• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • Anonym (Loopenswoopen)
    Cathariiina skrev 2024-08-20 14:49:09 följande:
    Jo jag vet, jag ville bara se vad KillBill skulle svara.

Det sitter många judar på maktpositioner i USA, och det är det vi ser nu, tyvärr. 
    Tror du på konspirationsteorier?
  • Cathariiina
    Anonym (Loopenswoopen) skrev 2024-08-20 15:37:59 följande:
    Tror du på konspirationsteorier?
    Nej. Men det är ett faktum att många judar sitter på maktpositioner i USA. Och då använder de såklart den makt de har på respektive position, till att stödja Israel. Konstigt vore det väl annars. 
  • Anonym (GF)
    KillBill skrev 2024-08-20 13:47:52 följande:
    Jag vet inte var du hämtar din information men även i Oregon är abort efter vecka 24 i praktiken bara tillåten om moderns liv eller hälsa är i fara, eller om det finns allvarliga medicinska problem med fostret.
    "There is no ban or limit on abortion in Oregon based on how far along in pregnancy you are"

Det är säkert en överraskning för dig men det finns delstater i USA som tillåter aborter utan någon begräsning fram till och med barnets födsel.

Oregon är en sådan delstat. Colorado en annan.

Den texten kommer från en nationell abortorganisation som informerar om olika delstaters abortlagar.

Här har du Oregons hälsodepartement som säger samma sak med lita andra ord

www.oregon.gov/oha/ph/healthypeoplefamilies/abortionaccess/pages/legal-rights-privacy.aspx

Oregon has no restrictions on abortions based on how far along in pregnancy you are

No restrictions ...

Det skulle klä dig bättre om du inte försökte framstå som så självsäker i allt som du har en åsikt om.
  • Anonym (GF)

Men som sagt - abort är inte en federal fråga utan en delstatsfråga vilket är en del av tjusningen med USA som nation

Du har olika kulturer i olika delstater och du kan inom samma land flytta till en kultur som passar dig

• KillBill
    Anonym (GF) skrev 2024-08-20 16:19:17 följande:

Men som sagt - abort är inte en federal fråga utan en delstatsfråga vilket är en del av tjusningen med USA som nation

Du har olika kulturer i olika delstater och du kan inom samma land flytta till en kultur som passar dig

Själv kan jag inte se tjusningen i att vissa delstater i USA inte ens tillåter en våldtagen 10-årig flicka att genomgå en abort. Att vissa stater i USA  har så fundamentalistisk syn på kvinnans rättigheter är sorgligt att se. 

www.svt.se/nyheter/utrikes/10-arig-flicka-nekades-abort
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • nattuw
    KillBill skrev 2024-08-18 17:26:37 följande:
    Det är rätt korkat att tro att man skulle skulle påverka presidentvalet i USA genom inlägg i en tråd på FL. Hur kan du ens tro det? 😅
    Nu är det ju inte jag som bedriver en amerikansk valkampanj på ett svensk forum...
  • nattuw
    KillBill skrev 2024-08-18 20:13:37 följande:

Försök inte. Du skrev "När du nu likt de ryska trollfabrikerna försöka påverka ett annat lands val"  Det är alltså tydligt att du tror att mina inlägg skulle påverka ett annat lands val vilket är helt befängt

Jag pekade på ett övertydligt sätt ut det absurda i att någon bedriver en amerikansk valkampanj på svenska i ett svensk forum. Det befängda får andra stå för.
  • nattuw
    Anonym (X) skrev 2024-08-20 11:36:27 följande:
    Vad gör republikanerna för att minska antalet hemlösa och fattiga barn?
    Antagligen samma som demokraterna, ingenting. Hemlösa röstar inte och är därmed inte intressant i den politiska jakten på röstmaximering.
  • KillBill
    nattuw skrev 2024-08-20 23:46:15 följande:
    Nu är det ju inte jag som bedriver en amerikansk valkampanj på ett svensk forum...
    Nej men det är du som tror att det handlar om en valkampanj/ som tror att inlägg på den svenska sajten familjeliv skulle kunna påverka presidentvalet i USA Solig
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (X)
    nattuw skrev 2024-08-20 23:51:21 följande:
    Jag pekade på ett övertydligt sätt ut det absurda i att någon bedriver en amerikansk valkampanj på svenska i ett svensk forum. Det befängda får andra stå för.
    Det är du som tror att någon bedriver en valkampanj när folk diskuterar valet i USA. Det om något är absurt. 
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?