• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • ClumsySmurf
    Digestive skrev 2024-09-29 23:40:55 följande:
    nihka skrev 2024-09-29 23:28:08 följande:
    Nja. Han har också en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning med allt vad det innebär för svårigheter att navigera och har förutom att sprida högerpopulistiska konspirationsteorier spridit desinformation om covid-19. Man har inte rätt bara för att man är rik vet du.
    Det vill säga Asperger precis som Greta Thunberg.
    Greta stödjer feministisk klimaträttvisa så hon har rätt åsikt

Att stå upp för klimaträttvisa är grundat i att bry sig om människor och deras mänskliga rättigheter. Som en rörelse för klimaträttvisa är det en självklarhet för oss att stå solidariskt med palestinier och alla drabbade civila.

Det innebär att säga ifrån när människor lider, tvingas fly sina hem och dödas ? oavsett orsak. Det är samma anledning till att vi alltid har stått i solidaritet med marginaliserade grupper och deras kamp för rättvisa mot imperialism och förtryck, inklusive Sápmi, Kurdistan, Ukraina och många andra

www.aftonbladet.se/debatt/a/q19vJO/fridays-for-future-vi-kommer-fortsatta-staupp-for-palestina

• ClumsySmurf
    Xenia skrev 2024-07-21 23:31:50 följande:
    När jag skulle skriva i din tråd där jag skrev "vi har moderatorer som inte vill svara på frågor"...
    Denna tråd är stängd för svar
    😡
  • Reasonandsense

Elon Musk? Mannen som dyrt och heligt lovade att han kommer släppa helt självkörande bilar ut på marknaden år 2017, 2018, 2019, 2020...? Mannen som ville ha en bonus på 50 miljarder dollar för företaget Tesla han leder som motsvarar cirka hälften av hela företagets tillgångar? Ja, finns nog personer som tar att säga sanningen och ha integritet mer allvarligt, skulle jag faktiskt säga.

• Xenia
    ClumsySmurf skrev 2024-09-29 12:11:02 följande:
    Hur vet du att den avslogs?
    Fick ett mejl:
    "Efter att ha granskat det anmälda inlägget finner vi att det inte uppfylller villkoren för "Övrigt". För mer information om upprätthållningen..." + länk som bara leder till Ajdå! och error 404
  • ClumsySmurf

när jag läste

När det gäller rensade trådar så brukar det generellt innebära att tråden innehåller mycket off topic/påhopp etc och citat sv dessa Glad
    det var inte det saken gällde...🤔
    jag hade precis skrivit OT i din tråd
    Ber om ursäkt för det.
    Xenia skrev 2024-09-30 14:42:00 följande:
    Fick ett mejl:
    "Efter att ha granskat det anmälda inlägget finner vi att det inte uppfylller villkoren för "Övrigt". För mer information om upprätthållningen..." + länk som bara leder till Ajdå! och error 404
    Vad betyder övrig?

som är kvar, återstående;
    annan, som inte räknas upp: Sverige och de övriga nordiska länderna;
    för eller i övrigt i andra avseenden, annars, dessutom;
    den, det lämnar mycket övrigt att önska är otillfredsställande i många avseenden
    || -t

https://www.synonymer.se/sv-syn/%C3%B6vrig
    någon som vet om moderatorn har blivit kvoterad?

• nattuw
    Cathariiina skrev 2024-09-30 00:09:54 följande:
    Men det är skillnad, fattar du väl! När Greta Thunberg har Asperger så betyder det att hon är en fin och god och snäll människa, hon vill hela världen gott både människor och djur och växterna och planeten och klimatet... hon har alltid bara blivit missförstådd på grund av sitt funktionshinder!

När Elon Musk har Asperger, så betyder det i stället att han är OND och SLUG och EMPATISTÖRD - ja nästan som en robot, faktiskt - bara logisk-matematisk hjärna men inget hjärta!
    Jag läste en biografi om Musk. Där framstod Elon som en autistisk person vars drivkraft var att rädda mänskligheten. Till skillnad från många andra så tycks Musk dessutom ha det som behövs för att inte bara snacka så när Musk vill göra något så händer det något.

Man kan kritisera Musk för mycket men det röda skynket för de flesta av Musk kritiker är att Musk verkar anse att yttrandefrihet skall gälla alla och inte bara vara ett privilegium för en liten grupp som tillhör en viss politisk strömning.
  • nattuw
    Reasonandsense skrev 2024-09-30 13:39:10 följande:

Elon Musk? Mannen som dyrt och heligt lovade att han kommer släppa helt självkörande bilar ut på marknaden år 2017, 2018, 2019, 2020...? Mannen som ville ha en bonus på 50 miljarder dollar för företaget Tesla han leder som motsvarar cirka hälften av hela företagets tillgångar? Ja, finns nog personer som tar att säga sanningen och ha integritet mer allvarligt, skulle jag faktiskt säga.

Musk är fortfarande en framgångssaga.  En afrikansk invandrare som personifierar den amerikanska drömmen.
  • Digestive
    Xenia skrev 2024-09-30 14:42:00 följande:
    Fick ett mejl:
    Ett fantastiskt jobb på en sida som inte ens förser användarna med forumregler. Obestämd

Som sagt - de får inga reklamintäkter från mig av en anledning.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Digestive
    nattuw skrev 2024-09-30 15:09:42 följande:
    Musk är fortfarande en framgångssaga.  En afrikansk invandrare som personifierar den amerikanska drömmen.
    Han har som sagt sina brister men att hacka på just hans framgångar är lika meningslöst som att kratta till en sandträdgård vid vattenbrynet kring halvmåne.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Cathariiina
    Reasonandsense skrev 2024-09-30 13:39:10 följande:

Elon Musk har väl aldrig LOVAT det, och än mindre "dyrt och heligt"? Han är för klok för att släppa ut en så potentiellt farlig produkt på vägarna, innan den är ordentligt utvecklad och testad. Tycker inte DU att det är vettigare att vänta i ett sådant fall?
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?