• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-03 20:23:39 följande:
    sluta larva dig
    Varför får jag inte vara som du {#emotions_dlg.flower}
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-03 20:23:39 följande:
    sluta larva dig
    Uppenbarligen kan en del inte behripa skilnaden mellan myndighetsutövning i enlighet med lagar och politiker.

Det går verkligen utför ... fort dessutom..
  • KillBill

Moderaten Gunnar Hökmark brukar tycka precis tvärtom mot vad jag tycker men det  här är ett mycket bra inlägg av Gunnar.

Harris är den enda rimliga presidentkandidaten.

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-11-03 21:20:39 följande:
    Uppenbarligen kan en del inte behripa skilnaden mellan myndighetsutövning i enlighet med lagar och politiker.

Det går verkligen utför ... fort dessutom..
    När det tar fyra departement plus en domare att skriva under att döda en stackars känd ekorre som levt bra i 7 år (och skickar ett helt team dit i timmar för att verkstalla), men de kan inte få till underskrifter för kritiska saker som tr ex att hantera debris efter översvämning är något fundamentalt fel.

New York Rep. Nick Langworthy (R-NY) wrote in the post. ?Instead of focusing on critical needs like flood mitigation in places like Steuben County, where local officials have to struggle just to get permits from the DEC to clear debris-filled waterways, they?re out seizing pet squirrels. NY taxpayers deserve better.?

Jag larvar mig inte. Just nu är detta faktist en viktig fråga för mig inför tisdagen. Känslorna går på högvarv.
  • Lasse1984

Demokraterna skyddar sexuella predatorer som dom delaktiga i Jeffrey Epsteins eskapader. Nu med Sean Combs vidrigheter med kändis och finanseliten som som delaktiga kommer även dom att skyddas om Kamala vinner. Med Trump vid rodret kommer förhoppningsvis deras namn att offentliggöras, han dissar ju även denna sjukdom som kallas woke. Så jag håller tummarna för Trump

Woke är en mental störning.
  • Padirac
    Lasse1984 skrev 2024-11-03 21:32:00 följande:

Demokraterna skyddar sexuella predatorer som dom delaktiga i Jeffrey Epsteins eskapader. Nu med Sean Combs vidrigheter med kändis och finanseliten som som delaktiga kommer även dom att skyddas om Kamala vinner. Med Trump vid rodret kommer förhoppningsvis deras namn att offentliggöras, han dissar ju även denna sjukdom som kallas woke. Så jag håller tummarna för Trump

Skyddar demokraterna Trump?!!

Det tror jag inte 
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-03 21:28:46 följande:
    När det tar fyra departement plus en domare att skriva under att döda en stackars känd ekorre som levt bra i 7 år (och skickar ett helt team dit i timmar för att verkstalla), men de kan inte få till underskrifter för kritiska saker som tr ex att hantera debris efter översvämning är något fundamentalt fel.

New York Rep. Nick Langworthy (R-NY) wrote in the post. ?Instead of focusing on critical needs like flood mitigation in places like Steuben County, where local officials have to struggle just to get permits from the DEC to clear debris-filled waterways, they?re out seizing pet squirrels. NY taxpayers deserve better.?

Jag larvar mig inte. Just nu är detta faktist en viktig fråga för mig inför tisdagen. Känslorna går på högvarv.
    Att någonting är eller inte är fundamentalt fel betyder inte att myndighetsutövningen sker i enlighet med lagar och att det inte är politikerna som dödat ekorren. 

Det är ju helt befängda påståenden!

Du känner säkert till USAs rättssystem som bygger på common law och vad det innebär i fråga om rättsskipning.  
  • Lasse1984
    Padirac skrev 2024-11-03 21:44:57 följande:
    Skyddar demokraterna Trump?!!

Det tror jag inte 
    Läs om läs rätt.
    Woke är en mental störning.
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-11-03 21:48:16 följande:
    Att någonting är eller inte är fundamentalt fel betyder inte att myndighetsutövningen sker i enlighet med lagar och att det inte är politikerna som dödat ekorren. 

Det är ju helt befängda påståenden!

Du känner säkert till USAs rättssystem som bygger på common law och vad det innebär i fråga om rättsskipning.  
    Man vill inte ge dem mera skattepengar när de inte kan prioritera vart de går utan spenderar på detta sätt. Lag eller inte.
  • KillBill
    Lasse1984 skrev 2024-11-03 21:32:00 följande:

Jeffrey Epstein var Trumps bästa kompis. kan tänka mig att det var då som Trump la sig till med sina vidrigheter mot kvinnor..
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?