ClumsySmurf skrev 2024-09-19 09:15:05 följande:
vill du citera där det står att sena aborter enbart utförs av medicinska skäl?
Ja, det stämmer ju inte, eller stämde i alla fall inte för några år sedan. Det finns flera videor på Youtube (ni får googla själva för annars tas det här inlägget nog bort), där gravida Pro Life-kvinnor (eller icke-gravida med gravidprotes på magen, sådana som skådespelerskor använder) gått till Planned Parenthood, beväpnade med dolda kameror och mikrofoner. Bara för att belägga hur lätt det är att få även en sen abort på dessa kliniker.
Läkarna vrider och vänder på fakta, för att kunna skriva något som ska göra aborten laglig. (De som arbetar på dessa kliniker är ju mordgalna, det handlar inte om "råd och stöd" som det påstås i reklamen, målet är alltid att slita ut barnen ur kvinnornas kroppar.) Det kan låta så här:
- Du är oönskat gravid, och då är du väl deprimerad?
- Nej, "deprimerad" kan jag inte påstå att jag är...
- Du är olycklig och då är du deprimerad! Jag skriver: "kvinnan lider av en svår depression...".
Eller så motiverar läkaren aborten med "hälso"-begreppet:
"Hälsa kan vara många saker, inte bara den rent fysiska hälsan, utan även den sociala hälsan. Och det är inte bra för en ung college-tjejs SOCIALA hälsa, att hon inte får gå klart college och festa med sina vänner som andra ungdomar". Och vips har man godkänt en abort (mord) i nionde månaden!