Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-07-30 18:40:31 följande:
Jämfört med Biden är Trump nästan ett under av ork och livskraft. Men nu när Biden är borta och Trump ställs mot en betydligt yngre kandidat, blir det tydligt att Trump egentligen också är för gammal. Han är bara några år yngre än Biden, båda är för gamla för att bli presidenter igen.
Och jo, man märker det på Trump. Inte lika mycket som på Biden, men det märks. Det är ändå möjligt att Trump vinner, att Harris inte lyckas bibehålla den medvind hon har fått. Den som lever får se.
Republikanerna hoppas nog att JD Vance ska vara redo att ta över om (när) Trump faller ifrån, eller inte orkar längre. Men Vances popularitet har väl dalat?
Vance är den ideala republikanska kandidaten "på papper" - han personifierar den amerikanska drömmen, och den gillar ju republikanerna. Plus att han är en motvikt till Trump på det sättet att han har alla sina barn inom äktenskapet och inte har varit involverad i några sexskandaler, det gillar också republikanerna. Samt att han är troende, och han har dessutom kommit till sin tro själv, han är inte född in i den. Han har verkligen tänkt till och gjort ett aktivt val, och det ger pluspoäng hos de troende kristna.
MEN Vance har svårt att "ta" massorna. Jag tror att det också är en följd av hans svåra uppväxt, tyvärr. Det går inte att vara så där härligt trygg och självsäker och öppen och "älska mig och älska mitt parti" som de kan vara, som har vuxit upp i trygghet. Rädsla och otrygghet i barndomen blir kvar som ett ok, som gör människor mer inbundna och avvaktande mot människor, tyvärr. Han försöker att "skratta upp sig" och le och skämta och härma Trump (ja det tror jag faktiskt) när han talar till och med människor, men det vill sig inte riktigt, det blir tillgjort.
Kamalas enfaldiga skrattande är å andra sidan inte ett dugg bättre...