• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • Xenia
    Cathariiina skrev 2024-08-16 00:38:23 följande:
    Eller så kallas det "skaffa sig godhetspoäng".
    Ja, av dem som själva har ont om empati. Den där floskeln är populär på Flashback, brukar du hänga där?

Du skulle väl anklaga Jesus själv för att "skaffa sig godhetspoäng".

Trump är populär bland högerkristna trots att jag tycker han verkar rent okristlig. Det räcker tydligen med att vara emot aborter för att tillfredsställa de högerkristna.
  • Anonym (X)
    Du menar som de republikaner som är emot abort? De är det av omsorg av barnen, fast alla vet att de inte bryr sig om barnen sedan. Snacka om att "skaffa sig godhetspoäng". 
  • nihka
    Eller så finns det människor som till onda människors förvåning är goda.

Men fortsätt du försvara Trumps påhopp på människor med funktionshinder.

Kamala Harris behöver inte göra speciellt mycket för att framstå som den bättre parten, bara låta bli att ägna sig åt lyteskomik som Trump inte har vett att stryka från sin repertoar och titta på när han sänker sig själv mer och mer.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Cathariiina
    Xenia skrev 2024-08-16 13:30:46 följande:
    Ja, av dem som själva har ont om empati. Den där floskeln är populär på Flashback, brukar du hänga där?

Du skulle väl anklaga Jesus själv för att "skaffa sig godhetspoäng".

Trump är populär bland högerkristna trots att jag tycker han verkar rent okristlig. Det räcker tydligen med att vara emot aborter för att tillfredsställa de högerkristna.
    Jag säger inte att det inte var olämpligt att härma den funktionshindrade journalisten, det var det såklart. Men han hade ju också skrivet elaka och orättvisa saker om Trump, så det kom inte från ingenstans. Det var inte som om han skulle ha härmat en främmande människa i publiken eller på gatan.

Jag säger bara att människor inte på riktigt blir så där upprörda och ledsna å någon annans (främmande persons) vägnar, som den där kvinnan låtsades bli. Undrar förresten hur många män med samma grad av funktionshinder som hon har legat med? Eller som hon  ens är vän med, på riktigt.

Nä - jag tror att det bara var godhetssignalering, jag. I verkligheten vill hon inte ha några svårt handikappade personer i sitt liv. Ungefär som när Fridolin sökte efter svarta människor att bli fotograferad tillsammans med, genom sitt nätverk, för han kände inga svarta... Han var bara väldigt förtjust i dem på avstånd. 
  • Padirac
    Cathariiina skrev 2024-08-16 22:36:54 följande:
    Jag säger inte att det inte var olämpligt att härma den funktionshindrade journalisten, det var det såklart. Men han hade ju också skrivet elaka och orättvisa saker om Trump, så det kom inte från ingenstans. Det var inte som om han skulle ha härmat en främmande människa i publiken eller på gatan.

Jag säger bara att människor inte på riktigt blir så där upprörda och ledsna å någon annans (främmande persons) vägnar, som den där kvinnan låtsades bli. Undrar förresten hur många män med samma grad av funktionshinder som hon har legat med? Eller som hon  ens är vän med, på riktigt.

Nä - jag tror att det bara var godhetssignalering, jag. I verkligheten vill hon inte ha några svårt handikappade personer i sitt liv. Ungefär som när Fridolin sökte efter svarta människor att bli fotograferad tillsammans med, genom sitt nätverk, för han kände inga svarta... Han var bara väldigt förtjust i dem på avstånd. 
    Tjadu.. med tanke på hur upprörd du blir kritik mot den orangea fd presidenten så är det kanske så att du försöker skaffa dig godhetsproäng hos den kristna högern, något som Trump defitnft försöker göra och verkar ha lyckats med.

Undrar föresten hur många män som Trump som du legat med eller om du ens legat med Trump ...  Tomte

Om du inte gjort det så antar jag att du bara godhetssignalerar för Trump och Trump-sympatisörer ... Tomte
  • nihka

Blir det inte skavigt om du måste knulla alla du hjälper på nåt sätt?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • KillBill

En kandidat som Donald Trump som inte har tillräckligt intellekt för att svara på kritiken med ord utan tar till gester och imiterar funktionshindrade kritiker är självklart mycket olämplig som president.   

Det borde vara självklart för alla  att den som blir president för USA måste ha tillräckliga retoriska färdigheter för att klara av en debatt utan att gå till personangrepp. 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill

Detta säger allt. Donald Trump är inte en värdig presidentkandidat. 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?