Digestive skrev 2024-09-24 04:59:44 följande:
Hur var Trumps kontakter med Kina, Ryssland, Nordkorea, Saudi Arabien under hans fyra år vid makten?
Jag tror inte att Trump är 'the salvation for the US and A' men Demokraterna har en historia av krig som känns väldigt, väldigt olustig i dessa tider. VÄLDIGT olustig.
Hur har Demokraterna historiskt betett sig i krigstider? - det är ett digert 'track record' sedan 1776.
Men visst låter det bra. Om det är någonting som Demokraterna kan så är det att 'prata'.
Med motsvarande argumentationsteknik kan man om man lider brist på förmåga att orientera sig relativt tid och rum komma fram till att svenska kungahuset borde avskaffas eftersom kungligheter historiskt inte enbart har haft för vana att mana till krig utan också att starta dem. Dessutom kan den kungliga vurmen för det tyska te sig obehaglig mot bakgrund av händelser före, under och efter det senaste världskriget.
Jag kommer på rak arm bara på två konflikter under min livstid som inneburit att USA startat krig - Irak och Afghanistan. Båda dessa startade under en republikansk president.
Jag har läst igenom tråden nu och det förvånar mig inte att det finns några grabbar som gärna grabbar tag i och låter sig omformas av Trump och andra autokraters tankevärld. Men vad jag inte kan förstå är att nästan hälften av USA:s röstberättigade kan tänka sig att rösta på en egenkär narr som varken kan eller vill skilja mellan lögn och sanning.
Kanske särskilt tragikomiskt att så många kristna tänker sig rösta på en person som i sitt sätt att vara är en antites till åtminstone de fem sista av de tio budorden