• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • Anonym (Loopenswoopen)

Min amerikanska vän sa när kanska harris kom på tapeten 'undrar vilken vit man de kommer att välja till vicepresident?' 

Två kvinnor är en total omöjlighet. 

• Anonym (X)
    Anonym (Loopenswoopen) skrev 2024-08-07 16:51:06 följande:

Min amerikanska vän sa när kanska harris kom på tapeten 'undrar vilken vit man de kommer att välja till vicepresident?' 

Två kvinnor är en total omöjlighet. 

Ja, men två idioter går tydligen bra 😊
  • Anonym (Loopenswoopen)
    Anonym (X) skrev 2024-08-07 17:00:01 följande:
    Ja, men två idioter går tydligen bra 😊
    Nu har jag inte tittat in i tråden på ett tag. Har den förvandlats till en sån här tråd alltså?
  • Cathariiina
    Mrs Moneybags skrev 2024-08-07 15:59:22 följande:

Jag tycker Walz verkar vara ett väldigt bra val av vicepresidentkandidat! Lyssnade på hans första tal i Philadelphia och blev imponerad av hans energi. Han är en lysande talare och man förstår hur han kunde vända ett sedan länge republikanskt område till demokratiskt bara genom sin karisma och handlingkraft.

Han införde gratis skolmat i Minnesota och såg till att George Floyds mördare blev lagförda bland annat. 

Jag tror både Harris och Walz kommer krossa sina motståndare i debatterna. De verkar vakna, intelligenta, pålästa och har fötterna på jorden. Sedan återstår det att se om de kommer att vinna valet. 

Trump framstår mer och mer som en rik verklighetsfrånvänd knös som är född med silversked i mun. Både Vance och Trump har som främsta argument att de är emot allt. Emot kvinnor, mot bögar, mot svarta, mot abort etc. Det klingar inte så fräscht. 

Det ska bli enormt underhållande att se de kommande debatterna de närmaste månaderna. 

Men snälla du. När har Trump eller Vance på något sätt sagt eller antytt, att de är "emot kvinnor"?

...och här måste jag åter påminna om, att 50 procent av vita kvinnor (alla vita kvinnor som röstade överhuvudtaget) röstade på Trump, i det valet där han vann presidentposten.
  • Cathariiina
    felix le chat skrev 2024-08-07 16:16:11 följande:

Biden och Kamala Harris supporters på fl börjar bli riktigt upphetsade märker jag.

Får man påminna om valet 2016 ? Hillary var ju redan klar som president.
    Alla undersökningar visade en övertygande seger. 
    Vem fan skulle rösta på Trump ?

Sen kom valnatten när miljoner Demokrater grät klokodiltårar.
    Går fortfarande än i dag in på youtube och kollar klippen.

Visst är de där klippen underhållande..? Vänster-/genus-/HBTQ-packet var så säkra på segern... och så segrade det sunda förnuftet ändå! Precis som kommer att ske i höst!
  • Padirac
    felix le chat skrev 2024-08-07 16:16:11 följande:

Biden och Kamala Harris supporters på fl börjar bli riktigt upphetsade märker jag.

Får man påminna om valet 2016 ? Hillary var ju redan klar som president.
    Alla undersökningar visade en övertygande seger. 
    Vem fan skulle rösta på Trump ?

Sen kom valnatten när miljoner Demokrater grät klokodiltårar.
    Går fortfarande än i dag in på youtube och kollar klippen.

och vid valet 2020 visade polls att Trup skulle förlora vilket han tydligt gjorde - då börjare Trumps lipsillar att storma Capitolium och förnedringen har varit så stor att de fortfarande förnekar att Trump inte dög som president för USAs befolkning 2020
  • Anonym (Loopenswoopen)
    Cathariiina skrev 2024-08-07 18:51:19 följande:
    Visst är de där klippen underhållande..? Vänster-/genus-/HBTQ-packet var så säkra på segern... och så segrade det sunda förnuftet ändå! Precis som kommer att ske i höst!
    Herregud hur du uttrycker dig.
  • felix le chat
    Cathariiina skrev 2024-08-07 18:51:19 följande:
    jepp, riktiga " feel good " klipp ! 

Tror Kamela är chanslös. En vinst bygger ju på att en majoritet kvinnor i USA
    skulle sluta upp bakom henne. Kommer inte hända.

NÄr Biden var kandidat så var ålder inget hinder för vänster dårarna.
    Nu när han är borta så är Trumps ålder helt plötsligt helt avgörande.
    Skrattande
  • KillBill
    felix le chat skrev 2024-08-08 10:28:37 följande:
    jepp, riktiga " feel good " klipp ! 

Tror Kamela är chanslös. En vinst bygger ju på att en majoritet kvinnor i USA
    skulle sluta upp bakom henne. Kommer inte hända.

NÄr Biden var kandidat så var ålder inget hinder för vänster dårarna.
    Nu när han är borta så är Trumps ålder helt plötsligt helt avgörande.
    Skrattande
    Det är väl ändå tvärt om? När Biden var med i racet pratade Trump supportrarna bara om Bilden ålder men nu när Biden hoppat av och Donald Trump är den äldste presidentkandidaten genom tiderna är man inte längre intresserad av att prata om ålder..
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Padirac
    KillBill skrev 2024-08-08 10:43:05 följande:
    Det är väl ändå tvärt om? När Biden var med i racet pratade Trump supportrarna bara om Bilden ålder men nu när Biden hoppat av och Donald Trump är den äldste presidentkandidaten genom tiderna är man inte längre intresserad av att prata om ålder..
    Jag såg att Trump pratat om ålder nyligen - 81 var tydligen ingen ålder enligt honom nu

www.newsweek.com/trump-says-biden-wasnt-too-old-president-1932987

"Donald Trump addressed Joe Biden's age, but not as a criticism of his former rival, instead saying the 81-year-old president is "not old."

During his 90-minute speech at a rally in Harrisburg, Pennsylvania, on Wednesday Trump referenced a February report looking into Biden's handling of classified information in which special counsel Robert Hur wrote that the president presented as a "sympathetic, well-meaning, elderly man with a poor memory."

"The special counsel, which is basically a special prosecutor, judged him to be essentially mentally incompetent with poor memory but a nice old guy," Trump stated. "He's not old. You know, 81 is not old. I have friends that are 95 that are...Bernie Marcus, founder of Home Depot, 95 years old, still sharp. I spoke to him the other day. I said, 'I think you're smarter now than you were 30 years ago.' I said what's going on?""
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?