• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • Anonym (GF)

Om Kamala blir president eller inte är en fråga som återstår att besvara men på vägen dit förslår hon alltså statlig priskontroll på mat.

Prisreglering på mat skapade brödköer i Sovjetunionen då och skapar brödköer i Venezuela idag.

Förslaget har inte mottagits väl i USA.

En seriös amerikansk presidentkandidat som föreslår prisreglering på mat.

Det är sådant som vänsterpartiet i Sverige föreslår. Som jämförelse med hur långt ut till vänster hon står med sin politik.

• linani

Filmerna från Demokraternas partikonvent i natt är verkligen fantastiska. All energi, all glädje, all framtidstro på sitt land och dess invånare.

Oavsett hur valet går har Harris/Walz onekligen lyckats starta en rörelse.

Samtidigt som Donald Trump fortsätter att svamla okontrollerat framför svindyra golfklubbar, intervjuas av miljardärer, vifta med godisförpackningar istället för att prata ekonomi. Republikanerna borde satsa på annat än att göda de superrika samtidigt som de desperat vill bestämma över vad privatpersoner gör i sina sovrum och på sina läkarmottagningar.

• KillBill
    Cathariiina skrev 2024-08-20 11:04:58 följande:
    Jag tycker det är vidrigt att det finns män som vill bestämma över/ begränsa kvinnors rätt över sin egen kropp. 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (X)
    Slår ju bara tillbaka på dom själva. Vad gör republikanerna för att minska antalet hemlösa och fattiga barn? Har aldrig hört Trump prata om det, men de springer ju inte runt på hans hotell eller på hans golfbanor, så han vet väl inte om att de existerar. 
    Det levande livet är inte heligt i USA. Och sedan dubbelmoralen, de välbeställda kan fortsätta göra sina aborter, men de fattiga har inte råd. 
  • Björkenli

Ang TS ursprungliga post- jag tror inte faktumet att hon inte är vit är till hennes nackdel. Det verkar tvärtom som något hon hoppas vinna röster på. 

Jag får otroligt dåliga vibbar av henne men kan inte riktigt sätta fingret på det. Hon framstår inte som genuin.  Får känslan att hon gärna skulle införa hårda lagar om det innebar att hon fick sin maktposition befäst. Ja, jag får intrycket att hon är maktgalen. 

Jag tror världen blir en än mer otrygg plats om hon sitter vid rodret i USA. 

Blir på riktigt rädd att det kan leda till storkrig i världen (tex Ryssland och Iran går ihop och attackerar).

• linani
    Tvinga kvinnor att genomgå graviditeter mot sin vilja, ÄVEN om de blivit utsatta för våldtäkt eller incest. För att sen kalla det "kommunism" att vilja ge samma barn gratis skolmat och tillgänglig sjukvård.
  • Cathariiina
    KillBill skrev 2024-08-20 11:34:06 följande:
    Jag tycker det är vidrigt att det finns män som vill bestämma över/ begränsa kvinnors rätt över sin egen kropp. 

Detta har inget alls med män/kvinnor att göra. Det handlar om de goda mot de onda, oavsett kön. 

May be an image of ?text that says '?If you're not the one being injected having your heart stopped getting your limbs ipped off having your skull crushed being sucked out with a outwithavacuum vacuum it's not your body, not your choice. -??? Cowin (@livcowin)?'?

Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?