• Xenia

Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?

Så äntligen kastade den skröplige Joe Biden in handduken, Trycket blev för stort.

Synd att han inte gjorde det tidigare. Nu blir det ont om tid att kampanja för Harris.

Har hon en chans mot "martyren" och "hjälten" Trump?

Hon har tre saker emot sig:
    - Hon är kvinna
    - Hon är färgad (hälften svart, hälften indier)
    - Hon är impopulär?

• Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?
  • Anonym (GF)
    Anonym (X) skrev 2024-09-29 10:12:47 följande:

Och alla vet ju att Trump aldrig ljuger.

Kom du fram till någon definition på "desinformation"?

Du vet, det där som Kamala och Waltz verkar vilja förbjuda

• Xenia
    Padirac skrev 2024-09-28 14:56:37 följande:
    Sorry, det blev väldigt off topic efter inlägget 1036 där en deltagare drog upp SD och S och mynt i tråden. 

Anmäla gärna alla - inklusive mina- off topic inlägg så de rensas bort och off topic diskussionerna inte fortsätter,.
    Bland anmälningsorsaker finns inte "Off topic". Jag klickade då på Övrigt och skrev Off topic i textrutan.

Men min anmälan avslogs! Tydligen är det helt ok att en lång off-topic-diskusson tar över tråden. 

"För mer information om upprätthållningen, hur du överklagar och varför du fått detta beslut, se denna sida: " Sedan en länk men klickar man på den så kommer man till "Error 404".
  • ClumsySmurf
    Xenia skrev 2024-09-29 11:58:23 följande:
    Bland anmälningsorsaker finns inte "Off topic". Jag klickade då på Övrigt och skrev Off topic i textrutan.

Men min anmälan avslogs! Tydligen är det helt ok att en lång off-topic-diskusson tar över tråden. 

"För mer information om upprätthållningen, hur du överklagar och varför du fått detta beslut, se denna sida: " Sedan en länk men klickar man på den så kommer man till "Error 404".
    Hur vet du att den avslogs?
  • Padirac
    Xenia skrev 2024-09-29 11:58:23 följande:

Då har du anmält på rätt sätt. 
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Cathariiina
    twitter.com/elonmusk/status/1840409051357696324

Elon Musk har rätt såklart. Demokraterna har en baktanke med att låta illegala invandrare stanna, det är nog inget nytt (att dessa ska vara tacksamma och rösta på Demokraterna sedan), men här berättar Musk att det är ÄNNU värre.

Demokraterna till och med FLYGER IN illegala invandrare till swing-staterna och ger dem medborgarskap, så att de ska hinna rösta i valet. När man utökar befolkningen i swing-staterna med illegala invandrare, som as a matter of course kommer att rösta på Kamala, så avskaffar man samtidigt demokratin. För det är i swing-staterna det avgörs... om dessa inte ÄR swing-stater där längre, för att Demokraterna alltid vinner där, så är demokratin i praktiken över i USA. Det blir bara ett parti kvar.

Moreover, the Biden/Harris administration has been flying ?asylum seekers?, who are fast-tracked to citizenship, directly into swing states like Pennsylvania, Ohio, Wisconsin and Arizona. It is a surefire way to win every election.

• Cathariiina

Ska se om det funkar att kopiera in hela inlägget:

<blockquote class="twitter-tweet"><p lang="en" dir="ltr">Very few Americans realize that, if Trump is NOT elected, this will be the last election. Far from being a threat to democracy, he is the only way to save it!<br><br>Let me explain: if even 1 in 20 illegals become citizens per year, something that the Democrats are expediting as fast? <a href="t.co/u3HBdd5Bv0">t.co/u3HBdd5Bv0</a></p>&mdash; Elon Musk (@elonmusk) <a href="twitter.com/elonmusk/status/1840409051357696324%5Etfw">September 29, 2024</a></blockquote> <script async src="platform.twitter.com/widgets.js" charset="utf-8"></script>

• nihka
    Cathariiina skrev 2024-09-29 22:41:23 följande:
    twitter.com/elonmusk/status/1840409051357696324

Elon Musk har rätt såklart. Demokraterna har en baktanke med att låta illegala invandrare stanna, det är nog inget nytt (att dessa ska vara tacksamma och rösta på Demokraterna sedan), men här berättar Musk att det är ÄNNU värre.

Demokraterna till och med FLYGER IN illegala invandrare till swing-staterna och ger dem medborgarskap, så att de ska hinna rösta i valet. När man utökar befolkningen i swing-staterna med illegala invandrare, som as a matter of course kommer att rösta på Kamala, så avskaffar man samtidigt demokratin. För det är i swing-staterna det avgörs... om dessa inte ÄR swing-stater där längre, för att Demokraterna alltid vinner där, så är demokratin i praktiken över i USA. Det blir bara ett parti kvar.

Moreover, the Biden/Harris administration has been flying ?asylum seekers?, who are fast-tracked to citizenship, directly into swing states like Pennsylvania, Ohio, Wisconsin and Arizona. It is a surefire way to win every election.
    Musk har gjort sig känd för att sprida på högerpopulistiska konspirationsteorier.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Cathariiina
    nihka skrev 2024-09-29 23:06:55 följande:
    Musk har gjort sig känd för att sprida på högerpopulistiska konspirationsteorier.
    Musk har också gjort sig känd för att vara en av de mest intelligenta, klarsynta och framgångsrika människorna på planeten i vår tid...

Och angående konspirationsteorier, så kan det ibland - inte alltid, men ibland - förhålla sig på detta viset:

May be an image of text
Svar på tråden Blir Kamala Harris ny presidentkandidat? Har hon en chans att vinna?