• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • Anonym (GF)

Problemen med icke-medborgare som registreras som väljare härrör, vad det verkar, i huvudsak från så kallade "motor voters".

I en del delstater blir du automatiskt registrerad som väljare när du får ett körkort i den delstaten.

Här ska, teoretiskt, alla icke-medborgare rensas bort redan här genom att de kryssar i "nej" på frågan om de är medborgare eller inte men så sker inte alltid och då blir vallängderna felaktiga.

• nattuw
    Padirac skrev 2024-10-25 23:19:42 följande:
    Frågan är redan besvarad,
    Diskussionen gällde huruvida man behövde någon form av ID för att kunna registrera sig som väljare i USA. Jag postade en video som tog upp just den frågan. Vilket är en fråga som handlar om hur det amerikanska valsystemet fungerar. Ditt Trumpetande har inget med den frågan att göra.
  • Padirac
    nattuw skrev 2024-10-26 19:48:41 följande:
    Diskussionen gällde huruvida man behövde någon form av ID för att kunna registrera sig som väljare i USA. Jag postade en video som tog upp just den frågan. Vilket är en fråga som handlar om hur det amerikanska valsystemet fungerar. Ditt Trumpetande har inget med den frågan att göra.
    din fråga är besvarad igen i tråden
  • Anonym (GF)

I delstaten New Hampshire, som i stort sett alltid röstat på Demokraterna, så leder nu Trump i en ny mätning.

nhjournal.com/poll-shocker-trump-leads-harris-in-new-hampshire/

Det i sig säger något om läget inför valet men intressant är också en av delfrågorna i undersökningen - den om ifall biologiska män/transkvinnor ska få tävla i idrott mot kvinnor.

Det finns ett stort motstånd mot detta både hos republikaner och hos "undeclared" men även, till viss del, hos demokrater där bara en av fem stödjer den politik för "inkludering" som drivits de senaste åren..

Frågan om kön och idrott verkar vara en av de viktigare frågorna när folk väljer sida.

• KillBill
    Anonym (GF) skrev 2024-10-28 11:07:57 följande:

I delstaten New Hampshire, som i stort sett alltid röstat på Demokraterna, så leder nu Trump i en ny mätning.

nhjournal.com/poll-shocker-trump-leads-harris-in-new-hampshire/

Det i sig säger något om läget inför valet men intressant är också en av delfrågorna i undersökningen - den om ifall biologiska män/transkvinnor ska få tävla i idrott mot kvinnor.

Det finns ett stort motstånd mot detta både hos republikaner och hos "undeclared" men även, till viss del, hos demokrater där bara en av fem stödjer den politik för "inkludering" som drivits de senaste åren..

Frågan om kön och idrott verkar vara en av de viktigare frågorna när folk väljer sida.

Ja i en undersökning. Här ser du resultatet i andra aktuella aktuella undersökningar i New Hampshire

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Embla twopointoh
    KillBill skrev 2024-11-02 10:37:02 följande:

Donald Trump är en sjuk jävel..

Biden sade något liknande om Trump i sitt "bullseye-uttalande". Är Biden också en sjuk jävel eller är det så att retoriken i USA överlag är rätt hård?

Jag har lärt mig att noga kolla upp kontext, när ena sidan förfasas över något den andra sidan sagt. Ofta är det bara uppblåst eller förvridet eller rent av fultolkat (det gäller oavsett vilken sida det handlar om). Det är vild pajkastning åt alla håll.

Och när det kommer till svensk nyhetsrapportering, har jag i princip gett upp, den är så tydligt anti-Trump att det är pinsamt. Och folk sväljer okritiskt dessa vinklade artiklar/reportage.
  • nihka
    Embla twopointoh skrev 2024-11-02 11:14:46 följande:
    Biden sade något liknande om Trump i sitt "bullseye-uttalande". Är Biden också en sjuk jävel eller är det så att retoriken i USA överlag är rätt hård?

Jag har lärt mig att noga kolla upp kontext, när ena sidan förfasas över något den andra sidan sagt. Ofta är det bara uppblåst eller förvridet eller rent av fultolkat (det gäller oavsett vilken sida det handlar om). Det är vild pajkastning åt alla håll.

Och när det kommer till svensk nyhetsrapportering, har jag i princip gett upp, den är så tydligt anti-Trump att det är pinsamt. Och folk sväljer okritiskt dessa vinklade artiklar/reportage.

Om Cheney: (repulsive little daughter), deranged, she always wanted to go to war with people, dumb individual, radical warhawk, lets put her there with nine barrels...

Tolkar du det som en kontext till något annat än våld?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?