• Anonym (N)

Nej tack till ons och sexuella kontakter.

Någon mer som väljer bort ons och sexuella kontakter, och som tycker att sex hör ihop med kärlek? 

Det verkar som flesta tänker tvärtom, vilket gör det även svårt att skaffa partner för jag tycker det är väldigt ofräscht med folk som ligger med främlingar och bara har sex för skojs skull.
    Jag vill ha en partner som har samma tankesätt som mig, 

Jag har ingen respekt för killar som ligger runt, och skulle inte vilja ta i dessa med tång. Skulle inte kunna njuta av att ha sex med en man som jag vet ligger runt och med vem som helst i princip.

Folk träffar någon på Tinder ,eller krogen etc och bestämmer att dom ska ha sex, dom vet ingenting om personen ens, och skaffar sig en massa sjukdomar, dom tycker inte sex är något speciellt.
    Jag skulle inte låta någon njuta av mig som jag inte är kär och tillsammans med. Och jag vill inte röra en kille som ligger runt och äcklar ner sig. 

Någon mer? 

Jag tycker samma om killar och tjejer som beter sig så. 

• Svar på tråden Nej tack till ons och sexuella kontakter.
  • molly50
    Anonym (Hmm) skrev 2024-07-30 14:55:00 följande:
    Det har jag inte gjort heller.
    Nej,inte du. Men det finns andra som har gjort det.
    Och antytt att man är tråkig och gammaldags om man hellre vill ha något seriöst än bara ligga runt.
  • Smecker
    molly50 skrev 2024-07-30 14:26:54 följande:
    Även om tiderna har förändrats så innebär inte det att det är fel,eller att man är frigid,för att man föredrar seriösa förhållanden framför kk-relationer och ONS.
    Och det innebär inte att det är fel, eller att man är lösaktiga och utnyttjar andra för sex, för att man har en mer avslappnad inställning till sex och relationer.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    molly50 skrev 2024-07-30 18:49:54 följande:
    Nej,inte du. Men det finns andra som har gjort det.
    Och antytt att man är tråkig och gammaldags om man hellre vill ha något seriöst än bara ligga runt.
    Precis som det finns andra som rakt ut säger att man är lösaktig och utnyttjar andra för sex för att man har en avslappnad inställning till sex.
  • Smecker
    Anonym (N) skrev 2024-07-30 15:16:11 följande:
    Som sagt, min åsikt, och jag har rätt att välja bort dessa lösaktiga killar om jag vill.

jag väljer själv bort ONS och tycker kärlek och sex hör ihop. Jag har min rätt att välja en kille som tänker så också. 
    Självklart får du välja bort män som har en helt normal inställning till sex, precis som de får välja bort frigida och inskränkta kvinnor som dig. 
  • Hjelm
    Anonym (Man) skrev 2024-07-30 17:55:34 följande:
    Nja, jag förstår poängen, men är det verkligen många män som legat runt och har en tresiffrig body count? Tror det är ganska sällsynt.
    För TS handlar det ju inte om antal, utan att man haft sex med någon man inte har romantiska känslor för. Då antar jag att tre är för många om två av dem är ONS.
  • Anonym (Man)
    Hjelm skrev 2024-07-30 20:12:16 följande:
    För TS handlar det ju inte om antal, utan att man haft sex med någon man inte har romantiska känslor för. Då antar jag att tre är för många om två av dem är ONS.
    Absolut. Reagerade mer på påståendet att de var vanligt att killar låg runt som Genghis Khan, för det tror jag inte en sekund på. Sen sätter väl alla sin gräns hur de vill, det ska jag inte lägga mig i.
  • Anonym (N)
    Smecker skrev 2024-07-30 20:02:17 följande:
    Självklart får du välja bort män som har en helt normal inställning till sex, precis som de får välja bort frigida och inskränkta kvinnor som dig. 
    Hahahah. Du tror dom väljer bort mig? jag är deras drömkvinna, men dom är inte min drömman, utan dom får hålla sig till sina likasinnade. 
  • Anonym (N)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-07-30 17:01:54 följande:
    Fast det är väl samma sak om tjejer har gjort det?
    Självklart är det samma sak. Det är lika äckligt såklart. Men jag är bara intresserad av killar och jag rör inte dessa med tång som har det beteendet. 
  • Anonym (N)
    Hjelm skrev 2024-07-30 17:50:52 följande:

Ja, det är självklart din fulla rätt att välja bort någon som legat med många eller haft sex på premisser som du inte kan relatera till. So far so good, och det är bra att du är ärlig med det om det är viktigt för dig!

Det enda problemet är väl att du aldrig kan lita på att männen du träffar talar sanning om att de har en historik som liknar din. Finns många män som skulle älska att träffa en kvinna som haft väldigt få partners, samtidigt som de själva legat runt som Djingis Khan. Säkert är många beredda att skarva med sanningen för att du ska vilja ha dem.

Det är det jag menar med att det aldrig helt går att kontrollera.

Jag har aldrig frågat min partner om hur många han haft, och han har aldrig frågat om mina heller. Vi har det helt fantastiskt tillsammans och är helt på samma våglängd i sexlivet och allt annat. Det räcker för mig.

Du har helt rätt. Det är många som skulle ljuga för att få en kvinna som mig som ser väldigt bra ut och inte ligger runt och har sex med främlingar.

Men det ändrar väl inte det faktum att jag blir äcklad och tappar attraktion om jag vet att killen ligger runt och har ons? 
  • Anonym (N)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-30 20:18:13 följande:
    Absolut. Reagerade mer på påståendet att de var vanligt att killar låg runt som Genghis Khan, för det tror jag inte en sekund på. Sen sätter väl alla sin gräns hur de vill, det ska jag inte lägga mig i.
    Det är olika.

En kille var väldigt kär i mig, men det hindrade ju inte honom från att försöka skaffa ons medans han höll på ragga på mig. Så det blev nej tack där och all attraktion försvann och jag gick vidare, ingen tanke alls på att fortsätta där. 
Svar på tråden Nej tack till ons och sexuella kontakter.