• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • Anonym (fi)
    Anonym (micke) skrev 2024-11-13 16:34:10 följande:
    1967 års gränser upphörde att existera när Israel angreps av sina tre arabiska grannländer, Syrien, Egypten och Jordanien. 6 dagarskriget.

Förvisso men det brukar vara det ofarliga standardsvar som politiker som är för en tvåstatslösning brukar ge.

Jag var bara nyfiken på inom vilka gränser "anti-extremist" tycker att den judiska stat vars existens h*n förespråkar ska få finnas.
  • Anonym (fi)
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-14 08:45:53 följande:
    Det ändrar inte häller faktum att du erkänner att Israel koloniserar Palestina och är precis som Ryssland som olagligt ockuperar andras områden.
    Inom vilka gränser anser du att den judiska stat du accepterar ska få finnas?
  • Anonym (fi)
    nihka skrev 2024-11-14 02:09:29 följande:
    Med mitt resonemang ger inte köp av tomter i Göteborg mig rätten att kasta ut göteborgare och bilda ett Nihkaland.
    En något udda omskrivning av saken men din poäng är att judarna, inte ens om de äger marken i ett område som för tillfället är statslöst, har rätten att skapa ett Israel på sin egen mark.

Stora delar av dåvarande mandatet "Palestina" var helt obefolkat.

Anser du att judarna hade haft rätten att skapa en judisk nation på den tomma marken då? 
  • Anonym (fi)
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-13 16:52:40 följande:
    Jag förklarade och svarade detaljerat ...
    Ja?!

Och jag konstaterade att du verkar ha trott att jag påstått att du INTE accepterat en judisk stat. Ett missförstånd i så fall.

Och i och med att vi båda är överens om att du accepterar en judisk stat så frågade jag dig inom vilka geografiska gränser du tycker att en sådan stat ska få finnas.
  • Meddelande borttaget
  • nihka
    Anonym (NL) skrev 2024-11-14 08:12:22 följande:
    Du menar att politiker borde tycka att eftersom från Gaza skreks det rasistiska ramsor om israeler, så är det fel av Israel att leta efter oskyldiga palestinier i Gaza och döda dom?

Men det var väl inte riktigt så det gick till eller går till? Det kom väl lite mer än ramsor från Gaza? Det är väl inte de oskyldiga i Gaza som är målen? 
    Jag menar att Israels slaktande av den civila palestinska befolkningen inte kan justifieras av en terroristorganisations angrepp av Israel.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-14 07:48:41 följande:
    Löjligt. Alla länder har såna bråkmakare, särskilt bland footboll-fans. 
    Nej, alla länder har verkligen inte fotbollsfans som hyllar dödandet av barn.
  • nihka
    Anonym (fi) skrev 2024-11-14 10:05:38 följande:
    En något udda omskrivning av saken men din poäng är att judarna, inte ens om de äger marken i ett område som för tillfället är statslöst, har rätten att skapa ett Israel på sin egen mark.

Stora delar av dåvarande mandatet "Palestina" var helt obefolkat.

Anser du att judarna hade haft rätten att skapa en judisk nation på den tomma marken då? 
    Min poäng.är precis det jag skriver. Varje gång faktiskt.
  • Pixie64

Folk i Gaza som säger att det är Hamas som tar deras mat och som skadar dem och inte Israel:

Här en längre version

Svar på tråden Israel folkmord