Anonym (MAGA) skrev 2024-07-28 21:27:28 följande:
Jag väntar tills efter TV-debatten i september innan jag tror något om ett utjämnat opinionsläge.
Trump kanske vinner valet, men jag har svårt att tro att han vinner några debatter. Hans problem (och många andra politiker) är att han fokuserar enbart på motståndaren. Kallar dem öknamn, hånar, berättar om alla fel och misstag de har gjort. Men att berätta vad man själv vill åstadkomma verkar sitta långt inne.
Det blir en utmaning för honom att verkligen måla upp en bild av den framtid för USA som han ser framför sig och inte bara säga att Kamala skrattar för mycket eller är marxist, hatar judar eller något liknande.
Tror inte att det funkar att komma med lögner och påhopp om man ska debattera med en rutinerad åklagare. Men det ska verkligen bli intressant att se.
Anledningen till att han hoppade av debatten 10 september är ju för att han inte har tänkt ut hur han ska bemöta Kamala Harris. Förr eller senare blir han dock tvungen att ta tjuren vid hornen och försöka sig på en debatt. Det blir dock inte lika enkelt som med Joe Biden.
Kanske blir 17 september av istället.