• Mia04

Har legat med min systers kille

Jag bor hos min storasyster då jag inte orkar med hennes tjat mm.

Min syster var bortrest i helgen pga jobbet så hade lägenheten för mig själv. Men jag är vän med hennes kille så han kom förbi och vi åt middag och drack. vi Blev fulla och den slutade med att vi knullade och somnade tillsammans. Min syster kom på morgonen tidigare än väntat och hittade oss nakna sovandes tillsammans. Hennes kille erkände med en gång så min syster kallade han massa elaka saker och sedan slängde han ut honom.

Syrran konfronterade mig och har bett mig att flytta snarast, har denna veckan att hitta något nytt. Jag har försökt pratar med henne men hon påstår att hon bara äcklas av mina ursäkter. 

Vad ska jag göra? Hon vet att jag inte kan flytta tillbaka till mamma då jag intectöl hennes tjat och till mina vänner är det bara korta lösningar på då alla bor väldigt litet. 

Hur ska jag göra så inte syrran kastar ut mig?

• Svar på tråden Har legat med min systers kille
  • Anonym (Kim)
    Mia04 skrev 2024-06-06 00:04:26 följande:
     Vi har alltid vart nära så att slänga ut mig är inte snällt.
    Men ffår se vad jag tar vägen.

Blod är tjockare än vatten. Hon ska väl visa att hon älskar mig också
    Blod är inte tjockare än vatten. Hur har du behandlat din syster? Hur visade du att du älskar henne? Det är väl åt båda håll va?! Varför kräver du något av henne som du själv inte han leva upp till. 
  • Mia04
    Anonym (Kim) skrev 2024-06-05 17:02:47 följande:

Ditt egenansvar i det här. Du kan inte skylla ifrån dig. Du har gjort en vidrig handling och ska stå för det. Du får bara hacka i dig konsekvenserna. Gäller även karlsloken. Förbaskade äckel båda två. Var glad att inte syrran redan nu hivat ut både dig och ditt pick och pack. Det blir flytta hem till morsan oavsett om hon tjatar eller inte. 

Jag har gjort fel, killen har gjort fel och för det behöver du inte kalla oss för äckel. Vi får redan höra
    sådan skit. Glad hon har ju inte gett
    mig lång tid alls? Hon vill ju bara straffa och är elak.
  • Anonym (Anna)

Visa att hon älskar dig!?.......det har hon gjort.

Att bli sviken av en pojkvän gör ont, men man överlever.

Att bli sviken av en vän gör ondare, men att bli sviken av sin syster...som man är nära och gett allt för....DET är SVEK.

Om jag hade varit du så hade jag gjort allt för att fixa detta.
    Ge utrymme och ta ansvar för vad du gjort.
    Har du tur kanske hon förlåter dig...men glömmer..nja

• Anonym (What)

Men helt ärligt, nu driver du?

Om inte, har du någon funktionsnedsättning?

Ingen normal person som agerat som du gjort kan känna sig berättigad att ställa krav överhuvudtaget.
  • Mia04
    Anonym (Arket) skrev 2024-06-05 18:44:38 följande:

Alltså dina svar är väldigt konstiga( menar inte att vara elak). Är ni från ett annat land kanske? Iaf har en annan kultur typ? Det som andra svarar är ganska standard. Du framstår som väldigt obrydd relaterat till vad du gjort. Mycket med tanke på att du känner att din syster gör mer fel mot dig som slänger ut dig än vad du gjort mot henne. 

Enda rådet som jag har är att aldrig och då menar jag aldrig träffa denna kille igen. Om din syster ser er ens i närheten av varandra kommer hennes tankar på vad du gjorde komma tillbaka. 

Om det var min syster hade jag spenderat alla pengar jag har och köpt henne något/allt hon nånsin velat ha. Räkna med att det inte fungerar men om du nu verkligen är seriös med att rädda relationen får man försöka iaf.

Vad är det som är så hemskt hos din mamma?

Vi är svenskar så där har du fel. 

Jag kan ju inte köpa hur mycket som helst då jag inte har så mycket själv

• Anonym (sandy)

Ni har alltid varit nära så ligga med hennes kille är inte snällt.
    Blod är tjockare än vatten. Du ska väl visa att du älskar henne också.

"Me myself and I, Jag Jag och Jag". TS totalt ego, ser bara saken från sitt perspektiv, oerhört omogen både intellektuellt och emotionellt, lär nog förbli så pga lågt IQ. Stackars syster och stackars mor som dragit en sån nitlott.
  • Mia04
    EnAnonumius skrev 2024-06-05 19:07:24 följande:
    Din vilja är helt betydelselös i sammanhanget.
    Mia04 skrev 2024-06-05 09:15:14 följande:
    Vad ska jag skylla på då? Nej, hon har sagt vilken dag jag måste vara ute sedan slänger hon ut mig. Vad ska jag då tacka henne för?
    Du ska inte skylla på något, faktiskt.. Det är bara patetiskt av dig att försöka skylla på "ung och dum".

Du skall ta konsekvenserna av din handling och så skall du tacka din syrra för att hon har låtit dig bo där.

Du har svikit din syrra mycket grovt ta ansvar för ditt beteende och ta konsekvenserna för dina handlingar.

Men jag har ju ingen bättre ursäkt så då får det bli så.

vadå tacka henne för att hon skickar ut mig. 

jag har tagit mitt straff 

• Goneril

Där ser man. Jag försökte göra en lite vänlig och förstående analys av TS fadäs eftersom jag tyckte synd om henne då hon inte verkar så smart; men den slutsatsen tyckte TS var så "otroligt dum" att hon vägrade kommentera. Så är det kanske i livet; folk står hellre ut med att bli anklagade för omoral än dumhet.                                                                                                                                                                                                                   Sin framtid på högskola eller universitet har hon inte nämnt, men ska hon bo på studentkorridor blir det till att städa och plocka undan efter sig. Ansvar för studierna får hon också ta för annars blir det konsekvenser.

• Mia04
    Xenia skrev 2024-06-05 19:10:10 följande:
    Man knullar inte heller sin systers kille. Att din mamma tjatar mycket på dig har säkert sina orsaker. Du verkar vara slarvig och egoistisk och ha noll självdisciplin.

Du kan inte skylla på att du "är ung och dum". Även om man bara är 15 år så vet man att systerns kille är "off limits". Och du är säkert äldre än 15 år.

Så svälj det sura äpplet och flytta hem till din mamma tillfälligt.
    På vilket sätt verkar jag vara slarvig och egoistisk?
  • Anonym
    Mia04 skrev 2024-06-06 00:26:32 följande:

Men jag har ju ingen bättre ursäkt så då får det bli så.

vadå tacka henne för att hon skickar ut mig. 

jag har tagit mitt straff 

Har du? Vad var det för straff som du tog då?
Svar på tråden Har legat med min systers kille