket du vill. Sverige är och förblir ett icke-muslimsk land. Vill du inte bo här då är du fri att flytta. 
  • Cathariiina
    Anonym (Jag) skrev 2024-08-06 23:36:35 följande:

Vet inte om du skriver det för att skrämma folk eller för att du själv vill ha det så. Du är ju tydligen emot abort iallafall .. så det skulle väl vara perfekt för dig och de andra abortmotståndarna i tråden. 

Det jag inte fattar med att vara emot abort är just hur man kan tycka att man har rätt att bestämma vad andra gör med sin kropp.

Jag har aldrig gjort en riktig abort (bara fått tabletter en gång för att skynda på ett nästan helt säkert missfall). Jag har behållit ett av mina barn när nästan alla runtomkring tyckte jag skulle göra abort. Men bara för att jag själv inte har velat göra det betyder det inte att jag tycker jag har rätt att bestämma vad andra ska göra. Grejen med att man får välja är ju just att de som vill göra abort får göra det och de som aldrig skulle kunna tänka sig att göra det behöver inte göra det. Jag kan verkligen inte förstå problemet med det.. oavsett om man röstar höger eller vänster (jag röstar som sagt höger). 

Det beror på att du inte kan se att fostret har ett eget människovärde. Som blir större för varje vecka som går. Dagens liberala arbortlagstiftning, där barn i praktiken aborteras så sent som i 22 veckan utan några rimliga skäl alls, är en skam. En smutsfläck på Sveriges banér.
  • Cathariiina
    Anonym (M) skrev 2024-08-06 23:29:52 följande:
    Snacka om att komme med en massa dravel. 

Om du nu är emot abort, för arrangerade äktenskap, sänkt äktenskapsåldwr etc etc så får du flytta till ett muslimsk land. I Sverige kommer det aldrig att hända. 

Arrangerande äktenskap är dock inte förbjudet i Sverige. Däremot är barn- och tvångsäktenskap förbjudet i Sverife. 
    Jag är VERKLIGEN inte för tvångs- eller barnäktenskap. Hur drog du DEN slutsatsen??? Jag tycker att flickor ska gå i skolan och skaffa sig en utbildning. 

Dock pågår detta hela tiden i Sverige. Muslimerna vet hur de ska lura den Dumme Svensken. Vigseln sker i moskén, och det är denna religiösa ceremoni som räknas för muslimerna, äktenskapet behöver inte registreras någon annanstans. Efter den ceremonin är paret gifta och får ha sex. Imamen bryr sig inte om ifall flickan är 14 år. Eller 12. Eller om mannen är 40. För det är normalt i hans hemland. 

Imamen är medveten om problemet med värdlandets lagar och regler, så han skickar inte vigselintyget till Skatteverket. Flickan flyttas till mannens lägenhet, men bor officiellt kvar i föräldrahemmet. Ett vigselintyg med anpassat datum skickas först in till svenska myndigheter när flickan fyllt 18.

I de fall då familjerna flyttar hit när döttrarna redan är födda, så ljuger de om döttrarnas ålder - de får bli två eller tre år äldre i folkbokföringen än de är, så att det ska gå att ta dem ur skolan vid 13 eller 14.

Självklart tycker muslimerna att detta är bökigt, så när de får chansen kommer de att ändra lagarna, så att tvångs- och barnäktenskap blir lagliga i Sverige igen. Precis som de var på den Heliga Birgittas tid.
Svar på tråden Ångrar mig efter första aborttabletten, ngn med erfarenhet?