• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • Tow2Mater
    Anonym (Loopenswoopen) skrev 2024-11-02 13:24:20 följande:

Trump vill ta bort övertidsersättning, när han berättade det så jublade publiken.

Är inte det ett bevis för hjärntvätt? Vem vill bli av med en övertidsersättning på riktigt? Trump kulten är så bisarr.

Att kunna få overtid om du jobbar 45 timmar ena veckan och 35 timmar nästa vecka är ju sjukt. I normala jobb kallar man det flextid.
  • Embla twopointoh
    nihka skrev 2024-11-02 13:56:16 följande:
    ALLA som vill och kan besluta om att skicka amerikanska soldater till krig sitter väl i säkerhet i Washington. Det gäller både republikaner och demokrater.

Häckla? "deranged", "dumb individual". Förtal snarare.

Jag har inte sagt att det är en uppmaning till våld utan att kontexten är våld.

Sedan programledarens "repulsive little daughter" personangrepp och förminskande om en vuxen kvinna. Och Trump helt OK med det.

Tragiskt alltsammans.
    Kontexten är lika mycket våld som när Biden sade att Trump skulle placeras i en bullseye, det vill säga inget våld alls, utan bildspråk i bägge fallen.

Ja, jag tycker också att tonen är hemsk. Det är så otroligt onödigt att kalla politiska motståndare för sådana saker. Under lång tid att det piskats upp till nära nog mobbstämmning, från alla håll, och media är verkligen inte oskyldiga till att retoriken är så hård och att polariseringen mellan olika läger bara ökar. Det är hötjugor och facklor (vilket jag menar bildligt, inte bokstavligt. Bäst att påpeka det då så många inte kan skilja på bildligt och bokstavligt), och det är skrämmande.
  • KillBill
    Embla twopointoh skrev 2024-11-02 15:00:49 följande:
    Kontexten är lika mycket våld som när Biden sade att Trump skulle placeras i en bullseye, det vill säga inget våld alls, utan bildspråk i bägge fallen.

Ja, jag tycker också att tonen är hemsk. Det är så otroligt onödigt att kalla politiska motståndare för sådana saker. Under lång tid att det piskats upp till nära nog mobbstämmning, från alla håll, och media är verkligen inte oskyldiga till att retoriken är så hård och att polariseringen mellan olika läger bara ökar. Det är hötjugor och facklor (vilket jag menar bildligt, inte bokstavligt. Bäst att påpeka det då så många inte kan skilja på bildligt och bokstavligt), och det är skrämmande.
    Biden är ju inte längre presidentkandidat och ser man till kontexten till 'Bidens uttalande så handlade det väl mer om att Biden menade att Trump borde hamna mer i blickfånget, att han borde granskas närmare,

Vad är det för kontext som skulle kunna försvara  Trump s uttalande?
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Tow2Mater
    KillBill skrev 2024-11-02 17:06:42 följande:
    Biden är ju inte längre presidentkandidat och ser man till kontexten till 'Bidens uttalande så handlade det väl mer om att Biden menade att Trump borde hamna mer i blickfånget, att han borde granskas närmare,

Kontexten är att han gjorde en poäng av att krigshökar är snabba med att starta ändlösa utländska krig och skicka andra Amerikaner att slåss, utan hänsyn till den mänskliga kostnaden.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-11-02 14:09:21 följande:
    Att kunna få overtid om du jobbar 45 timmar ena veckan och 35 timmar nästa vecka är ju sjukt. I normala jobb kallar man det flextid.
    Inte om den är beordrad. Då kallas det beordrad övertid här i Sverige, Flex är något arbetstagaren bestämmer mer över själv.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Embla twopointoh skrev 2024-11-02 15:00:49 följande:

Jag uppfattar iaf Trumps uttalande som mer hotfullt än "mitt i prick" som är mer etablerat bildspråk.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Embla twopointoh
    KillBill skrev 2024-11-02 17:06:42 följande:

Biden var presidentkandidat när han gjorde uttalandet.Det var bildligt menat från Bidens sida, precis som att Trump inte menade att man skulle skicka Cheney till fronten. Vilket man i bägge fallen borde förstå om man inte envist går in för att tolka meningsmotståndare så illa som det bara går, det är skrämmande.

Återigen ett "Det är okej när vi gör det" från dig i denna tråd.
  • Padirac
    Embla twopointoh skrev 2024-11-02 17:53:05 följande:
    Biden var presidentkandidat när han gjorde uttalandet.Det var bildligt menat från Bidens sida, precis som att Trump inte menade att man skulle skicka Cheney till fronten. Vilket man i bägge fallen borde förstå om man inte envist går in för att tolka meningsmotståndare så illa som det bara går, det är skrämmande.

Återigen ett "Det är okej när vi gör det" från dig i denna tråd.
    Den som väntar och ser kommer få veta om delstatsåklagaren kommer att åtala Trump för någon form av brott/förseelse eller inte.

Att trump hetsade dina anhängare till upploppen 6 januari 2021 är väl redan klarlagt och fastslaget i en högsta domstol i en delstat.
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?