• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • Mentat

Det var igår jag läste det, på Text-tv och de sidorna är per definition kortlivade. Den finns tyvärr inte kvar. Jag reagerade, eftersom jag fann det märkligt men just därför är jag rätt säker på att jag både läste och minns rätt.

• Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-11-03 17:04:43 följande:
    Ok, så marknaden tycker en sak och olika delar av befolkningen har olika preferenser baserat på egennytta eller baserat på andra uppfattningar?

Det verkar som att valet är betydligt mer komplext än vad du säger om marknaden.
    Vad menar du att jag säger om marknaden...?
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-03 17:16:46 följande:
    Vad menar du att jag säger om marknaden...?
    Sorry , du svarade på min replik till GF.  My bad.

Så, vad säger du om marknaden och vad tror du själv om marknaden och olika grupper av väljare?
  • KillBill
    Mentat skrev 2024-11-03 17:08:09 följande:

Å andra sidan hittade jag något som i princip verkar vara samma notis, denna gång på Aftonbladet: Dollarn allt dyrare

Det är ju en rätt märkligt analys. Det stämmer att UDS har stärkt mot SEK den senaste månaden men mot EUR har dollarn försvagats. _

Skulle det vara Trumps förtjänst att Dollarn ökat mot SEK men sänkts mot EUR?
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-11-03 17:21:40 följande:
    Sorry , du svarade på min replik till GF.  My bad.

Så, vad säger du om marknaden och vad tror du själv om marknaden och olika grupper av väljare?
    Ingen aning, men jag tror Trump blir bättre både for mraknaden och folket.

Men det är oviktigt just nu. Demokraterna har dodat Peanut och Fred! Folket gor uppror.
    www.foxnews.com/us/peanut-squirrel-social-media-firestorm-new-york-officials-euthanize-beloved-rodent
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-03 17:51:58 följande:
    Ingen aning, men jag tror Trump blir bättre både for mraknaden och folket.

Men det är oviktigt just nu. Demokraterna har dodat Peanut och Fred! Folket gor uppror.
    www.foxnews.com/us/peanut-squirrel-social-media-firestorm-new-york-officials-euthanize-beloved-rodent
    Jasså, Fox skriver att det var poliser på order av en domare?

Men.. en del kan ju inte skilja på myndigheter och politiker.. de tror till och med att de som inte är med dem är mot dem. Tokstollar {#emotions_dlg.flower}
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-11-03 18:03:50 följande:
    Jasså, Fox skriver att det var poliser på order av en domare?

Men.. en del kan ju inte skilja på myndigheter och politiker.. de tror till och med att de som inte är med dem är mot dem. Tokstollar {#emotions_dlg.flower}
    Demokraterna styr där. Och slösar med skattepengar. Gillar du inte Fox kan du hitta det över hela internet, insta, tiktok....
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-03 19:37:27 följande:
    Demokraterna styr där. Och slösar med skattepengar. Gillar du inte Fox kan du hitta det över hela internet, insta, tiktok....
    Insta?, TikTok?

Kan de inte heller skilja på myndighetsutövning i enlighet med gällande lagar och politiker där?  Eller vad menar du?
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-11-03 20:19:30 följande:
    Insta?, TikTok?

Kan de inte heller skilja på myndighetsutövning i enlighet med gällande lagar och politiker där?  Eller vad menar du?
    sluta larva dig
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?