• Anonym (N)

Nej tack till ons och sexuella kontakter.

Någon mer som väljer bort ons och sexuella kontakter, och som tycker att sex hör ihop med kärlek? 

Det verkar som flesta tänker tvärtom, vilket gör det även svårt att skaffa partner för jag tycker det är väldigt ofräscht med folk som ligger med främlingar och bara har sex för skojs skull.
    Jag vill ha en partner som har samma tankesätt som mig, 

Jag har ingen respekt för killar som ligger runt, och skulle inte vilja ta i dessa med tång. Skulle inte kunna njuta av att ha sex med en man som jag vet ligger runt och med vem som helst i princip.

Folk träffar någon på Tinder ,eller krogen etc och bestämmer att dom ska ha sex, dom vet ingenting om personen ens, och skaffar sig en massa sjukdomar, dom tycker inte sex är något speciellt.
    Jag skulle inte låta någon njuta av mig som jag inte är kär och tillsammans med. Och jag vill inte röra en kille som ligger runt och äcklar ner sig. 

Någon mer? 

Jag tycker samma om killar och tjejer som beter sig så. 

• Svar på tråden Nej tack till ons och sexuella kontakter.
  • Anonym (N)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-07-30 15:57:46 följande:
    Bra. Man ska göra det man själv vill. Det roliga tycker jag är att de som är för det här verkar bli jäkligt provocerade av denna åsikt. Kanske beror detta på att vi inte hade velat ligga med dem. 
    Det tror jag absolut.

Sen folk som är otrogen till höger och vänster. Undra vilka det kan vara? knappast vi som inte ens ligger runt när vi singel och som bara vill ha sex med någon vi är tillsammans och i förhållande med. 
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (N) skrev 2024-07-30 16:02:40 följande:
    Det tror jag absolut.

Sen folk som är otrogen till höger och vänster. Undra vilka det kan vara? knappast vi som inte ens ligger runt när vi singel och som bara vill ha sex med någon vi är tillsammans och i förhållande med. 
    Precis.  
  • Meenos

ja tycker samma om tjejer. kan dock medje att jag är kär i en tjej som på kort tid legat med flera stycken men är äcklad av det. 

jag har enbart haft sex med långtidsförhållande. helst skulle jag bara vilja ha en sista partner igentligen livet ut men det är inte alltid så lätt.

• Anonym (N)
    Meenos skrev 2024-07-30 16:32:51 följande:

ja tycker samma om tjejer. kan dock medje att jag är kär i en tjej som på kort tid legat med flera stycken men är äcklad av det. 

jag har enbart haft sex med långtidsförhållande. helst skulle jag bara vilja ha en sista partner igentligen livet ut men det är inte alltid så lätt.

Jaha, det kommer inte som en chock att du blir äcklad.

men att jag tycker killar är äckliga verkar svårt acceptera för folk.
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (N) skrev 2024-07-30 16:53:33 följande:
    Jaha, det kommer inte som en chock att du blir äcklad.

men att jag tycker killar är äckliga verkar svårt acceptera för folk.
    Fast det är väl samma sak om tjejer har gjort det?
  • Anonym (Jessica)

Jag tycker samma sak om tjejer som killar 

• Hjelm

Ja, det är självklart din fulla rätt att välja bort någon som legat med många eller haft sex på premisser som du inte kan relatera till. So far so good, och det är bra att du är ärlig med det om det är viktigt för dig!

Det enda problemet är väl att du aldrig kan lita på att männen du träffar talar sanning om att de har en historik som liknar din. Finns många män som skulle älska att träffa en kvinna som haft väldigt få partners, samtidigt som de själva legat runt som Djingis Khan. Säkert är många beredda att skarva med sanningen för att du ska vilja ha dem.

Det är det jag menar med att det aldrig helt går att kontrollera.

Jag har aldrig frågat min partner om hur många han haft, och han har aldrig frågat om mina heller. Vi har det helt fantastiskt tillsammans och är helt på samma våglängd i sexlivet och allt annat. Det räcker för mig.

• Anonym (Man)
    Hjelm skrev 2024-07-30 17:50:52 följande:

Ja, det är självklart din fulla rätt att välja bort någon som legat med många eller haft sex på premisser som du inte kan relatera till. So far so good, och det är bra att du är ärlig med det om det är viktigt för dig!

Det enda problemet är väl att du aldrig kan lita på att männen du träffar talar sanning om att de har en historik som liknar din. Finns många män som skulle älska att träffa en kvinna som haft väldigt få partners, samtidigt som de själva legat runt som Djingis Khan. Säkert är många beredda att skarva med sanningen för att du ska vilja ha dem.

Det är det jag menar med att det aldrig helt går att kontrollera.

Jag har aldrig frågat min partner om hur många han haft, och han har aldrig frågat om mina heller. Vi har det helt fantastiskt tillsammans och är helt på samma våglängd i sexlivet och allt annat. Det räcker för mig.

Nja, jag förstår poängen, men är det verkligen många män som legat runt och har en tresiffrig body count? Tror det är ganska sällsynt.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-30 17:55:34 följande:
    Nja, jag förstår poängen, men är det verkligen många män som legat runt och har en tresiffrig body count? Tror det är ganska sällsynt.
    Fast nu är det ju så att de som reagerar starkt på body count reagerar redan när det närmar sig tvåsiffrigt...

Men du skulle alltså inte ha problem med en tjej som legat med runt 50-80 personer?
  • Anonym (Man)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-07-30 17:59:45 följande:
    Fast nu är det ju så att de som reagerar starkt på body count reagerar redan när det närmar sig tvåsiffrigt...

Men du skulle alltså inte ha problem med en tjej som legat med runt 50-80 personer?
    Jag bryr mig inte om sånt där. Men å andra sidan är jag inte ute efter förhållande heller så för mig är det nästan en fördel om de är mer lättfotade. Inte för att det brukar hjälpa mig, men ändå.
Svar på tråden Nej tack till ons och sexuella kontakter.