• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-10-06 03:04:11 följande:
    Rästningen om abort är en separat sak, det är inte om en specifik kandidat.
    Så du anser inte att "den egna rösten" får gå över partigränser?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tow2Mater
    Anonym (X) skrev 2024-10-06 09:03:58 följande:

Tow2Mater skrev 2024-10-06 00:50:09 följande:
    Det är väl bra man kan rösta olika även inom familjen. Alla har sin egen röst. Tror det fungerar lika i Sverige faktist.

Eller så är det mer ok för det är inom Trumps  familj. 

Du verkar ju svälja allt den familjen gör, inga kritiska glasögon överhuvudtaget. 

Jag sväljer inget. Jag bryr mig bara inte.
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2024-10-06 11:07:57 följande:
    Så du anser inte att "den egna rösten" får gå över partigränser?
    Jag anser man får rösta exakt hur man vill. Det finns inget man inte får. Men din jämförelse mellan att rösta på en specifik sakfråga och en kandidat haltar.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2024-10-06 14:54:24 följande:
    Jag anser man får rösta exakt hur man vill. Det finns inget man inte får. Men din jämförelse mellan att rösta på en specifik sakfråga och en kandidat haltar.
    Inte när man går ut med det öppet om fru Trump tänkte sig bli first Lady igen. Men hon har kanske som så många andra insett att det inte är troligt och kan kosta på sig att vara lite mer frispråkig när den egna övertygelsen går emot makens.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (GF)

De talar om "election interference"
    .

CBS 60 Minutes tillåts intervjua Kamala.

De släpper en kort snutt av intervjun i förväg på sitt X-konto där Kamala försöker svara på en fråga om Netanyahu. Det blir ännu ett totalt nonsens-svar från henne.

CBS sänder programmet - svaret på frågan är då klippt och ändrat av CBS då de tagit ett av hennes svar från en helt annan del av intervjun och klippt ihop med frågan istället för hennes faktiska svamlande nonsens.

"Word salad" som det kallas i USA. Precis som allt ligger blandat i en sallad så kommer orden lite blandat lite huller om buller ut ur munnen på Kamala när hon svara på en fråga hon inte fått förbereda sig på.

Vad kallar vi det CBS publicerat? Desinformtion? Fake news? Vad kallas det när medier ändrar svar till förmån för en viss kandidat?

.
    Det är alltså Kamala/Bidens regering som pressade sociala medier att censurera "desinformation" på nätet.

Det är Walz som sagt att det inte nödvändigtvis kommer att finnas yttrandefrihet för "desinformation". Särskilt inte i valtider, sa han.

Kommer en Kamalastyrd regering att stoppa CBS på grund av den här typen av desinformation?

Originalet från CBS X här
    x.com/60Minutes/status/1842935494398591073

De bägge versionerna sida vid sida här
    x.com/Geiger_Capital/status/1843703383087276529

• Anonym (GF)

Dave Ramsey intervjuar Donald Trump om i huvudsak hans ekonomiska politik. Samtalet/intervjun är 25 minuter

Väl värt att lyssna på

• Anonym (GF)
    nattuw skrev 2024-10-02 19:15:29 följande:
    Så om Trump vill vinna Kalifornien kan han ta några miljoner av valbudgeten och skjutsa in MAGA- supporters som får gå från röstlokal till röstlokal och rösta på den de vill se som president. 54 elektorsröster till "ni vet vem"...
    Nja, riktigt så enkelt är det nog inte eftersom man i alla fall (tror jag) än så länge måste ha till gång till ett giltigt röstkort för det aktuella countyt/delstaten.

Men har du fått tag i ett extra röstkort så är det relativt lätt att rösta flera gånger.

Du bor i  en vågmästatstat som Georgia och din bror/syster kanske har flyttat till en annan delstat för att gå på universitet men inte aktivt avregistrerat sig som väljare i Georgia. Då kan du eller någon annan ta detta röstkort och rösta med det också.

Eller så tar din bror/syster och röstar i Georgia med det röstkortet men också i sin nya delstat där han/hon också registrerat sig som väljare.

Avflyttade som röstar och döda som röstar är det vanligaste röstfusket i amerikanska val

Valet mellan Biden och Trump avgjordes av totalt 40000 röster, fördelat på tre delstater (Arizona Wisconsin Georgia) i förra valet så det är ju inte så att fusket inte kan påverka.
  • nattuw
    Anonym (GF) skrev 2024-10-10 10:54:57 följande:
    Men har du fått tag i ett extra röstkort så är det relativt lätt att rösta flera gånger.

Du bor i  en vågmästatstat som Georgia och din bror/syster kanske har flyttat till en annan delstat för att gå på universitet men inte aktivt avregistrerat sig som väljare i Georgia. Då kan du eller någon annan ta detta röstkort och rösta med det också.

Eller så tar din bror/syster och röstar i Georgia med det röstkortet men också i sin nya delstat där han/hon också registrerat sig som väljare.

Avflyttade som röstar och döda som röstar är det vanligaste röstfusket i amerikanska val
    Med ett sådant system är det inte underligt om det är lätt att få gehör för anklagelser om valfusk. Särskilt om det står och väger.
  • nattuw
    Padirac skrev 2024-10-10 21:26:49 följande:
    Det är inte systemet som gör det lätt att få gehör för anklagelser om valfusk.  Det är propaganda
    Ett väl fungerande system för att hindra röstfusk gör att propagandan inte får någon jordmån.
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?