• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • Cathariiina
    nihka skrev 2024-09-23 16:47:18 följande:
    Du vill att jag bortser från att du vanemässigt pratar om människor som gods. Kommer inte att hända.
    Du hade alltså inga argument. Jag rastar min väska. 
  • Cathariiina
    nihka skrev 2024-09-23 18:29:30 följande:
    Här på FL.Väldigt tunt med fundamentalism från islamister här utan det man får bemöta är den typen av fundamentalism som genomsyrar inlägg som dina. Om man är snabb nog vill säga.
    Islamisterna kan väl inte svenska. Eller så tycker de att andra arenor är viktigare än ett svenskt mammaforum. 
  • Anonym (Hoppas kan man)

För demokratins skull - och då definitivt inte enbart i USA så vore det mycket välgörande om Trump förlorar valet och det utan att han börjar gnälla om valfusk och uppmanar sina stödtrupper till inbördeskrig.

Tanken på tre lättkränkta lögnaktiga gubbar vid makten i Kina, Ryssland och USA  skrämmer!

• nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-23 18:48:41 följande:
    Du hade alltså inga argument. Jag rastar min väska. 
    Nope. Rasistiska inlägg föranleder inga argument utan man markerar mot dem.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-23 18:51:57 följande:
    Islamisterna kan väl inte svenska. Eller så tycker de att andra arenor är viktigare än ett svenskt mammaforum. 
    Tyvärr kan högerextremistiska rasister ofta så pass mycket svenska att det räcker för att terrorisera svenska mammaforum.

Man hör inte Harris prata om människor som gods, men det hör man däremot Trump göra. Det är en värderingsfråga och handlar om hur man ser (ner) på sina medmänniskor och drar alla över en kam.
  • nihka
    Anonym (Hoppas kan man) skrev 2024-09-23 19:25:32 följande:

För demokratins skull - och då definitivt inte enbart i USA så vore det mycket välgörande om Trump förlorar valet och det utan att han börjar gnälla om valfusk och uppmanar sina stödtrupper till inbördeskrig.

Tanken på tre lättkränkta lögnaktiga gubbar vid makten i Kina, Ryssland och USA  skrämmer!

Trump har i alla fall sagt nu att om han förlorar valet i höst kommer han inte att ställa upp i valet 2028. Även de allra flesta republikaner torde vara glada att slippa en republikansk president som är 82-86 år.

Inga problem alls för Harris att sitta två perioder om hon vinner.
  • Meddelande borttaget
  • Digestive
    Anonym (Hoppas kan man) skrev 2024-09-23 19:25:32 följande:

Hur var Trumps kontakter med Kina, Ryssland, Nordkorea, Saudi Arabien under hans fyra år vid makten?

Jag tror inte att Trump är 'the salvation for the US and A' men Demokraterna har en historia av krig som känns väldigt, väldigt olustig i dessa tider. VÄLDIGT olustig.

Hur har Demokraterna historiskt betett sig i krigstider? - det är ett digert 'track record' sedan 1776.

Men visst låter det bra. Om det är någonting som Demokraterna kan så är det att 'prata'.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?