Tow2Mater skrev 2024-09-27 12:03:36 följande:
Jag kommenterade ditt inlägg där du citerade mig, jag fetstilade det jag specifikt addresserade.
Det har redan dislkuterats i tråden, Du behover inte gå långt bak. Du kan borja t ex med
#908 Tips: Du borde läsa iallafall några sidor i en tråd innan du postar.
Nej, jag har inte läst allt men tillräckligt - till exempel det inlägg där du undrar varför någon diskuterar Trump när tråden handlar om Harris. Där än nog skälet att valet handlar om antingen Trump eller också Harris.
Min. frågeställning är fortfarande hur det kan komma sig att nästan hälften av USA:s röstberättigade kan tänka sig att rösta på Trump.
Jag kan förstå att vissa enskilda individer kan lockas av erbjudandet om att omfattas av en verklighetsbeskrivning som är främmande från verkligheten - men att så många gör det är om inte obegripligt så mycket olustigt.
"Han får saker gjorda". Javisst, precis som Putin och Xi Jinping.
Som jag ser på de tre herrarna anser jag att relevanta frågor kan vara: Är han för demokrati. Håller han sig till sanningen? Hur behandlar han folk som inte kammar honom medhårs? Och vad vill han uppnå och vad tror du att konsekvensen kommer att bli av hans maktutövning?