• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • Dr Nail

En anledning varför vi behöver Trump tillbaka: mina investeringar gick bra under hans tid. Marknaden var bra. Nu har jag dessutom investerat i hans företag för det verkar vara fart på den. Så man hoppas ju att han vinner.

• Mentat
    Dr Nail skrev 2024-11-03 14:12:32 följande:

En anledning varför vi behöver Trump tillbaka: mina investeringar gick bra under hans tid. Marknaden var bra. Nu har jag dessutom investerat i hans företag för det verkar vara fart på den. Så man hoppas ju att han vinner.

SVT text skrev att dollarn har förstärkts kraftigt den senaste tiden och förklarade det med att chansen/risken att Trump vinner har ökat. SVT kan knappast anklagas för att hoppas på en vinst för Trump men jag finner det intressant, och litet förvånande, att marknaden satsar på att köpa dollar om man tror att Trump vinner.
  • Anonym (GF)
    KillBill skrev 2024-11-03 11:27:51 följande:
    Haha,  det är mycket tydligt att du har helt slut på sakargument..
    "Saken" är att du sitter på FL och sprider desinformation  och medvetna feltolkningar.

Vad tänkte du dig att "sakargumentet? skulle vara?
  • Anonym (GF)
    Mentat skrev 2024-11-03 14:24:43 följande:
    SVT text skrev att dollarn har förstärkts kraftigt den senaste tiden och förklarade det med att chansen/risken att Trump vinner har ökat. SVT kan knappast anklagas för att hoppas på en vinst för Trump men jag finner det intressant, och litet förvånande, att marknaden satsar på att köpa dollar om man tror att Trump vinner.
    Det är ju bara att tita på hans föreslagna politik så inser man varför marknaden vill ha Trump som president och inte Kamala

Det lilla Kamala har avslöjat om vad hon vil ekonomiskt så handlar det om att efterskänka studielån, ge subventioner/lån till "försgångsköpare" av hus - tolkas som illegala immigranter - och höja skatterna

Trumps stora grej är att han vill göra USA energi-oberoende av omvärlden
  • Padirac
    Anonym (GF) skrev 2024-11-03 15:36:36 följande:
    Det är ju bara att tita på hans föreslagna politik så inser man varför marknaden vill ha Trump som president och inte Kamala

Det lilla Kamala har avslöjat om vad hon vil ekonomiskt så handlar det om att efterskänka studielån, ge subventioner/lån till "försgångsköpare" av hus - tolkas som illegala immigranter - och höja skatterna

Trumps stora grej är att han vill göra USA energi-oberoende av omvärlden
    Vi får väl se om marknaden har samma syn på Trump som befolkningen.

Hur som helst, US energiproduktion ökade under biden-harris jämfört med Trumps president period.

Förklaring finns här 

theconversation.com/under-both-trump-and-biden-harris-us-oil-and-gas-production-surged-to-record-highs-despite-very-different-energy-goals-236859
  • Padirac

Trump kommer med stor sannolikhet att skaka galler efter två försök till statskupp.
  • KillBill

Bra och bra, det beror på när man köpte aktierna. Jämfört med våren 2022 har Trump Media & Technology Group (TMTG) tappat 2/3 av sitt värde. I år har aktien gått något bättre än S&P 500 men det har inte varit någon raket. Om Trump förlorar valet riskerar du hela din investering..
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Tow2Mater
    Padirac skrev 2024-11-03 16:00:52 följande:
    Vi får väl se om marknaden har samma syn på Trump som befolkningen.

Hur som helst, US energiproduktion ökade under biden-harris jämfört med Trumps president period.

Förklaring finns här 

theconversation.com/under-both-trump-and-biden-harris-us-oil-and-gas-production-surged-to-record-highs-despite-very-different-energy-goals-236859
    "Befolkningen' är ju ingen enhetlig grupp. De som inte sparar, de som brukar vilja leva pa andras pengar och vill ha en massa de egentligen inte har rad med kommer vara de som tycker efterskänkning av  studielån och subventioner/lån till "försgångsköpare" av hus (och därmed  höjda skatter) är en bra ide. De som tar ansvar over sina liv kommer inte tycka det är en bra ide.
  • KillBill
    Mentat skrev 2024-11-03 14:24:43 följande:
    Sa verkligen SVT att Dollarna har ökat på pga. Trumps chans till vinst? Kan du länka till artikeln?

Det är framförallt mot SEK som dollarna har stärkts de senaste åren och det handlar med om att den svenska kronan är svag. 

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-11-03 16:21:39 följande:
    "Befolkningen' är ju ingen enhetlig grupp. De som inte sparar, de som brukar vilja leva pa andras pengar och vill ha en massa de egentligen inte har rad med kommer vara de som tycker efterskänkning av  studielån och subventioner/lån till "försgångsköpare" av hus (och därmed  höjda skatter) är en bra ide. De som tar ansvar over sina liv kommer inte tycka det är en bra ide.
    Ok, så marknaden tycker en sak och olika delar av befolkningen har olika preferenser baserat på egennytta eller baserat på andra uppfattningar?

Det verkar som att valet är betydligt mer komplext än vad du säger om marknaden.
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?