Inlägg från: Anonym (Loopenswoopen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Loopenswoopen)

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Jag tror inte att hon kommer att kunna vinna, hon är inte så populär i en populistiskt tid, och att hon är kvinna. Väljarna har nog svårt att föreställa sig en kvinna på presidentposten (möjligen Michelle Obama) Hudfärgen är nog det enda egentliga plusset om jag får vara ärlig.

tyvärr.

• Anonym (Loopenswoopen)
    Tow2Mater skrev 2024-07-22 18:58:43 följande:
    Varfor skulle hudfärgen spela roll, USA har redan haft en svart president.
    Hudfärgen är ett plus. Obama skulle troligen inte vunnit om han vore en vit kvinna.
  • Anonym (Loopenswoopen)
    Tow2Mater skrev 2024-07-22 20:33:16 följande:
    Varfor skulle Harris svarta hudfärg vara ett plus? Tror du att svarta väljare ska komma ut i drövor och rösta som de gjorde för just obama eftersom han var svart och första svarta presidenten?
    Skulle harris vara en vit kvinna så är det ett minus. Det är min uppfattning.

Ta OJ-rättegången där åklagarna trodde att svarta kvinnor skulle visa sympatier för en misshandlad (och dödad) kvinna. Det visade sig att hudfärgen övertrumfar kvinnligt kön bland beslutsfattande.
  • Anonym (Loopenswoopen)
    Anonym (Kamala) skrev 2024-07-22 20:59:24 följande:

Observera att Kamala inte är afro amerikansk.  Endast 25 procent och gift med en vit man. Så lockar knappast svartas röster på samma vis som Obama gjorde.
    Jag tror det är rätt stor chans att någon annan blir demokraternas kandidat. Hon har någ rätt liten chans mot Trump.

Jag tror också hon har en liten chans. Det som möjligen är negativt för Trump är hans höga ålder. En bättre kandidat för demokraterna skulle vara någon slags kändis, som the rock. Han har tackat nej tidigare.
  • Anonym (Loopenswoopen)
    fornminne skrev 2024-07-22 21:45:35 följande:
    Obama är till hälften vit, med en uppenbart blandad fru.

Kamala är något ljusare, men ännu mer blandad. Om det nu har så stor betydelse.

Jag tror inte att svarta bara röstar på svarta, lika lite som vita bara röstar på vita. Det finns ju även andra stora väljargrupper i USA, som asiater och latinos.

Det viktiga är att man inte längre måste vara en vit man för att bli president eller vise-president. Utan att även kvinnor och minoriteter börjar komma fram. Men det viktigaste är förstås vilken politik som förs.
    Tror det är en lång väg innan väljarna accepterar en kvinna på presidentposten. 
  • Anonym (Loopenswoopen)
    Tow2Mater skrev 2024-07-22 21:32:40 följande:
    Så vilka kompetenser ser du hos the Rock för att leda landet? eller menar du att du tror demokrater är så dumma de röstar bara för att han skulle vara en demokratröstande rik kändis?
    Du menar som Trump?
  • Anonym (Loopenswoopen)
    Tow2Mater skrev 2024-07-22 21:57:59 följande:
    Han var president under 4 år. Han fick en massa gjort.

Jag menar ingenting, jag undrar hur du tänker.

Usa har en historia av att välja kändisar som Trump, Reagan osv. (Kanye west hade en kandidatur) Trump hade ingen erfarenhet innan han blev vald.

Han har dessutom egna Intressen som ofta hamnar i konflikt. Han har avbokat statsbesök för att hans egna företag inte fick bygga någonstans. Inte ett logiskt val av president.

• Anonym (Loopenswoopen)
    Tow2Mater skrev 2024-07-22 23:24:01 följande:
    Ett av hans syften var att röra runt i grytan i Washington, och det lyckades han med.

Nu är inte den har tråden om Trump. Trodde ni kunde diskutera Harris utan att hela tiden behöva referera till Trump, men det verkar tydligen svårt.
    Vilka "ni"? Det du diskuterade med mig refererade till andra kändisar som presidenter.

Och nu diskuterar du själv Trump, men det har du ensamrätt till?
  • Anonym (Loopenswoopen)
    Tow2Mater skrev 2024-07-23 00:21:26 följande:
    Du och några till dubbelanonyma = ni
    Du diskuterar själv Trump bakom din anonymitet.
  • Anonym (Loopenswoopen)
    Cathariiina skrev 2024-07-26 19:03:33 följande:
    Det här är lite kul också: du och andra som håller på Demokraterna sa inte ett ord om Bidens UPPENBARA demens, så länge som han envisades med sin kanditatur. Då var det helt OK att en gammal gubbe skulle bli president. Men nu när Biden är borta ur leken, har demokraterna plötsligt ändrat åsikt, för att kunna använda Mr Trumps ålder emot honom...
    Både trump och bidens ålder har debatterats flitigt, från alla håll. Tror du att republikanerna är särskilt nöjda över deras åldersbetyngda kandidat?
  • Anonym (Loopenswoopen)

Min amerikanska vän sa när kanska harris kom på tapeten 'undrar vilken vit man de kommer att välja till vicepresident?' 

Två kvinnor är en total omöjlighet. 

• Anonym (Loopenswoopen)
    Anonym (X) skrev 2024-08-07 17:00:01 följande:
    Ja, men två idioter går tydligen bra 😊
    Nu har jag inte tittat in i tråden på ett tag. Har den förvandlats till en sån här tråd alltså?
  • Anonym (Loopenswoopen)
    Cathariiina skrev 2024-08-07 18:51:19 följande:
    Visst är de där klippen underhållande..? Vänster-/genus-/HBTQ-packet var så säkra på segern... och så segrade det sunda förnuftet ändå! Precis som kommer att ske i höst!
    Herregud hur du uttrycker dig.
  • Anonym (Loopenswoopen)
    Cathariiina skrev 2024-08-20 14:49:09 följande:
    Jo jag vet, jag ville bara se vad KillBill skulle svara.

Det sitter många judar på maktpositioner i USA, och det är det vi ser nu, tyvärr. 
    Tror du på konspirationsteorier?
  • Anonym (Loopenswoopen)

Trump vill ta bort övertidsersättning, när han berättade det så jublade publiken.

Är inte det ett bevis för hjärntvätt? Vem vill bli av med en övertidsersättning på riktigt? Trump kulten är så bisarr.

Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?