• Anonym (N)

Nej tack till ons och sexuella kontakter.

Någon mer som väljer bort ons och sexuella kontakter, och som tycker att sex hör ihop med kärlek? 

Det verkar som flesta tänker tvärtom, vilket gör det även svårt att skaffa partner för jag tycker det är väldigt ofräscht med folk som ligger med främlingar och bara har sex för skojs skull.
    Jag vill ha en partner som har samma tankesätt som mig, 

Jag har ingen respekt för killar som ligger runt, och skulle inte vilja ta i dessa med tång. Skulle inte kunna njuta av att ha sex med en man som jag vet ligger runt och med vem som helst i princip.

Folk träffar någon på Tinder ,eller krogen etc och bestämmer att dom ska ha sex, dom vet ingenting om personen ens, och skaffar sig en massa sjukdomar, dom tycker inte sex är något speciellt.
    Jag skulle inte låta någon njuta av mig som jag inte är kär och tillsammans med. Och jag vill inte röra en kille som ligger runt och äcklar ner sig. 

Någon mer? 

Jag tycker samma om killar och tjejer som beter sig så. 

• Svar på tråden Nej tack till ons och sexuella kontakter.
  • Anonym (y)
    Smecker skrev 2024-07-30 05:26:45 följande:

Det är toppen att frigida puritaner skriver ut sånt i sina presentationer, så normala människor kan välja bort dem.

Spydig kommentar från dig. Jag är inte frigid, inte det minsta. Är bara inte intresserad av lösaktiga typer som utnyttjar främmande människor för sex. För mig signalerar detta ytlighet, polygami och dålig karaktär.

Sen vet inte du vad som är normalt eller inte. Jag anser inte att det är normalt att ligga runt. Tror aldrig att detta varit naturens ?syfte? för oss med tanke på att folk som gjort så under alla tider har straffats med könssjukdomar, där vissa sjukdomar lett så långt som till döden 

Ja, det finns preventivmedel idag men det är en skapad  efterhandskonstruktion och inget naturligt.
  • Smecker
    Anonym (y) skrev 2024-07-30 13:20:04 följande:
    Spydig kommentar från dig. Jag är inte frigid, inte det minsta. Är bara inte intresserad av lösaktiga typer som utnyttjar främmande människor för sex. För mig signalerar detta ytlighet, polygami och dålig karaktär.

Sen vet inte du vad som är normalt eller inte. Jag anser inte att det är normalt att ligga runt. Tror aldrig att detta varit naturens ?syfte? för oss med tanke på att folk som gjort så under alla tider har straffats med könssjukdomar, där vissa sjukdomar lett så långt som till döden 

Ja, det finns preventivmedel idag men det är en skapad  efterhandskonstruktion och inget naturligt.
    Såklart du inte tycker att du är frigid. Jag är bara inte intresserad av frigida och inskränkta typer som har ett så komplicerat och avtändande förhållningssätt till sex. För mig signalerar detta inskränkthet, religiös fanatism och bakåtsträvande.

Nej du har rätt, vi har väldigt olika uppfattningar om vad som är normalt. Tyvärr (för dig) så har samhället och det normala utvecklats en hel del sedan 1800-talet, det är 2024 nu och Tinder och att ha sex för att det är roligt och inte för att avla barn är det nya normala. Till och med den gamle geten Bob Dylan sjöng "the times they are a-changin" redan 1964.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (y)
    Smecker skrev 2024-07-30 13:59:27 följande:
    Såklart du inte tycker att du är frigid. Jag är bara inte intresserad av frigida och inskränkta typer som har ett så komplicerat och avtändande förhållningssätt till sex. För mig signalerar detta inskränkthet, religiös fanatism och bakåtsträvande.

Nej du har rätt, vi har väldigt olika uppfattningar om vad som är normalt. Tyvärr (för dig) så har samhället och det normala utvecklats en hel del sedan 1800-talet, det är 2024 nu och Tinder och att ha sex för att det är roligt och inte för att avla barn är det nya normala. Till och med den gamle geten Bob Dylan sjöng "the times they are a-changin" redan 1964.

Ännu mer löjliga fördomar. Jag är varken religiös eller frigid.

Och inskränkthet handlar det bara om hos människor som enbart ser sex i en annan människa istället för att uppskatta helheten hos en person. 

Människor som kallt och avtrubbat ligger runt och delar ut sex till höger och vänster är de verkligt inskränkta, inte vi som prioriterar djup och äkta kärlek. 

Och det finns många som delar min syn om sex och kärlek. Har inget att göra med vilket århundrade vi lever i.

• molly50
    Smecker skrev 2024-07-30 13:59:27 följande:

Även om tiderna har förändrats så innebär inte det att det är fel,eller att man är frigid,för att man föredrar seriösa förhållanden framför kk-relationer och ONS.
  • Anonym (Hmm)
    molly50 skrev 2024-07-30 14:26:54 följande:
    Även om tiderna har förändrats så innebär inte det att det är fel,eller att man är frigid,för att man föredrar seriösa förhållanden framför kk-relationer och ONS.
    Sant, men då kan man ta den måttstocken för sig själv som någon skrev, UTAN att döma andra som lever på ett annat sätt!
  • molly50
    Anonym (Hmm) skrev 2024-07-30 14:32:15 följande:
    Sant, men då kan man ta den måttstocken för sig själv som någon skrev, UTAN att döma andra som lever på ett annat sätt!
    Det är sant, Men man kan ju också vända på saken.
    Man behöver inte kalla de som vill ha seriösa relationer för frigida.
  • Anonym (Hmm)
    molly50 skrev 2024-07-30 14:53:12 följande:
    Det är sant, Men man kan ju också vända på saken.
    Man behöver inte kalla de som vill ha seriösa relationer för frigida.
    Det har jag inte gjort heller.
  • Anonym (X)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-07-30 14:55:00 följande:
    Det har jag inte gjort heller.
    Nej, men en annan i tråden gjorde det.
  • Anonym (N)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-07-30 14:32:15 följande:
    Man har självklart rätt att välja en partner som har samma syn på sex och relationer som en själv. 

Ligger man själv runt kan man såklart inte kräva en partner som tänker annorlunda eftersom dessa hör ihop. Precis som jag hör ihop med någon som tänker som mig. 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (N) skrev 2024-07-30 15:01:45 följande:
    Man har självklart rätt att välja en partner som har samma syn på sex och relationer som en själv. 

Ligger man själv runt kan man såklart inte kräva en partner som tänker annorlunda eftersom dessa hör ihop. Precis som jag hör ihop med någon som tänker som mig. 
    Helt klart, men som sagt då utan att komma med fördömanden mot hur andra lever.
Svar på tråden Nej tack till ons och sexuella kontakter.