Xenia skrev 2024-08-16 13:30:46 följande:
Ja, av dem som själva har ont om empati. Den där floskeln är populär på Flashback, brukar du hänga där?
Du skulle väl anklaga Jesus själv för att "skaffa sig godhetspoäng".
Trump är populär bland högerkristna trots att jag tycker han verkar rent okristlig. Det räcker tydligen med att vara emot aborter för att tillfredsställa de högerkristna.
Jag säger inte att det inte var olämpligt att härma den funktionshindrade journalisten, det var det såklart. Men han hade ju också skrivet elaka och orättvisa saker om Trump, så det kom inte från ingenstans. Det var inte som om han skulle ha härmat en främmande människa i publiken eller på gatan.
Jag säger bara att människor inte på riktigt blir så där upprörda och ledsna å någon annans (främmande persons) vägnar, som den där kvinnan låtsades bli. Undrar förresten hur många män med samma grad av funktionshinder som hon har legat med? Eller som hon ens är vän med, på riktigt.
Nä - jag tror att det bara var godhetssignalering, jag. I verkligheten vill hon inte ha några svårt handikappade personer i sitt liv. Ungefär som när Fridolin sökte efter svarta människor att bli fotograferad tillsammans med, genom sitt nätverk, för han kände inga svarta... Han var bara väldigt förtjust i dem på avstånd.