• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-13 10:07:01 följande:
    Det är lögn igen. Visst har israeliska fans hyllat folkmord på barn i Gaza. Både i Amamsterdam och i Israel på flygplatsen.

x.com/clashreport/status/1854765104467718531
    Hur mycket fake-news kan man ha i ett enda X-inlägg! Där ser man faran med att "informera" sig via sociala medier! 

1. Attacken var planerat minst några dagar i förväg, antagligen längre. Tillräckligt länge för att Mossad kunde varna polisen om att det var något på gång. 

2. Polisen fanns INTE på plats, det är något som har kritiserats. Men det kan ju hända att det hände saker på olika ställen och de kanske inte hann vara överallt. 

3. "Sången" ska vara fejk som har lagts in i videon. 

4. De som blev misshandlade var slumpmässigt utvalda med israeliskt pass, inte hooliganer.
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-13 09:58:43 följande:
    Som vanligt håller du dig inte ens till dina egna kommentarer utan hoppar över förrvirrat till helt andra saker än de som du egentligen diskuterade. 

Det du skriver stämmer inte alls.

Trots utmaningarna finns det ett starkt folkligt stöd för demokratiska val bland palestinierna. Enligt opinionsundersökningar vill cirka tre fjärdedelar av palestinierna ha demokratiska val.

Det finns också en fungerande valkommission (CEC) som anses vara kompetent och opartisk.

Palestinierna har haft demokratiska val, men processen har varit oregelbunden och präglad av interna och externa utmaningar. Det senaste försöket att hålla val 2021 visar både på viljan att återuppta den demokratiska processen och de fortsatta svårigheterna att genomföra den i praktiken.

Den israeliska ockupationen begränsar palestiniernas möjligheter att fullt ut utöva självbestämmande.
    Det är du som inte håller dig till ämnet. Det är ju väldigt komplext och det är inte läge att diskutera här och nu. Jag tyckte bara att nog inte är främsta prioritet för palestinierna just nu. Dvs. de själva skulle nog inte prioritera det just nu.
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-13 10:08:23 följande:
    Det är ditt problem att du inte fattar vem som är vem.
    Ingen annan gör det heller. 
  • AndreaBD
    Anonym (NL) skrev 2024-11-12 21:19:04 följande:

Ja här fortsätter eländet.

Nödlagar gäller i Amsterdam tills minst torsdag, inga demonstrationer tillåtna, man får inte täcka ansiktet. 100 tals har demonstrerat ändå, propalestinier. Stenar kastas, i vissa delar av Amsterdam sägs att kvinnor och barn ska inte gå ut eftersom farligt. Färre bussar, fotbolls matcher och träningar cancellerade. Fler arresteras. Riksdagen diskuterar problem med integration. 

Av 62 som arresterades vid fotbolls bråken var 10 från Israel. Det sägs igen av politiker att även de hemska saker som israelerna sa var ingen justifikation för de minst 14 hit and run attacker på random israeler som jagades och misshandlades. 

Jag hörde att den där sången (om ingen skola i Gaza alltså) skulle vara fejk, att någon har lagt den på videon senare. Har du hört något om detta? 

Förresten så hörde jag kommentarer av en tysk journalist som sa att Ajax och Macabi Tel Aviv är några slags vän-klubbar, och att det var en vänskapsmatch, och menade att det inte var bråk mellan dessa. Det måste ändå ha varit lite sånt? Men hur mycket var fotbollsfans mot varandra och hur mycket var araber mot judar? 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-13 10:07:01 följande:
    Det är lögn igen. Visst har israeliska fans hyllat folkmord på barn i Gaza. Både i Amamsterdam och i Israel på flygplatsen.

x.com/clashreport/status/1854765104467718531
    I så fall är jag förvånad varför du då inte ställer in länkar som visar just detta. Belägg, inte tyckanden. Jo, jag vet att du har ställt in en video, men det med  flygplatsen var nytt för mig. Och man kan lätt lägga på ljud efteråt. Så det vore ju säkrare med trovärdiga vittnesmål. T.ex. av poliser eller flygplatspersonal. 
  • Anonym (Anti-extremist)
    AndreaBD skrev 2024-11-13 10:30:56 följande:
    Hur mycket fake-news kan man ha i ett enda X-inlägg! Där ser man faran med att "informera" sig via sociala medier! 

1. Attacken var planerat minst några dagar i förväg, antagligen längre. Tillräckligt länge för att Mossad kunde varna polisen om att det var något på gång. 

2. Polisen fanns INTE på plats, det är något som har kritiserats. Men det kan ju hända att det hände saker på olika ställen och de kanske inte hann vara överallt. 

3. "Sången" ska vara fejk som har lagts in i videon. 

4. De som blev misshandlade var slumpmässigt utvalda med israeliskt pass, inte hooliganer.
    Fakenews? Enligt vem? Sionusterna? Och igen bara lögner i riktig sionistisk anda. Det visar bara att man inte kan lita på sionisterna. 

Tom israeliska medier rapporterade om att fansen även på flygplatsen i Israel sjöng samma vidriga rasistiska ramsor.

AndreaBD skrev 2024-11-13 10:44:41 följande:
    I så fall är jag förvånad varför du då inte ställer in länkar som visar just detta. Belägg, inte tyckanden. Jo, jag vet att du har ställt in en video, men det med  flygplatsen var nytt för mig. Och man kan lätt lägga på ljud efteråt. Så det vore ju säkrare med trovärdiga vittnesmål. T.ex. av poliser eller flygplatspersonal. 
    Jag har redan skickat flera gånger båda länkarna. 🤣

Alla världens medier har rapporterat om det. Den holländska polisen har rapporterat om det. 

Du kan inte hitta på och ljuga om det.
    AndreaBD skrev 2024-11-13 10:44:41 följande:
    Här är en till.

x.com/SanaSaeed/status/1854797428139966552
  • KillBill

Alla bör se på detta inslag där den hyllade brittiske kirurgen Nizam Mamode, som nyligen återvänt från en period av arbete på Nasser-sjukhuset i Gaza, vittnar inför det brittiska parlamentet om det aktuella läget för sjukvården i Gaza. Det är en skakande skildring. 

x.com/MiddleEastEye/status/1856472598663594192

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Israel folkmord