• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • Anonym (Man)

Svårt att säga. Just nu känns det som Demokraterna har fått medvind, samt att republikanernas val av vice-presidentkandidat verkar blivit något av ett sänke. Hade Demokraterna kört vidare med Biden tror jag dock det varit kört.

I dagens läge hade Kamala vunnit, men mycket kan hända fram till valet. Bland annat ska det bli intressant att se vem hon väljer som vice-presidentkandidat. Man ska inte stirra sig blind på de valundersökningar som görs idag.

• Anonym (X)
    Cathariiina skrev 2024-07-30 02:19:57 följande:
    Men när det var Biden, som var mycket värre åtgången av sin ålder, så sa du inte ett ord om att det var fel. Jag tycker att det är fruktansvärt fult att alla som höll på Biden in i det sista, började använda Trumps ålder emot denne så fort som Biden var borta. Det är dubbelmoral.
    Du menar samma dubbelmoral som republikanerna använder när de vill förbjuda abort för befolkningen, men när deras egna döttrar behöver en abort så fixar dom det?
  • KillBill
    Cathariiina skrev 2024-07-30 02:19:57 följande:
    Men när det var Biden, som var mycket värre åtgången av sin ålder, så sa du inte ett ord om att det var fel. Jag tycker att det är fruktansvärt fult att alla som höll på Biden in i det sista, började använda Trumps ålder emot denne så fort som Biden var borta. Det är dubbelmoral.
    Det är klart att Demokraterna slår tillbaka med samma mynt. Just nu är Donald Trump den äldste presidentkandidaten i USAs historia och det är tydligt att Trumps kognitiva förmåga inte är vad den borde för att vara USAs president. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anonym (X)
    KillBill skrev 2024-07-30 10:08:23 följande:
    Det är klart att Demokraterna slår tillbaka med samma mynt. Just nu är Donald Trump den äldste presidentkandidaten i USAs historia och det är tydligt att Trumps kognitiva förmåga inte är vad den borde för att vara USAs president. 
    Och det blir ju mycket tydligare nu när han ställs mot Harris istället för Biden i en debatt. 
  • Cathariiina
    KillBill skrev 2024-07-30 06:34:16 följande:

Weird! Skrattande

Trump är inte ansvarig för de där extremisterna. På vänstersidan ser extremister ut som nedan:

Pussy Hats, Politics, and Public Protest : Saltzman, Rachelle Hope:  Amazon.se: Böcker

Extinction Rebellion were not veteran protesters, new analysis shows | New  Scientist
  • Cathariiina
    Anonym (X) skrev 2024-07-30 09:41:54 följande:
    Du menar samma dubbelmoral som republikanerna använder när de vill förbjuda abort för befolkningen, men när deras egna döttrar behöver en abort så fixar dom det?
    Exempel på detta? Och då helst någon republikan högre upp i hierarkin.
  • Cathariiina
    KillBill skrev 2024-07-30 10:08:23 följande:
    Jag tycker inte ALLS att det är tydligt. Har du något exempel på där han har hållit på som Biden gjorde på slutet? Till och med när Trump hade blivit skjuten hade han kvar sin sinnesnärvaro!
  • Mrs Moneybags
    Cathariiina skrev 2024-07-30 11:16:14 följande:
    Jag tycker inte ALLS att det är tydligt. Har du något exempel på där han har hållit på som Biden gjorde på slutet? Till och med när Trump hade blivit skjuten hade han kvar sin sinnesnärvaro!
    För mig är det i alla fall tydligt att 78 år är en alldeles för hög ålder att bli president eller ta något annat jobb heller för den delen. Hur pigg man än verkar. 

Man såg ju skillnaden på Biden bara från när han blev vald sist fram till nu. Fyra år gjorde en enorm skillnad. Det är så det går till när man åldras. Det kan ske så fort. 

Alla åldringar förtjänar att leva ett lugnt och tryggt liv omgivna av familj och vänner. Inte flänga fram och tillbaka runt jorden och jobba 80 timmar i veckan. 
  • KillBill
    Cathariiina skrev 2024-07-30 11:16:14 följande:
    När Trump svamlar om att han har fler besökare än Elvis Presley (vilket inte stämmer) utan en gitarr så förstår man att Trumps kognitiva förmåga inte är på topp. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Cathariiina
    Mrs Moneybags skrev 2024-07-30 11:27:54 följande:
    För mig är det i alla fall tydligt att 78 år är en alldeles för hög ålder att bli president eller ta något annat jobb heller för den delen. Hur pigg man än verkar. 

Man såg ju skillnaden på Biden bara från när han blev vald sist fram till nu. Fyra år gjorde en enorm skillnad. Det är så det går till när man åldras. Det kan ske så fort. 

Alla åldringar förtjänar att leva ett lugnt och tryggt liv omgivna av familj och vänner. Inte flänga fram och tillbaka runt jorden och jobba 80 timmar i veckan. 
    Så av omtanke om Trump vill du att han ska förlora..? Tomte
    Jag tror att han själv bäst kan bedöma vad han vill och vad han klarar av. Nu finns dessutom en bra - och ung - vicepresidentkandidat som kan ta över om det skulle behövas. Det är därför man har vicepresident.
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?