• Anonym (N)

Nej tack till ons och sexuella kontakter.

Någon mer som väljer bort ons och sexuella kontakter, och som tycker att sex hör ihop med kärlek? 

Det verkar som flesta tänker tvärtom, vilket gör det även svårt att skaffa partner för jag tycker det är väldigt ofräscht med folk som ligger med främlingar och bara har sex för skojs skull.
    Jag vill ha en partner som har samma tankesätt som mig, 

Jag har ingen respekt för killar som ligger runt, och skulle inte vilja ta i dessa med tång. Skulle inte kunna njuta av att ha sex med en man som jag vet ligger runt och med vem som helst i princip.

Folk träffar någon på Tinder ,eller krogen etc och bestämmer att dom ska ha sex, dom vet ingenting om personen ens, och skaffar sig en massa sjukdomar, dom tycker inte sex är något speciellt.
    Jag skulle inte låta någon njuta av mig som jag inte är kär och tillsammans med. Och jag vill inte röra en kille som ligger runt och äcklar ner sig. 

Någon mer? 

Jag tycker samma om killar och tjejer som beter sig så. 

• Svar på tråden Nej tack till ons och sexuella kontakter.
  • Anonym (N)
    Hjelm skrev 2024-07-30 22:38:53 följande:
    Haha, ja nu skrev jag ju inte att det var direkt vanligt. Och jag tror också att de flesta förstår att "ligga som Djinghis Khan" var en metafor för att ligga runt frekvent - inte att bokstavligt talat ha haft lika många partners.

Inlägget handlade om att det nog tyvärr är stor risk att inte alla skulle vara ärliga, utan bara utge sig för att vara på samma våglängd som TS. Det finns tyvärr fortfarande många som har olika måttstock på män och kvinnor på den här fronten.

TS ska självklart vara ärlig med sina kriterier. Men till skillnad från t.ex. "har inga barn" eller "inte under 180 cm lång" är tidigare antal partners eller inställning till partners inget man kan "bevisa". Så man kan bara hoppas att de som svarar är ärliga.
    Du har helt rätt, man kan inte fråga den frågan och tro att dom ska svara ärligt. Däremot så går det att bevisa.  Och jag gör det tack vare att jag har en tjejkompis som har samma åsikter som mig. Så jag brukar ta reda på hur min framtida mans inställning till sex och ons är genom att fråga genom en kompis. då brukar sanningen komma fram att dom är väldigt sugen på ett ons.
  • Anonym (Elin)

Jag håller med dig helt och hållet, TS! 
    Många ligger runt hur som helst och har ONS,  och det är helt upp till dem.
    Men det är inget för mig.

• Smecker
    Anonym (N) skrev 2024-07-30 21:41:30 följande:
    Ja, det tycker jag. sen är det faktiskt som så att dom som gillar att ligga runt och har ons, dom ändrar sig inte bara för att dom skaffar ett förhållande. Dom är fortfarande samma person med samma tankesätt som innan, speciellt när det gått ett par månader/ år i förhållandet, dom blir väldigt sugen på att ligga med andra då. 100%
    Precis som frigida och inskränkta kvinnor inte kommer bli mindre frigida och få ett mer avslappnat förhållningssätt till sex bara för att de är i en relation. 100%.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    Anonym (N) skrev 2024-07-31 00:39:31 följande:
    Självklart är det så. Det är inte direkt så att jag tror att jag kommer finna killen jag söker, Men då är jag hellre utan som sagt. Det är min åsikt.
    Visst är det fint med karma? Flört
  • molly50
    Smecker skrev 2024-07-30 19:58:24 följande:
    Och det innebär inte att det är fel, eller att man är lösaktiga och utnyttjar andra för sex, för att man har en mer avslappnad inställning till sex och relationer.
    Nej,och det har jag heller aldrig påstått.
    Men jag tycker det är onödigt att ta till invektiv oavsett vad man tycker.
    Det är upp till var och en vad man föredrar.
  • molly50
    Smecker skrev 2024-07-30 20:00:25 följande:
    Precis som det finns andra som rakt ut säger att man är lösaktig och utnyttjar andra för sex för att man har en avslappnad inställning till sex.
    Ja,och det är,som jag skrev,precis lika onödigt.
  • Smecker
    molly50 skrev 2024-07-31 11:27:45 följande:
    Nej,och det har jag heller aldrig påstått.
    Men jag tycker det är onödigt att ta till invektiv oavsett vad man tycker.
    Det är upp till var och en vad man föredrar.
    Ja det märks tydligt på vilka inlägg du bemöter, att du tycker att det är onödigt att ta till invektiv oavsett vad man tycker. Ser inte att du bemött ett enda inlägg som ansett att personer som har en avslappnad inställning till sex och relationer är lösaktiga och utnyttjar andra för sex.
  • molly50
    Smecker skrev 2024-07-31 12:56:00 följande:
    Ja det märks tydligt på vilka inlägg du bemöter, att du tycker att det är onödigt att ta till invektiv oavsett vad man tycker. Ser inte att du bemött ett enda inlägg som ansett att personer som har en avslappnad inställning till sex och relationer är lösaktiga och utnyttjar andra för sex.
    Jaz,det står dig ju fritt att tycka,förstås.
    Men jag står fast vid min åsikt att jag tycker det är onödigt att ta till invektiv såsom frigid,lösaktig,utnyttja andra för sex eller inskränkt. Oavsett vilken sida man står på.
    Jag tycker det är rena personangrepp.'

Men ska vi vara helt ärliga så finns det ju de som lurar andra att de söker något seriöst enbart för att få ligga. Och därmed utnyttjar.
    Och det tycker,i alla fall jag,inte är ok.
    Men det gäller ju såklart inte alla.
    Är båda parter med på det så är det ju en helt annan sak.
    Då är det väl bara att köra på.
  • Anonym (N)
    Smecker skrev 2024-07-31 05:11:14 följande:
    Visst är det fint med karma? Flört
    Tror inte det har så mycket med karma att göra.

Om jag inte vill ha en smutsig äcklig kuk nära mig så vill jag inte . Och det anser jag att främlingar och killar som ligger runt har. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (N) skrev 2024-07-31 15:17:12 följande:
    Tror inte det har så mycket med karma att göra.

Om jag inte vill ha en smutsig äcklig kuk nära mig så vill jag inte . Och det anser jag att främlingar och killar som ligger runt har. 
    Men du skulle vara helt ok med om killen hade legat med 10+ tjejer, så länge de var ett par under tiden?
Svar på tråden Nej tack till ons och sexuella kontakter.