• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • Anonym (NL)

Jag tror att du Anti-Extremist inte går att kommunicera med. Du struntar i vad andra säger. Jag slutar nu skriva till dig, jag har bättre saker att göra. 

• Anonym (Anti-extremist)
    Anonym (NL) skrev 2024-11-11 23:45:47 följande:

Jag tror att du Anti-Extremist inte går att kommunicera med. Du struntar i vad andra säger. Jag slutar nu skriva till dig, jag har bättre saker att göra. 

Det är precis tvärtom. Jag läser det ni israelvänner skriver och svarar med argument. Att du har svårt att bemöta mig är tyvärr ditt problem. Det jsg gör är att visa er spegelbild och det är det ni inte gillar. Tack och hej 😉
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-11 23:00:18 följande:
    🤣

Så omoget sätt att alltid försvara något som så uppenbart är inte ok. Först sa du att de israeliska fansen inte var våldsamma men nu "oj då" 🤣👍

Sedan tyckte du att hets mot folkgrupp och att hylla folkmord är bara "att säga saker" men så kan du väl inte mena på riktigt eftersom det skulle betyda också att man egentligen förminskar antisemitsm och förintelsen?
    Så att skriva att jag hoppas de blir straffade innebär att förvara dem? Det var något nytt. 
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-11 23:33:10 följande:
    En sionist som säger att allting i Gaza är ok och att palestinier inte svälter. Trovärt? 🤣👍 Sådana lögner går hem bara hos de mest extrema israelvänner.
    Anledningen varför jag är benägen att tro på det är faktiskt ren logik. Det vore det dummaste som Israel skulle kunna göra. De behöver USAs stöd. Därför tror jag inte att det stämmer. Det skulle bara skada Israel. 
    AndreaBD skrev 2024-11-12 07:39:32 följande:
    Anledningen varför jag är benägen att tro på det är faktiskt ren logik. Det vore det dummaste som Israel skulle kunna göra. De behöver USAs stöd. Därför tror jag inte att det stämmer. Det skulle bara skada Israel. 
    Logik? Hur kan du ens använda det resonemanget och nämna ordet logik tillsammans med Israel i samma mening? Problemet är just att allt som Israel gör utmanar en normal människans logik. Med samma resonemang kan man försvara vad som helst från vem som helst. 
    AndreaBD skrev 2024-11-12 07:32:05 följande:
    Så att skriva att jag hoppas de blir straffade innebär att förvara dem? Det var något nytt. 
    Nej men du vrålade innan om att de israeliska fansen  minsann inte var våldsamma överhuvudtaget. 

Sedan tyckte du att hets mot folkgrupp och att hylla folkmord är bara "att säga saker" men så kan du väl inte mena på riktigt eftersom det skulle betyda också att man egentligen förminskar antisemitsm och förintelsen? 

• AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-11 13:31:10 följande:
    Nej, så är det inte. Du borde läsa innan du svarar. Om du redan läst då har du inte förstått det som står. Om du har förstått men väljer ifrågasätter sanningshalten då borde du ha mer fakta på fötterna och ditt "kanske" är värdelöst i sammanhanget.

edition.cnn.com/2024/10/24/middleeast/palestinians-human-shields-israel-military-gaza-intl/index.html
    Okej, det är förstås brottsligt. Och förhoppningsvis utreds och bestraffas sånt också. 
Svar på tråden Israel folkmord