• Mia04

Har legat med min systers kille

Jag bor hos min storasyster då jag inte orkar med hennes tjat mm.

Min syster var bortrest i helgen pga jobbet så hade lägenheten för mig själv. Men jag är vän med hennes kille så han kom förbi och vi åt middag och drack. vi Blev fulla och den slutade med att vi knullade och somnade tillsammans. Min syster kom på morgonen tidigare än väntat och hittade oss nakna sovandes tillsammans. Hennes kille erkände med en gång så min syster kallade han massa elaka saker och sedan slängde han ut honom.

Syrran konfronterade mig och har bett mig att flytta snarast, har denna veckan att hitta något nytt. Jag har försökt pratar med henne men hon påstår att hon bara äcklas av mina ursäkter. 

Vad ska jag göra? Hon vet att jag inte kan flytta tillbaka till mamma då jag intectöl hennes tjat och till mina vänner är det bara korta lösningar på då alla bor väldigt litet. 

Hur ska jag göra så inte syrran kastar ut mig?

• Svar på tråden Har legat med min systers kille
  • Anonym (Varför?)
    Anonym (Lotta) skrev 2024-08-31 00:06:42 följande:
    Ja, jag håller nog med. Men inbillar mig dock det finns ett bäst-efter-datum. En slags tidsangivelse, i vilken relationerna till syrrans/kompisens ex anses mer okej och killarna blir till lovliga byten no matter what. Sådana är emellertid knappast omständigheterna för TS som tutar och kör utan systerns samtycke och/eller oavsett syskonets aktiva parrelation med killen eller inte. 
    Absolut kan det finnas ett "bäst-efter", därav att man tar upp det med berörd part (syster/vän) innan man eventuellt går efter dennes ex.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Varför?) skrev 2024-08-31 07:48:20 följande:
    Absolut kan det finnas ett "bäst-efter", därav att man tar upp det med berörd part (syster/vän) innan man eventuellt går efter dennes ex.
    Ett ex är väl ett ex och är just därför lovlig 
  • molly50
    Anonym (Jag) skrev 2024-08-31 08:39:47 följande:
    Ett ex är väl ett ex och är just därför lovlig 
    Kanske inte om ens vän eller syskon fortfarande har känslor kvar för exet.
  • Anonym (Varför?)
    molly50 skrev 2024-08-31 11:34:06 följande:
    Eller om det varit ett dåligt uppbrott. 
  • Anonym
    Anonym (Emy) skrev 2024-08-30 18:13:36 följande:
    Det var ironi 🙂
    Nej
  • Anonym (Emy)
    Anonym skrev 2024-08-31 16:34:47 följande:
    Nej
    Oh, oh  visste inte att jag skulle bli avslöjad!!!
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (Varför?) skrev 2024-08-31 07:48:20 följande:
    Absolut kan det finnas ett "bäst-efter", därav att man tar upp det med berörd part (syster/vän) innan man eventuellt går efter dennes ex.Ja,  Lojaliteten ska vara hos syster/bror/kompis. Att då ta upp ditt väckta intresse för dennes ex är såklart ett särskilt känsligt kapitel. Speciellt delikat om personen ifråga har kvarstående känslor, är sårbar, vilket användare Molly nämnde, och/eller om uppbrottet förknippat med mycket kämpigt. I sådana case behöver hänsyn verkligen tas! Absolut inget drömläge att tuta och köra eller gå på sin känsla, såsom TS (one night stand samt parterna. syster med pojkvän i en pågående relation). Sedan finns givetvis alltid två versioner till uppbrottet, vilket ändock medför en lojalitet till syskons/väns upplevelse/version. 
  • Anonym (Lotta)

Anonym (Varför?). responsen min hamnade i post 1645, märkligt tekniskt bara.

• Anonym
    Anonym (Emy) skrev 2024-08-31 16:40:55 följande:
    Oh, oh  visste inte att jag skulle bli avslöjad!!!
    Men nu blev du det.
  • Anonym (Lotta)
    molly50 skrev 2024-08-31 11:34:06 följande:
    Anonym (Varför?) skrev 2024-08-31 15:08:39 följande:

Ja, jag håller absolut med om att båda scenarierna du tar upp flaggar för Ett Big No. Som att ge sig ut på fragil is. Uppläggen för syskonet/kompisen är som att strö salt i såren. Det är ju oxå känslan av dubbla svek som TS syster hanterar. Fy så jobbigt.

Exempel. Om TS istället hoppat i säng med en gemensam killkompis kunde smärtan varit obetydlig, mer förenad med tjejfniss och komiska referenser. 

Ändå. Undrar om kusten inte är klar om syskonet/kompisen färdig med relationen till killen, träffat nytt och är lycklig med den nya och bildat familj? 

• molly50
    Ja,precis. 
  • molly50
    Anonym (Lotta) skrev 2024-08-31 19:35:30 följande:

Ja, jag håller absolut med om att båda scenarierna du tar upp flaggar för Ett Big No. Som att ge sig ut på fragil is. Uppläggen för syskonet/kompisen är som att strö salt i såren. Det är ju oxå känslan av dubbla svek som TS syster hanterar. Fy så jobbigt.

Exempel. Om TS istället hoppat i säng med en gemensam killkompis kunde smärtan varit obetydlig, mer förenad med tjejfniss och komiska referenser. 

Ändå. Undrar om kusten inte är klar om syskonet/kompisen färdig med relationen till killen, träffat nytt och är lycklig med den nya och bildat familj? 

Ja,precis.

Ja,absolut. Men då kan man ändå ta upp det med syskonet/vännen och fråga om det känns ok.
  • Anonym (Lotta)
    molly50 skrev 2024-09-01 12:16:00 följande:
    Ja,precis.

Ja,absolut. Men då kan man ändå ta upp det med syskonet/vännen och fråga om det känns ok.

Jamen visst! Är det diplomatiska sättet att hantera huvudbryt. 

Har själv flera ggr hamnat i lägen där syskons/väninnas ex initialt tagit tydliga initiativ mot mig på alla sätt. Men där jag haft något mer intressant för mig och vidarebefordrat killarnas intresse till ett syskon/en väninna. Ett slags första tjing tycks föreligga? Om relationerna landat i uppbrott dyker samma killar upp i min närhet, men om dem alls ska övervägas måste ett väl tilltaget bäst-efter-datum ha passerats samt behövs som du nämner allra helst ett uttryckligt samtycke av syskonet/väninnan komma till. Det senare bör inte glömmas bort. 

• molly50
    Anonym (Lotta) skrev 2024-09-01 19:42:28 följande:

Jamen visst! Är det diplomatiska sättet att hantera huvudbryt. 

Har själv flera ggr hamnat i lägen där syskons/väninnas ex initialt tagit tydliga initiativ mot mig på alla sätt. Men där jag haft något mer intressant för mig och vidarebefordrat killarnas intresse till ett syskon/en väninna. Ett slags första tjing tycks föreligga? Om relationerna landat i uppbrott dyker samma killar upp i min närhet, men om dem alls ska övervägas måste ett väl tilltaget bäst-efter-datum ha passerats samt behövs som du nämner allra helst ett uttryckligt samtycke av syskonet/väninnan komma till. Det senare bör inte glömmas bort. 

Ja,jag skulle nog inte ha samvete nog att göra så mot ett syskon eller en vän oavsett.
    Men har man fått samtycke så är det kanske en annan sak.
  • Viktor65

Hej jobber med du med dine udfordringer ? 
    ,
    Har du modet til svinger klub . 

Svar på tråden Har legat med min systers kille