• Mia04

Har legat med min systers kille

Jag bor hos min storasyster då jag inte orkar med hennes tjat mm.

Min syster var bortrest i helgen pga jobbet så hade lägenheten för mig själv. Men jag är vän med hennes kille så han kom förbi och vi åt middag och drack. vi Blev fulla och den slutade med att vi knullade och somnade tillsammans. Min syster kom på morgonen tidigare än väntat och hittade oss nakna sovandes tillsammans. Hennes kille erkände med en gång så min syster kallade han massa elaka saker och sedan slängde han ut honom.

Syrran konfronterade mig och har bett mig att flytta snarast, har denna veckan att hitta något nytt. Jag har försökt pratar med henne men hon påstår att hon bara äcklas av mina ursäkter. 

Vad ska jag göra? Hon vet att jag inte kan flytta tillbaka till mamma då jag intectöl hennes tjat och till mina vänner är det bara korta lösningar på då alla bor väldigt litet. 

Hur ska jag göra så inte syrran kastar ut mig?

• Svar på tråden Har legat med min systers kille
  • Xenia
    Mia04 skrev 2024-06-04 23:49:24 följande:
    Ja, determinerat ju sista alternativet. Men att man slänger ut sin egen syster som man är nära, svider. Hon vet hur dåligt jag har mått över morsans tjat
    Man knullar inte heller sin systers kille. Att din mamma tjatar mycket på dig har säkert sina orsaker. Du verkar vara slarvig och egoistisk och ha noll självdisciplin.

Du kan inte skylla på att du "är ung och dum". Även om man bara är 15 år så vet man att systerns kille är "off limits". Och du är säkert äldre än 15 år.

Så svälj det sura äpplet och flytta hem till din mamma tillfälligt.
  • Mia04
    Anonym skrev 2024-06-05 09:40:33 följande:
    Ja. Och just den här gärningen fick konsekvensen att du åker ut. Det kan du inte göra något åt.
    Du gjorde själv avvägandet "vinning mot konsekvens" och valde att vinningen kändes större samt accepterade konsekvensen.
    Det kan du ju inte ångra nu. Du valde själv.

Du ska helt enkelt UT och det är ditt eget ansvar att bli av någonstans. Det är ju inte att "trycka ner" eller något annat löjligt. Det är bara objektiv, neutral fakta.
    som sagt jag har gjort fel men ångrar. Borde förtjäna en andra chans.
  • Mia04
    Anonym (Hedda) skrev 2024-06-05 09:49:54 följande:
    Jag menar att det låter som om du gjorde det du gjorde pga att du hade druckit.

Eller skulle du ha legat med hennes kille om du hade varit helt nykter?

Jag vet ju inte om din syrra förlåter dig om du låter bli att dricka hemma hos henne eller i hennes närhet..Men hon kanske lättare skulle förlåta dig då. 
    Helt ärligt vet jag inte. Det kanske skulle kunna
    hända öven som nykter.Men hopps att det var pga alkoholen 
  • Mia04
    Anonym (69"-man) skrev 2024-06-05 11:57:32 följande:
    Konsekvser har ju inget med vad du vill att göra.

Jag måste säga att utvecklingspotentialen för ditt intellekt fascinerar mig. 
    Du snackar skit
  • Mia04
    Goneril skrev 2024-06-05 12:04:38 följande:

"Ung och dum" är det återkommande mantrat i tråden. När jag läser det TS skriver, till exempel att hon betraktar mammans högst rimliga krav som "tjat", får jag en annan bild. Att dessutom hoppa i säng med svågern och på allvar tro att ett "förlåt" skulle ställa allt tillrätta är inte bara dumhet utan tyder på något annat, diagnos av något slag.                                                                                                                                                                      Om nu TS lider av en lindrigare funktionsnedsättning är det ju väldigt illa att svågern utnyttjat den, den största skulden här vilar på honom. Han ska inte dricka sprit med någon som uppenbarligen inte har fullt förstånd, det borde han hålla sig för god för. Nu har han fått ta konsekvenserna av sitt handlade och blev utkastad med huvudet före.                                                                                                                                                                         Nu är systerns äktenskap i spillror och TS hemlös i det närmaste. Hon får väl böna och be "morsan" om husrum mot att hon utfäster sig att storstäda och fortsättningsvis dela hushållsarbetet, såsom en myndig person förväntas klara av, det vill säga om inte en diagnos är ett faktum. I så fall behöver TS boendestöd och en bostad genom kommunens försorg.                                                                                                                               Ponera att TS är normalbegåvad och just lämnat gymnasiet, förhoppningsvis med godkända betyg i alla ämnen. Hon ska då börja plugga på högskola och där handlar det om eget ansvar för studierna, det är inte som på gymnasiet. Att sköta sig i fortsättningen i alla avseenden är ett sätt att bli tagen till nåder i släkten, om inte en diagnos kräver andra åtgärder förstås.                                                        

Jag har aldrig sagt att bara förlåt ska ställa allt till rätta. Dessutom känner du inte min morsa så du har ingen aning. 

Du snackar så otroligt dumt så kommer inte svara på resten.

• Mia04
    Anonym (Anna) skrev 2024-06-05 12:22:01 följande:
    Biter man handen som hjälper sig får man ta konsekvenserna för det.
    19 år är du så lite moral har man då.

Hon hjälpte dig fram tills du klantade dig.
    Vissa saker gör man bara inte.

Lär digav det och ta av dig offerkoftan.
    Konsekvenser svider och jag trodde vi skulle kunna lösa det fortare 
  • Anonym (Kim)

Konsekvenserna SKA svida. Vad hade du trott?? Du verkar inte förstå vilket svek du utsatt din syster för. Nog jävligt att knulla en kompis pv men din SYSTERS?? Det där är ett svek som inte förtjänar någon andra chans. Du har gjort slut på dem redan. Du kan inte skylla varken på ålder eller alkohol. Möjligen intellektet. Men karljäveln har också ett ansvar och han förtjänar INTE din syster. Ni kan bli ett par istället då ni är av samma skrot och korn. 

• Mia04
    Kirenaj68 skrev 2024-06-05 13:22:54 följande:
    Du gör det väldigt lätt för dig genom att kalla dig ung och dum. Det finns äldre och kloka som beter sig sig likadant. Här handlar det snarare om vad du är för en typ av människa och i mina ögon är du en lika stor gris som killen.

Varför skulle inte din syster straffa dig som hon gör? Bara för att ni är syskon ger det dig inte rätten att komma undan med vad som helst. Hon var ändå hygglig som gav dig en vecka att hitta något annat boende. Antingen får du bli sams med morsan igen eller finna dig i att sova i källare ett tag framöver. Att du dessutom försöker få dig att framstå som ett offer i sammanhanget visar bara vilken typ av människa du är och jag känner ingen som helst sympati för dig.
    Jag kanske är ung och dum. Men med det sagt så enligt min syster är jag en lika gris som honom. Blir knasigt då jag inte var otrogen.

Hon borde inte straffa mig så hårt om hon älskar mig då vi faktiskt är syskon. Ja, för ha hoppet uppe annars får väljas flytta till morsan
  • Mia04
    Anonym (Nettan) skrev 2024-06-05 13:50:15 följande:
    Men hur dåligt tror du att hon mår efter det du har gjort !!!!!!!!!
    Klart jag förstår att hon mår dåligt
  • Mia04
    Anonym (What) skrev 2024-06-05 14:07:01 följande:

Jag tyckte det var väldigt schysst av din syster att ge dig en vecka att flytta. De flesta skulle slängt ut inom minuten.

Flytt hem till mamsen, kompisar enstaka nätter eller trappuppgångar. Ditt val.

Att ligga med syrrans kille var korkat, men det är ärligt talat MER korkat att resonera så som du gör och mena att hon inte borde slänga ut dig för att ni är systrar och står varandra nära. 

Det för mig skulle varit spiken i kistan om jag var din syster, att du liksom känner dig berättigad att stanna trots rövigt svek och inte ens kan lyssna för din systers krav utan att övertala henne. Vad i helvete ärligt.

Vi har alltid vart nära så att slänga ut mig är inte snällt.
    Men ffår se vad jag tar vägen.

Blod är tjockare än vatten. Hon ska väl visa att hon älskar mig också
Svar på tråden Har legat med min systers kille