• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • KillBill
    Anonym (MAGA) skrev 2024-07-28 14:48:40 följande:

Har gått alldeles för långt med Biden. Skulle ha plockats bort för längesedan. Ofattbart att det skulle behöva ta så lång tid.

Blir Trump som tar det.

Trump är den äldste presidentkandidaten genom tiderna och han visar titt som tätt att hans kognitiva förmåga brister. Han bör snarast kasta in handuken.
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (MAGA)
    Padirac skrev 2024-07-28 16:09:07 följande:

2,1 miljarder kronor insamlade första veckan för Harris.

Det var tydligen också rekordmånga förstagångsdomnatorer första dygnet då 876 miljoner samlades in.

Det blir svårt för Trump framåt tror jag. Harris jag en stor chans att bli vald till president.

www.dn.se/varlden/harris-kampanj-drar-in-rekordsummor-forsta-veckan/

Ganska naturligt att en ny kandidat får ett uppsving och det är långt kvar till valet.
    Biden hade haft 0 % chans och hennes odds är betydligt bättre.
  • Padirac
    Anonym (MAGA) skrev 2024-07-28 20:27:24 följande:
    Ganska naturligt att en ny kandidat får ett uppsving och det är långt kvar till valet.
    Biden hade haft 0 % chans och hennes odds är betydligt bättre.
    MAGAs förhoppning var väl att Vance skulle.ge dem en skjuts uppåt.  Naturligtvis var det en missräkning. 

Det sägs i några nya polls att Harris är ikapp och i vissa swingstates om Trump/vance.
  • Anonym (MAGA)
    Padirac skrev 2024-07-28 21:24:38 följande:
    MAGAs förhoppning var väl att Vance skulle.ge dem en skjuts uppåt.  Naturligtvis var det en missräkning. 

Det sägs i några nya polls att Harris är ikapp och i vissa swingstates om Trump/vance.
    Jag väntar tills efter TV-debatten i september innan jag tror något om ett utjämnat opinionsläge.
  • Padirac
    Anonym (MAGA) skrev 2024-07-28 21:27:28 följande:
    Jag väntar tills efter TV-debatten i september innan jag tror något om ett utjämnat opinionsläge.
    Don't hold your breath

Trump verkar ju backa från den tidigare planerade debatten om han inte får avbryta och överrösta debatt motståndaren. Att debatten samtidigt ska faktakollas verkar vara ett rött skynke för Trump då han menar att faktakoll är partiskt mot honom.

Så han verkar med all klarhet veta att han ljuger - ner än 30 500 gånger under sin presidenttid. Han ska enligt uppgift ha sagt till sin pressekreterare att lögner är inga problem då länge man upprepar dem tillräckligt många gånger 

Trump är en thug, en buse, eller i alla fall en dömd bedragare och sexbrottsling.
  • Dr Nail

Demokraterna i USA tajmade fel Joe Bidens avhopp; det var för tidigt. Kamala smekmånaden kommer att vara över i slutet av augusti, sen får vi se vem som är boss på riktigt, vem som byggt en väljarbas. 

• Mrs Moneybags
    Anonym (MAGA) skrev 2024-07-28 21:27:28 följande:
    Trump kanske vinner valet, men jag har svårt att tro att han vinner några debatter. Hans problem (och många andra politiker) är att han fokuserar enbart på motståndaren. Kallar dem öknamn, hånar, berättar om alla fel och misstag de har gjort. Men att berätta vad man själv vill åstadkomma verkar sitta långt inne. 

Det blir en utmaning för honom att verkligen måla upp en bild av den framtid för USA som han ser framför sig och inte bara säga att Kamala skrattar för mycket eller är marxist, hatar judar eller något liknande. 

Tror inte att det funkar att komma med lögner och påhopp om man ska debattera med en rutinerad åklagare. Men det ska verkligen bli intressant att se. 

Anledningen till att han hoppade av debatten 10 september är ju för att han inte har tänkt ut hur han ska bemöta Kamala Harris. Förr eller senare blir han dock tvungen att ta tjuren vid hornen och försöka sig på en debatt. Det blir dock inte lika enkelt som med Joe Biden. 

Kanske blir 17 september av istället.
  • nihka
    Padirac skrev 2024-07-28 16:09:07 följande:

2,1 miljarder kronor insamlade första veckan för Harris.

Det var tydligen också rekordmånga förstagångsdomnatorer första dygnet då 876 miljoner samlades in.

Det blir svårt för Trump framåt tror jag. Harris jag en stor chans att bli vald till president.

www.dn.se/varlden/harris-kampanj-drar-in-rekordsummor-forsta-veckan/

Trump försöker stoppa att de medel som samlats in för Biden ska överföras på Harris kampanj. Vad HAR han med det att göra?!?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?