• Anonym (N)

Nej tack till ons och sexuella kontakter.

Någon mer som väljer bort ons och sexuella kontakter, och som tycker att sex hör ihop med kärlek? 

Det verkar som flesta tänker tvärtom, vilket gör det även svårt att skaffa partner för jag tycker det är väldigt ofräscht med folk som ligger med främlingar och bara har sex för skojs skull.
    Jag vill ha en partner som har samma tankesätt som mig, 

Jag har ingen respekt för killar som ligger runt, och skulle inte vilja ta i dessa med tång. Skulle inte kunna njuta av att ha sex med en man som jag vet ligger runt och med vem som helst i princip.

Folk träffar någon på Tinder ,eller krogen etc och bestämmer att dom ska ha sex, dom vet ingenting om personen ens, och skaffar sig en massa sjukdomar, dom tycker inte sex är något speciellt.
    Jag skulle inte låta någon njuta av mig som jag inte är kär och tillsammans med. Och jag vill inte röra en kille som ligger runt och äcklar ner sig. 

Någon mer? 

Jag tycker samma om killar och tjejer som beter sig så. 

• Svar på tråden Nej tack till ons och sexuella kontakter.
  • Anonym (N)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-30 22:47:49 följande:
    Okej då förstår jag. Var inte meningen att blåsa upp påståendet i för stor proportion, men jag fick massa inlägg från olika håll och kanter som verkade handla om annat.
    Men ja, det är ju ganska enkelt att ljuga om antalet tidigare partner. Finns ju bland annat trådar här emellanåt där frågan ställs om man ska vara ärlig eller ej, för att siffrorna börjar bli lite höga.
    Det är väl inte antalet som är det viktiga att ta reda på. Det är väl synsättet, men självklart ljuger folk där också. 

Jag såg en artikel i någon tidning om vilka killtyper som får ligga i sommar. Det var premium eller något sådant. Killarna betalar och köper premium för att se om dom tillhör typen, annars ändrar dom sig till den för att få ligga.
    Vem får ligga till hösten då? Ingen med mig iallafall. 
    Ni får äckla er med varandra.
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (N) skrev 2024-07-30 22:46:59 följande:
    Jag har inte fel. 

Du påstår säkert också att jag har fel när jag säger att jag är många mäns drömkvinna. 

Är du 10 år eller. I lågstadiet visste jag redan att män är kungar som ligger runt, och kvinnor Ja, du vet säkert. 

Numera är det dock normalt med att vem som helst ligger runt. Både killar, tjejer. det är det normala förstår du. Även fast dom flesta inte vill ha någon i ett förhållande med någon sådan att göra.  

Jag har dock alltid känt att jag bara vill ha sex av kärlek, och har inte något sug alls att ligga med en kille som jag inte har förhållande med. 
    Kom inte påstå att killar inte gillar det, för dom gillar mig, det lovar jag. och det förstår jag,

Jag har alltid känt ett äckel till killar som ligger runt och har ons, det är bara en känsla jag har, förmodligen för att jag endast förknippar sex med kärlek, något annat finns inte för mig. och det är min åsikt. Och som sagt, ja, jag kräver en partner med samma synsätt, annars får det vara. Kom inte säg att jag ska gilla killar som ligger runt för det gör jag absolut inte. 
    Jag säger att du har fel för att du har fel. Du har ingen aning om hur personer med ons eller sex utanför relationer tänker. Fruktansvärt fördomsfullt! Och du fortsätter bara sjunka allt lägre med dina påhopp, sitt i sandlådan själv och fundera på din egen ålder istället.
  • Anonym (N)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-07-30 23:51:13 följande:
    Jag säger att du har fel för att du har fel. Du har ingen aning om hur personer med ons eller sex utanför relationer tänker. Fruktansvärt fördomsfullt! Och du fortsätter bara sjunka allt lägre med dina påhopp, sitt i sandlådan själv och fundera på din egen ålder istället.
    Jag bryr mig inte ett dugg hur ni tänker. Tråden är inte riktad till er. Den är riktad till dom som har samma synsätt som mig. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (N) skrev 2024-07-30 23:59:41 följande:
    Jag bryr mig inte ett dugg hur ni tänker. Tråden är inte riktad till er. Den är riktad till dom som har samma synsätt som mig. 
    Det är ett fritt forum. Vem som helst får svara. Du kan sitta på dina höga moraliska hästar och spotta på alla andra om du vill, men sluta påstå att du vet hur "vi" tänker.
  • Anonym (N)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-07-31 00:00:45 följande:
    Det är ett fritt forum. Vem som helst får svara. Du kan sitta på dina höga moraliska hästar och spotta på alla andra om du vill, men sluta påstå att du vet hur "vi" tänker.
    Jag rör inte er. Killarna alltså.
    tror knappast du är det, du låter som en kvinna som ligger runt.
  • Anonym (N)
    Hjelm skrev 2024-07-30 22:38:53 följande:
    Haha, ja nu skrev jag ju inte att det var direkt vanligt. Och jag tror också att de flesta förstår att "ligga som Djinghis Khan" var en metafor för att ligga runt frekvent - inte att bokstavligt talat ha haft lika många partners.

Inlägget handlade om att det nog tyvärr är stor risk att inte alla skulle vara ärliga, utan bara utge sig för att vara på samma våglängd som TS. Det finns tyvärr fortfarande många som har olika måttstock på män och kvinnor på den här fronten.

TS ska självklart vara ärlig med sina kriterier. Men till skillnad från t.ex. "har inga barn" eller "inte under 180 cm lång" är tidigare antal partners eller inställning till partners inget man kan "bevisa". Så man kan bara hoppas att de som svarar är ärliga.
    Självklart är det så. Det är inte direkt så att jag tror att jag kommer finna killen jag söker, Men då är jag hellre utan som sagt. Det är min åsikt.
  • Anonym (Kvinnan)

Svårt att träffa sådan man.Jag har annan moral vilket andra inte har.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (N) skrev 2024-07-31 00:22:55 följande:
    Jag rör inte er. Killarna alltså.
    tror knappast du är det, du låter som en kvinna som ligger runt.
    Och du sjunker bara lägre och lägre! Patetiskt att du inte klarar av att andra lever annorlunda från hur du tycker att man ska vara så du måste försöka smutskasta och kalla en fula ord. Du vet inte ett dugg om vare sig hur jag tänker eller hur jag lever.
  • Anonym (N)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2024-07-31 00:42:05 följande:

Svårt att träffa sådan man.Jag har annan moral vilket andra inte har.

Vi pratar inte om att hitta en nål i en höstack, vi pratar nog om att hitta en nål i hela världen.

inte omöjligt men nästintill skulle jag säga. Dock kvarstår min åsikt och jag har inga problem vara ensam så länge jag inte hittar vad jag vill ha. 
  • Anonym (Kvinnan)
    Anonym (N) skrev 2024-07-31 00:46:53 följande:
    Vi pratar inte om att hitta en nål i en höstack, vi pratar nog om att hitta en nål i hela världen.

inte omöjligt men nästintill skulle jag säga. Dock kvarstår min åsikt och jag har inga problem vara ensam så länge jag inte hittar vad jag vill ha. 
    Förstår detta.svårt.
Svar på tråden Nej tack till ons och sexuella kontakter.