• Mia04

Har legat med min systers kille

Jag bor hos min storasyster då jag inte orkar med hennes tjat mm.

Min syster var bortrest i helgen pga jobbet så hade lägenheten för mig själv. Men jag är vän med hennes kille så han kom förbi och vi åt middag och drack. vi Blev fulla och den slutade med att vi knullade och somnade tillsammans. Min syster kom på morgonen tidigare än väntat och hittade oss nakna sovandes tillsammans. Hennes kille erkände med en gång så min syster kallade han massa elaka saker och sedan slängde han ut honom.

Syrran konfronterade mig och har bett mig att flytta snarast, har denna veckan att hitta något nytt. Jag har försökt pratar med henne men hon påstår att hon bara äcklas av mina ursäkter. 

Vad ska jag göra? Hon vet att jag inte kan flytta tillbaka till mamma då jag intectöl hennes tjat och till mina vänner är det bara korta lösningar på då alla bor väldigt litet. 

Hur ska jag göra så inte syrran kastar ut mig?

• Svar på tråden Har legat med min systers kille
  • Mia04
    Anonym (Hedda) skrev 2024-06-05 02:43:07 följande:
    Jaha när jag var 19 år så bodde jag också hos min syrra en kort period, men nog sjutton var jag så pass vuxen då att jag visste vad som var rätt och vad som var fel att göra även då.
    Och jag skulle aldrig kunna legat med min systers kille.hur full jag än var..
    Så skyll inte på din ålder. För det har inget med grisigt beteende att göra.

Om det verkligen bara var pga alkoholen så bör du ju aldrig mera dricka i hela ditt liv..
    Vad händer nästa gång för gränslöst när du dricker? Ska du ligga med din kompis kille eller din mammas kille nästa gång..
    Om du var så pass full att du har minnesluckor så är det nog dags att sluta dricka.

Din syster kan kanske? förlåta dig o börja lita på dig igen- så småningom- om du lovar att aldrig mer dricka..För hur ska hon kunna lita på dig nästa gång du dricker om du blir som förvandlad bara för att du dricker alkohol..
    Nu vet inte jag hur gammal du är med känns som äldre generationer var mognare även som unga. Så förmodligen var du mognare än mig när du var 19 än vad jag är nu. Då är det väldigt lätt att tillrättavisa mig Vilket jag förstår att du gör nu.

Jag har verkligen inga alkoholproblem men jag är ung och unga människor dricker och kan dö kanske göra lite fel. Jag är verkligen inget as som skulle ligga med någon annans kille mera. Detta var både första och sista gången och jag ångrar det verkligen.

Om du hade vart i min sist så skulle du nog inte heller vilja förlora kontakten med dun syster. Jag älskar min syster och ska försöka göra så hon kan lita på mig igen.
  • Mia04
    Anonym (Hedda) skrev 2024-06-05 02:43:07 följande:
    Jaha när jag var 19 år så bodde jag också hos min syrra en kort period, men nog sjutton var jag så pass vuxen då att jag visste vad som var rätt och vad som var fel att göra även då.
    Och jag skulle aldrig kunna legat med min systers kille.hur full jag än var..
    Så skyll inte på din ålder. För det har inget med grisigt beteende att göra.

Om det verkligen bara var pga alkoholen så bör du ju aldrig mera dricka i hela ditt liv..
    Vad händer nästa gång för gränslöst när du dricker? Ska du ligga med din kompis kille eller din mammas kille nästa gång..
    Om du var så pass full att du har minnesluckor så är det nog dags att sluta dricka.

Din syster kan kanske? förlåta dig o börja lita på dig igen- så småningom- om du lovar att aldrig mer dricka..För hur ska hon kunna lita på dig nästa gång du dricker om du blir som förvandlad bara för att du dricker alkohol..
    Nu vet inte jag hur gammal du är med känns som äldre generationer var mognare även som unga. Så förmodligen var du mognare än mig när du var 19 än vad jag är nu. Då är det väldigt lätt att tillrättavisa mig Vilket jag förstår att du gör nu.

Jag har verkligen inga alkoholproblem men jag är ung och unga människor dricker och kan dö kanske göra lite fel. Jag är verkligen inget as som skulle ligga med någon annans kille mera. Detta var både första och sista gången och jag ångrar det verkligen.

Om du hade vart i min sist så skulle du nog inte heller vilja förlora kontakten med dun syster. Jag älskar min syster och ska försöka göra så hon kan lita på mig igen.
  • Anonym (69"-man)

Du gjorde flera val och utförde handlingar utifrån det. Sånt har alltid konsekvenser. Klarar du som 19åring inte av att se och förstå hur det hänger ihop och förutse vilka konsekvenser dina val blir. Då är du farlig för både dig själv och samhället och borde nog hållas inspärrad hos din mamma till du utvecklat denna förmåga.

• Anonym (Jag också)

Ja TS, vi har alla varit unga och dumma. Flera av oss har gjort helt idiotiska saker. Jag grälade med mina föräldrar, valde att  liftade till en kompis, fick lift med en inte så trevlig man. Han vill ha - betalt- för liften. Jag slapp inte undan. Jag fick alltså ta konsekvenserna av mitt Idiotiska beslut att lifta. Sedan fick jag gå hem till mina föräldrar, berättade aldrig vad som hänt, eller anmälde. Det gjorde man inte på den tiden. Då var det alltid flickans fel. Jag gissar att flera av de som svarar dig och skulle ha något att berätta. 

Med det sagt du är 19 år, alltså myndig. Du måste nu ta konsekvenserna av dina handlingar. Konsekvensen är att du inte längre får bo hos din syster. Du säger att om din syster verkligen älskat dig så skulle hon inte kastat ut dig. 

Dina alternativ till boende är alltså att flytta hem till din mamma och stå ut med hennes tjat. Eller bo kvar hos din syster och se henne må dåligt av behöva se dig varje dag. 

Du behöver ta ett vuxet beslut här, din syster behöver få lugn och ro, utan att behöva bli påmind om sveket hela tiden. Även hon behöver få gå vidare, de kan hon inte när din närvaro påminner om det. 

Flytta hem till mamma, stå ut med hennes tjat. Vad tjatar hon om förresten? Sedan ser du till att skaffa dig ett eget boende så snart du kan. Går du fortfarande i gymnasiet då slutar du snart. Skaffa jobb och egen bostad. Flytta dit där där det är möjligt. 

Handlingar får konsekvenser, det är den hårda läxan här. Du förlorade din systers förtroende och din bostad. Din syster förlorade en pojkvän och tilliten till sin syster. Jag är övertygad om att hon fortfarande älskar dig, men hon står inte ut med att ha dig i sin närhet längre. Med tiden kommer ni förhoppningsvis få en bra relation igen. Det beror på om du tar ett vuxenansvar här.
    Lycka till i livet, även detta kommer att gå över. Tufft nu men kommer att klara det, man gör faktiskt oftast det.

• Anonym (Hedda)
    Mia04 skrev 2024-06-05 04:04:49 följande:

Nja jag vet inte om jag var så speciellt mogen som ung faktiskt. 
    Jag tycker inte att ligga med någon annans kille/man som man känner har någonting med mogenhet att göra överhuvudtaget....
    Det finns många i din ålder och yngre t.o.m som aldrig skulle kunna göra en sån sak.
    Sen finns det vissa människor som kan göra sånt hur unga eller hur gamla dom än är.. Så igen ditt beteende har inget med din ålder att göra..

Däremot alkohol..Nej ok du behöver inte ha något större alkoholproblem för den sakens skull, men du skrev ju själv att du hoppade i säng med killen pga att du hade druckit för då slutade hjärnan funka och du lät annat styra..
    Då låter det ju som om du åtm kan få problem när du väl dricker...

Ja visst kan man göra fel det har väl alla gjort, men detta var väl inte bara ett "litet fel" !? Ett litet fel skapar inte stora konsekvenser.

Jag tänkte mest på att om du ville ha tillbaka din syrras förtroende, kanske att sluta dricka i hennes närhet åtm kunde vara ett sätt..
    Sen känner ju inte jag din syrra och det kanske inte spelar henne någon roll om du slutar dricka i hennes närhet eller inte, men det är väl bara att fråga om det har någon betydelse..

Jag skulle aldrig hamna i en sån situation. men rent hypotetiskt så skulle min syrra ha sagt att jag skulle få välja mellan henne och alkoholen.. 
  • Anonym (Stefan)

Nu är ni tjejer sådär  känsliga igen.... Det är ju bara lite sex. Ingen har dött.

• EnAnonumius
    Mia04 skrev 2024-06-05 03:52:11 följande:
    Jag vet mycket väl att jag har svikit min syster grovt och jag vet inte om hon kan lita och förlåta mig igen. Men jag hoppa det för jag älskar henne och hon har alltid funnits där för mig. Jag skäms verkligen men samtidigt om min syster någonsin har älskar mig så borde hon inte sparka ut mig. 

jag accepterar att hon ledsen, arg och känner sig sviken av mig. Men att straffa mig gör inte henne lyckligare

Du skriver att din syster alltid varit där för dig.
    Och då väljer du att svika din syster å det grövsta.
    Du har ingen  rätt att skuldbelägga din syster i denna soppa.
    Ja du skuldbelägger din syster när du skriver "men om hon någonsin har älskat mig så borde hon inte sparka ut mig".
    Du visade ju ingen kärlek till din syster när du valde att knulla hennes kille. Ung och dum är inget kotr du kan använda dig av. Ta konsekvenserna av dina handlingar i stället.

Nej att straffa dig gör henne inte lyckligare, men det är på tiden att du lär dig att ta konsekvenser av dina egna handlingar. En del av konsekvenserna för ditt svek är nu att din syster inte vill ha dig boendes hos henne.

Att hålla du tjatar om att du är "ung och duim" som du gör i dina poster säger en hel del om att du vägrar att ta ansvar för dina handlingar i grund och botten, och inte vill ta ansvar för var du har gjort...

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Cathariiina
    EnAnonumius skrev 2024-06-05 01:12:42 följande:
    Suckar.. Bara för att olika tider hade sina olika  "vanliga scenariot" i porren hör inte hit faktiskt.
    Så vad har det med saken att göra med det jag på¨talade för dig om syskon som sviker  sina syskon genom att nuppa med deras pojk-/flickvänner?

Det var ganska så vanligt ändå att syskon kunde knulla med sina syskons pojk-/flickvänner förr i tiden också...
    Men det var ju som du skriver inte alls något scenario man hade i porren "förr i tiden". Så du kan ju fundera på det, man hade ju knappast porren som trigger på detta med att bedra sin syster. Ändå var det faktiskt inte så ovanligt "förr i tiden". Fundera nu på det en smula. Kan ju säga så här, att läser man mycket gammal litteratur (icke porr litteratur) så kan man också se att det har förekommit med att syskon har haft sex med brorsans/syrrans make/maka.

Så nej det går inte att skylla på porren.. Bara önsketänkande från folk att man skulle kunna göra det.
    Det är ju inte så konstigt egentligen. "We covet what we see". Vi blir förälskade i och attraherade av de människor som vi har omkring oss, som vi har möjlighet att lära känna. Och det är ju ofta våra närmaste biologiska släktingar, våra närmaste vänner, och dessas partners.

"förr i tiden" bodde vuxna syskon också ofta tillsammans på gårdarna (t.ex. kunde en yngre bror till husbonden bli kvar hemma och då gå som dräng), och den närheten gjorde såklart att det låg nära till hands att t.ex. den unga frun och hennes svåger råkade hamna i samma säng, när husbonden var borta på marknadsresa för att sälja gårdens varor... 

Så någon ny idé som hittats på av porrmakarna är det verkligen inte, håller med där!
Svar på tråden Har legat med min systers kille