Cathariiina skrev 2024-07-30 18:50:22 följande:
Vance är den ideala republikanska kandidaten "på papper" - han personifierar den amerikanska drömmen, och den gillar ju republikanerna. Plus att han är en motvikt till Trump på det sättet att han har alla sina barn inom äktenskapet och inte har varit involverad i några sexskandaler, det gillar också republikanerna. Samt att han är troende, och han har dessutom kommit till sin tro själv, han är inte född in i den. Han har verkligen tänkt till och gjort ett aktivt val, och det ger pluspoäng hos de troende kristna.
MEN Vance har svårt att "ta" massorna. Jag tror att det också är en följd av hans svåra uppväxt, tyvärr. Det går inte att vara så där härligt trygg och självsäker och öppen och "älska mig och älska mitt parti" som de kan vara, som har vuxit upp i trygghet. Rädsla och otrygghet i barndomen blir kvar som ett ok, som gör människor mer inbundna och avvaktande mot människor, tyvärr. Han försöker att "skratta upp sig" och le och skämta och härma Trump (ja det tror jag faktiskt) när han talar till och med människor, men det vill sig inte riktigt, det blir tillgjort.
Kamalas enfaldiga skrattande är å andra sidan inte ett dugg bättre...
Vance attraherar många kristna konservativa väljare oavsett framtoning. Så länge han inte gör bort sig totalt även för sina väljare, men det är inte sannolikt, för han verkar ha en viss stabilitet, vad man än tycker om honom eller hans politik.
Frågan är om de väljare Vance attraherar, är tillräckligt många och tillräckligt lojala. Han lär ha fortsatt stöd, men frågan är om det räcker.
Sen har Harris samma problem från sitt håll. USA är oerhört splittrat och polariserat.