• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • Meddelande borttaget
  • Padirac
    Cathariiina skrev 2024-09-26 18:49:09 följande:

Ska vi kanske återgå till topic? Som en hjälp på traven kopierar jag in nedanstående bild:

Tror du själv att det är sant - det där kommer väl ur Trumps försök att parera sian tillkortakommanden och djupa inblandning i det verkliga project 2025
  • Cathariiina
    Padirac skrev 2024-09-26 19:18:34 följande:
    Tror du själv att det är sant - det där kommer väl ur Trumps försök att parera sian tillkortakommanden och djupa inblandning i det verkliga project 2025
    Ja, allt är sant. Det kommer från Mr Trumps Facebooksida ja, men det betyder inte att det inte är sant. Varje punkt går att verifiera. Såg just på annat ställe där Kamala talade sig varm för att ge alla illegala invandrare medborgarskap, i stället för att skicka tillbaka dem. Hon är inte klok. 

När det gäller fossila bränslen håller jag inte med, men då är vi där igen: USA ÄR byggt på bilen sedan hundra år tillbaka, så det blir väldigt svårt att förbjuda bensin och diesel där även om det borde göras. Djupt ingrodd kulturell skillnad. 

När det gäller fracking tvistar de lärde om ifall det är bra eller dåligt. 
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-26 18:49:09 följande:

Ska vi kanske återgå till topic? Som en hjälp på traven kopierar jag in nedanstående bild:

Ja, demokrati-utrotaren Project 2025 som ska ledas av "one Donald Trump":

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    Cathariiina skrev 2024-09-26 19:33:25 följande:
    Ja, allt är sant. Det kommer från Mr Trumps Facebooksida ja, men det betyder inte att det inte är sant. Varje punkt går att verifiera. Såg just på annat ställe där Kamala talade sig varm för att ge alla illegala invandrare medborgarskap, i stället för att skicka tillbaka dem. Hon är inte klok. 

När det gäller fossila bränslen håller jag inte med, men då är vi där igen: USA ÄR byggt på bilen sedan hundra år tillbaka, så det blir väldigt svårt att förbjuda bensin och diesel där även om det borde göras. Djupt ingrodd kulturell skillnad. 

När det gäller fracking tvistar de lärde om ifall det är bra eller dåligt. 
    Du får gärna ge verifierbara källor på att det är sant  - att du säger det är inte giltiga belägg och att Trump ljuger 50 gånger om dagen gör inte honom som källa trovärdig alls

www.washingtonpost.com/politics/2020/10/22/president-trump-is-averaging-more-than-50-false-or-misleading-claims-day/

Så, berötta nu vad dessa påståenden egentlugen betyder och vilka källor du har - annars tror jag att jag avskriver ditt påstpående som en del av Trumps alla lögner. 
  • Anonym (Hoppas kan man)
    Tow2Mater skrev 2024-09-25 20:40:04 följande:
    Du har fel. det har redan avhandlats.
    Blir osäker på vad du anser har avhandlats och där jag har fel.

Är det så att det redan har avhandlats att Trump inte kommer att skylla på valfusk om han förlorar? Själv tror jag att det är liksom mitt i prick på hans karaktär att alltid skylla ifrån sig - men jag skrev inte att han kommer att göra så eftersom  jag är oförmögen att exakt avgöra framtida skeenden.

Grunden till mitt andra påstående - att han uppmuntrade pöbeln att storma Kapitolium är ju väldokumenterad.
  • Tow2Mater
    Anonym (Hoppas kan man) skrev 2024-09-27 11:18:11 följande:
    Blir osäker på vad du anser har avhandlats och där jag har fel.

Är det så att det redan har avhandlats att Trump inte kommer att skylla på valfusk om han förlorar? Själv tror jag att det är liksom mitt i prick på hans karaktär att alltid skylla ifrån sig - men jag skrev inte att han kommer att göra så eftersom  jag är oförmögen att exakt avgöra framtida skeenden.

Grunden till mitt andra påstående - att han uppmuntrade pöbeln att storma Kapitolium är ju väldokumenterad.
    Jag kommenterade ditt inlägg där du citerade mig, jag fetstilade det jag specifikt addresserade.

Det har redan dislkuterats i tråden, Du behover inte gå långt bak. Du kan borja t ex med #908 Tips: Du borde läsa iallafall några sidor i en tråd innan du postar.
  • Xenia
    Tow2Mater skrev 2024-09-26 01:01:01 följande:

Vem är Taylor Smith?
    Taylor Swift ska det vara
  • Padirac
    Tow2Mater skrev 2024-09-16 23:03:58 följande:
    Och det är inte riktigt sant heller.  Läser du vad han faktist sa, ser du att det inte alls var en uppmaning att fajtas av helbvete (du kan säkert se videon någonstans också). Han pratar specifikt om election: I think one of our great achievements will be election security. Because nobody until I came along had any idea how corrupt our elections were.

And again, most people would stand there at 9 o?clock in the evening and say I want to thank you very much, and they go off to some other life. But I said something?s wrong here, something is really wrong, can have happened.

And we fight. We fight like hell. And if you don?t fight like hell, you?re not going to have a country anymore.

Senare i talet när han pratar om gå till kongressen säger han: "I know that everyone here will soon be marching over to the Capitol building to peacefully and patriotically make your voices heard."

Taget ur kontext kan man hävda det du skriver, men...  det är mer än tydligt att Trump genom allt det han och hans kumpaner gjorde efter valförlusten drev på upproret,

Enskilda meningar du citerar kan inte motsöga en undersökning med mer ön 1000 vittnen, fler av dem från Trumps närmaste medarbetare i presidentstaben.

www.pbs.org/newshour/politics/trump-lit-that-fire-of-capitol-insurrection-jan-6-committee-report-says
    "Dec 23, 2022 11:34 AM EDT
    WASHINGTON (AP) ? The House Jan. 6 committee?s final report asserts that Donald Trump criminally engaged in a ?multi-part conspiracy? to overturn the lawful results of the 2020 presidential election and failed to act to stop his supporters from attacking the Capitol, concluding an extraordinary 18-month investigation into the former president and the violent insurrection two years ago.

Trump ?lit that fire,? the committee?s chairman, Mississippi Rep. Bennie Thompson, writes.

The 814-page report released late Thursday comes after the panel interviewed more than 1,000 witnesses, held 10 hearings and obtained more than a million pages of documents. The witnesses ? ranging from many of Trump?s closest aides to law enforcement to some of the rioters themselves ? detailed Trump?s ?premeditated? actions in the weeks ahead of the attack and how his wide-ranging efforts to overturn his defeat directly influenced those who brutally pushed past the police and smashed through the windows and doors of the Capitol on Jan. 6, 2021.

The central cause was ?one man,? the report says: Trump."
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?