• Mia04

Har legat med min systers kille

Jag bor hos min storasyster då jag inte orkar med hennes tjat mm.

Min syster var bortrest i helgen pga jobbet så hade lägenheten för mig själv. Men jag är vän med hennes kille så han kom förbi och vi åt middag och drack. vi Blev fulla och den slutade med att vi knullade och somnade tillsammans. Min syster kom på morgonen tidigare än väntat och hittade oss nakna sovandes tillsammans. Hennes kille erkände med en gång så min syster kallade han massa elaka saker och sedan slängde han ut honom.

Syrran konfronterade mig och har bett mig att flytta snarast, har denna veckan att hitta något nytt. Jag har försökt pratar med henne men hon påstår att hon bara äcklas av mina ursäkter. 

Vad ska jag göra? Hon vet att jag inte kan flytta tillbaka till mamma då jag intectöl hennes tjat och till mina vänner är det bara korta lösningar på då alla bor väldigt litet. 

Hur ska jag göra så inte syrran kastar ut mig?

• Svar på tråden Har legat med min systers kille
  • Anonym (Lotta)
    Anonym (Man) skrev 2024-07-31 01:02:51 följande:

Som man har jag fått uppfattningen att tjejer mycket oftare är avundsjuka på sina tjejkompisar/syrror som har en pojkvän/man o därför "provar" att ha sex med sina tjejkompisars / syrrors pojkvänner/män, mycket oftare än vad män gör. Jag blir som man förvånad hur ofta man hör o läser om detta. Hör inte alls lika ofta om killkompisar som gör så eller pratar bakom ryggen på varandra som kvinnor gör.

Så en undran: kanske flera av er kvinnor som skriver här OXÅ varit sugna o lite avundsjuka på era väninnors pojkvänner o män o velat pröva o få sex av den mannen, men inte vågat ta steget?

Så egentligen kanske vissa kvinnor här är upprörda på Mia... fast ni egentligen innerst inne (enligt Freudianskt tänkande) faktiskt är AVUNDSJUKA på att Mia vågade ta ett steg som ni inte vågar? (På samma sätt som påklädda tanter ofta är avundsjuka på unga tjejer som vågar klä sig sexigt? Upprördheten bottnar egentligen ofta i avundsjuka?

Bara en tanke...

//en man

Ditt resonemang låter light konspiratoriskt mot Kvinnan. Tjejer är möjligen i en svagare position i jämförelse med Männen, ex vis  lönemässigt i kvinnodominerade yrken på arbetsmarknaden. Dubbelarbetande, tar huvudansvaret i hushållsarbetet. I underdog position förhåller de sig så systerligt de kan. Möjligen är killar i sitt utgångsläge i regel rakare i sin kommunikation. enklare att förstå sig på och framstår därmed justare. Men vi ska här akta oss för att hårdra något eller generalisera! Skippa det freudianska tänket här! Rikta ditt fokus på maktstrukturer mellan kvinnor och män. Min bild är INTE att kvinnor i sin mer utsatta position generellt är mer AVUNDSJUKA på andra kvinnor än männen är på andra män. Inkluderande vänners eller syskons val av partners. Feelings av avund eller annat kontraproduktivt handlar klart mer om personlighetstyp än om kön! Avund är lika vanligt förekommande i bägge läger hos män som hos kvinnor. Vilket många trådar på plattformen verkligen ger oss kvitto på!  Allt som ofta förfasar sig tjejer istället omvänt över sina medsystrars val av partners. Vill undvika pinna på i deras mockasiner.
  • EnAnonumius

Som man har jag fått uppfattningen att tjejer mycket oftare är avundsjuka på sina tjejkompisar/syrror som har en pojkvän/man o därför "provar" att ha sex med sina tjejkompisars / syrrors pojkvänner/män, mycket oftare än vad män gör. Jag blir som man förvånad hur ofta man hör o läser om detta. Hör inte alls lika ofta om killkompisar som gör så eller pratar bakom ryggen på varandra som kvinnor gör.

Så en undran: kanske flera av er kvinnor som skriver här OXÅ varit sugna o lite avundsjuka på era väninnors pojkvänner o män o velat pröva o få sex av den mannen, men inte vågat ta steget?

Så egentligen kanske vissa kvinnor här är upprörda på Mia... fast ni egentligen innerst inne (enligt Freudianskt tänkande) faktiskt är AVUNDSJUKA på att Mia vågade ta ett steg som ni inte vågar? (På samma sätt som påklädda tanter ofta är avundsjuka på unga tjejer som vågar klä sig sexigt? Upprördheten bottnar egentligen ofta i avundsjuka?

Bara en tanke...

//en man

Här är en annan tanke.
    Den är också en Freudiansk tänkande faktisk då det var just Freud som utmynnade detta utryck:

Fast ibland är en cigarr just bara en cigarr...

Du vet det behöver inte alls vara något bakomliggande som din konspirationsteoretiska hjärna vill ha det till, baserat på ditt selektivt urval av kvinnor, som  du KAN se stödjer din sak, och där med även då stödjer din hemsnickrade konspirationsteori om kvinnor.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Lotta)
    Mia04 skrev 2024-07-31 01:25:21 följande:

Det är synd om oss båda fast på olika sätt.

Bara för jag inte har någon erfarenhet att gå igenom en kris så kallar man mig inte för korkad. Du är verkligen en riktig barnrumpa. 

Men som sagt man vill väl inte vara ledsen mer en 2 veckor i streck? nu har det gått 4 +

Om du tar in att otrohet handlar om ett SVEK TRAUMA kan hända ditt tålamod ökar. I sammanhanget är en månad eller ett par veckor en otroligt kort tidsperiod. Läkningsprocessen tar betydligt längre tid än så. 

I din systers fall har hon dessutom dubbla svek att förhålla sig till och bearbeta. KILLENS OTROHET och DITT SVEK. Du ska utrusta dig med en ökad förståelse inför syrrans sits. Undvika sätta dig och dina behov i första rummet! Ge dig till tåls helt enkelt. :) Har din syrra någon opartisk person att snacka med? 

• Mia04
    EnAnonumius skrev 2024-07-31 01:52:42 följande:
    Nej det är inte synd om dig. 
    Inte det minsta faktiskt.
    Det är din syrra som har blivit bedragen, på två olika sätt, en via otrohet och en via att hennes syrra skulle knulla killen.
    Det är enbart din syrra det är synd om, INTE du. 

Vad är det för kris du går igenom? Den enda som går igenom en kris är din syrra, hon skall bearbeta att hon blev utsatt för otrohet, och hon skall även bearbeta att DU, hennes syrra, knullade hennes kille. 

Vad är det som är så svårt för dig att fatta? Att människor är olika?
    Din syrra går igenom en extrem djup kris nu, och det kan faktiskt ta längre tid än 2 veckor.  Det är direkt empatistört av dig att gnälla om "det har ju gått fyra veckor nu". 

Det som är märkligt är att du aldrig i ett endaste inlägg har visat empati för din syrra.

Jo, det är synd om mig. Hur tror du det känns för mg när man vid varje samtal blir kallad för äckel,svin eller kräk? hon har även gjort så våra gemensamma vänner har kallat mig det också. 

Jag hade fullt förståelse i början då hon kanske var chockad och inte visste vad hon sa till mig. Men nu har det gått en tid och hon borde ha insett att det enda äcklet,svinet/kräket är hennes ex. 

Hon behöver nog en spark i baken för att vakna upp och se hur hon behandlar mig. 

Lite svårt att visa empati till någon som kallar mig för saker som jag definitivt inte är

Tixter
  • molly50
    Mia04 skrev 2024-07-31 00:03:00 följande:
    Som sagt man kan inte göra så dö det är lättare sagt än gjort.
    Jo,det kan man. Bara man vill. Men du ville inte.
  • molly50

Bara en tanke...

//en man

Jag kan bara tala för mig själv,och för min del så handlar det då inte om någon avundsjuka.
    Jag har dock varit i en liknande situation som TS syster och kan därför sätta mig in i hennes situation.
    Det och att TS inte verkar fatta vad hon har utsatt sin syster för gör att jag reagerar.
    Själv skulle jag aldrig kunna ha samvete nog att göra så mot varken min syster eller någon vän.
    Men jag hoppas att TS trollar.
  • molly50
    Mia04 skrev 2024-07-31 01:15:59 följande:
    Även om man vill så kan man göra misstag och det var precis det som hände 
    Hade du verkligen velat så hade du inte gjort det misstaget.
    Mia04 skrev 2024-07-31 01:19:05 följande:
    Jo det är du.

jag näbbar inte.

Jo, det gör jag.
    vårda språket, jag har inte betett mig som ett rövhål. Jag har all rätt att bestämma de
    Nej. Jag är inte taskig. Jag är bara ärlig.

Jo,det gör du. Och det har du gjort genom hela tråden.
    Och mot din syster också,enligt dig själv.

Jo,du har betett dig som ett rövhål. Det gör man när man ligger med sin systers kille.
    Nej,du har ingen rätt att bestämma hur din syster ska hantera sveket du har utsatt henne för.
    Mia04 skrev 2024-07-31 01:25:21 följande:

Det är synd om oss båda fast på olika sätt.

Bara för jag inte har någon erfarenhet att gå igenom en kris så kallar man mig inte för korkad. Du är verkligen en riktig barnrumpa. 

Men som sagt man vill väl inte vara ledsen mer en 2 veckor i streck? nu har det gått 4 +

Nej,det är inte det minsta synd om dig.
    Du har själv försatt dig i den här situationen.

Du är inte korkad för att du inte vet vad det innebär att gå igenom en kris/sorg.
    Du är korkad för att du har försatt dig själv,och din syster i den här situationen.

Det är inget man kan styra över. Så det avgör inte du.

• molly50
    Mia04 skrev 2024-07-31 01:27:42 följande:
    Men jag är inget svin utan mer klantig. Det är det otrogna äcklet som är ett svin? så sluta skratta 
    Du är ett minst lika stort svin som din syrras ex.
    Så sluta försöka framställa dig som något annat än du är.
    Mia04 skrev 2024-07-31 01:30:05 följande:
    Nej
    Jo.
    Mia04 skrev 2024-07-31 01:33:48 följande:
    Nej, men ibland så behöver man förut sina snuskiga sidor . Men va inte tanken att skada någon 
    Men då skulle du väl ha gått till din kk då. Eller raggat upp någon på krogen.
    Eller tagit saken i egna händer.
    Inte gett dig på din systers kille!
    Jag tror inte du fattar hur egotrippad din handling faktiskt är.
    Mia04 skrev 2024-07-31 01:35:26 följande:
    Jo, det måste hon. Jag funderar ärligt att kicka henne i röven om hon inte skärper sig 
    Nej,det måste hon inte alls. Du bestämmer fortfarande inte hur hon ska behandla dig,efter vad du har gjort.

Gör du det så hoppas jag på att du aldrig blir förlåten av henne.
    Det är inte hon som har gjort fel här utan det är du. 
    Mia04 skrev 2024-07-31 01:37:37 följande:
    Du det är inte så det funkar nu. Jag är trött att känna nästan att man har ?byxorna ner? för att hon ska bestämma. Jag måste kunna få ställa krav också
    Nej,du har ingen som helst rätt att ställa några krav på henne nu.
    Du ska ta ansvar för dina handlingar. Inget annat!
    Mia04 skrev 2024-07-31 01:40:06 följande:
    Jag älskar henne men just nu förstår hon inte sitt egna bästa och så får jag styra henne lite.
    Den enda som inte förstår hennes bästa är ju du.
    Du knullar hennes kille och sen förväntar dig dig att hon ska vara glad och förlåta dig.
    Hur du ens hur korkat tänkt det är?

• Anonym (Lotta)
    Mia04 skrev 2024-07-31 10:18:54 följande:

Jo, det är synd om mig. Hur tror du det känns för mg när man vid varje samtal blir kallad för äckel,svin eller kräk? hon har även gjort så våra gemensamma vänner har kallat mig det också. 

Jag hade fullt förståelse i början då hon kanske var chockad och inte visste vad hon sa till mig. Men nu har det gått en tid och hon borde ha insett att det enda äcklet,svinet/kräket är hennes ex. 

Hon behöver nog en spark i baken för att vakna upp och se hur hon behandlar mig. 

Lite svårt att visa empati till någon som kallar mig för saker som jag definitivt inte är

Mia04. 

Åtminstone testa/försök skifta perspektiv!!!

Din syster är den som hamnat i skiten och behöver jobba med ett dubbelt svek. inte du. Varför har du så svårt för att leva dig in i hur syrran tycker och känner? 

Anonym (Lotta) skrev 2024-07-31 09:40:48 följande:

Om du tar in att otrohet handlar om ett SVEK TRAUMA kan hända ditt tålamod ökar. I sammanhanget är en månad eller ett par veckor en otroligt kort tidsperiod. Läkningsprocessen tar betydligt längre tid än så. 

I din systers fall har hon dessutom dubbla svek att förhålla sig till och bearbeta. KILLENS OTROHET och DITT SVEK. Du ska utrusta dig med en ökad förståelse inför syrrans sits. Undvika sätta dig och dina behov i första rummet! Ge dig till tåls helt enkelt. :) Har din syrra någon opartisk person att snacka med? 

• Anonym (Lotta)
    molly50 skrev 2024-07-31 10:29:39 följande:
    Jag kan bara tala för mig själv,och för min del så handlar det då inte om någon avundsjuka.
    Jag har dock varit i en liknande situation som TS syster och kan därför sätta mig in i hennes situation.
    Det och att TS inte verkar fatta vad hon har utsatt sin syster för gör att jag reagerar.
    Själv skulle jag aldrig kunna ha samvete nog att göra så mot varken min syster eller någon vän.
    Men jag hoppas att TS trollar.
    En till här som hoppas TS trollar Solig
Svar på tråden Har legat med min systers kille