• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • Anonym (NL)
    nihka skrev 2024-11-10 20:34:50 följande:
    Den israeliska sidan gjorde betydligt mer än så eller läste du inte artikeln på engelska?

Ja, det är lite som situationen i Israel-Palestinakonfliken nu. Vad Hamas har gjort rättfärdigar inte att Israel slaktar den civila palestinska befolkningen.
    Jag har läst många artiklar på engelska och på nederländska. Inte ens rasistiska slagord justifierar att någon jagar ner alla israeler de hittar och misshandlar. Tycker du det?
    Vad Hamas har gjort under långt tid, beskjutit Israel plus 7 oktober rättfärdigar att Israel försöker stoppa Hamas. Tycker inte du det? Hamas gömmer sig bland barn och på grund av dom dör då också barn när Hamas dödas. Hamas bryr sig inte om palestinska barn. 
  • Anonym (Anti-extremist)
    Anonym (NL) skrev 2024-11-10 22:52:20 följande:
    Till och med att förstöra en taxi ger inte frikort för att jaga alla israeler på stan och misshandla dom. Inte ens att skrika rasistiska saker rättfärdigar att knivhugga någon oskyldig som bara har fel nationalitet. 
    Du fattar inte och undviker mina frågor.

Israeliska fans glorifierade folkmord och du tycker inte att det är så farligt? Skulle du tycka likadant om det var tvärtom, att andra glorifierar förintelsen?  Att hetsa mot folkgrupp araber tyckte du inte heller var så farligt? Men varför klagar du då så mycket på antisemitsm? 

Att även Mossad var med och att även de kanske glorifierade folkmord är något som får en att undra massa saker. 

När det gäller våld så är det mycket vanligt bland huliganer. Det finns massor med videos om hulliganvåld.

sv.m.wikipedia.org/wiki/Huliganism_i_Sverige
  • nihka
    Anonym (NL) skrev 2024-11-10 23:03:34 följande:
    Jag har läst många artiklar på engelska och på nederländska. Inte ens rasistiska slagord justifierar att någon jagar ner alla israeler de hittar och misshandlar. Tycker du det?
    Vad Hamas har gjort under långt tid, beskjutit Israel plus 7 oktober rättfärdigar att Israel försöker stoppa Hamas. Tycker inte du det? Hamas gömmer sig bland barn och på grund av dom dör då också barn när Hamas dödas. Hamas bryr sig inte om palestinska barn. 
    Oavsett vad Hamas har gjort under lång tid rättfärdigar inte det att Israel slaktar den civila palestinska befolkningen i Gaza. Uppenbarligen håller du inte med. Om det hade handlat om judiska barn hade det hetat antisemitism. Nu heter det bara bombs away!

Israel bryr sig inte heller om de palestinska barnen. De dör i driver.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Anti-extremist)

Inledande bevisföring mot Israel. 

• Anonym (Kulla-Gulla)

Undrar jag också. Det är självklart inget folkmord, palestinierna sprider lögner för att världen ska tycks synd om dom när det var dom själva som startade kriget. Det är alltid samma sak med dom.

• Anonym (NL)
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-10 23:28:54 följande:
    Du fattar inte och undviker mina frågor.

Israeliska fans glorifierade folkmord och du tycker inte att det är så farligt? Skulle du tycka likadant om det var tvärtom, att andra glorifierar förintelsen?  Att hetsa mot folkgrupp araber tyckte du inte heller var så farligt? Men varför klagar du då så mycket på antisemitsm? 

Att även Mossad var med och att även de kanske glorifierade folkmord är något som får en att undra massa saker. 

När det gäller våld så är det mycket vanligt bland huliganer. Det finns massor med videos om hulliganvåld.

sv.m.wikipedia.org/wiki/Huliganism_i_Sverige

Jag tycker det är jätte hemskt att skandera om barn i Gaza. Men det rättfärdigar inte våld mot random personer med israeliskt pass. 

Enligt polisen var det mest vanligt, idiotiskt bråk mellan fotbollsfans dagen innan matchen. Efter matchen var det propalestinska demonstranter som angrep israeler. Inte fotbolls huliganer. 

• Anonym (NL)
    nihka skrev 2024-11-10 23:29:43 följande:
    Oavsett vad Hamas har gjort under lång tid rättfärdigar inte det att Israel slaktar den civila palestinska befolkningen i Gaza. Uppenbarligen håller du inte med. Om det hade handlat om judiska barn hade det hetat antisemitism. Nu heter det bara bombs away!

Israel bryr sig inte heller om de palestinska barnen. De dör i driver.
    Hamas riskerar medvetet sina barn genom att gömma sig bland skolor och andra civila. Israel vill ha bort Hamas för att skydda sina barn från fler attacker i framtiden. Det är deras första prioritet. 
  • AndreaBD
    KillBill skrev 2024-11-09 13:01:11 följande:

Hitintills har det rapporterats om antisemitism i samband med att ett israeliskt
    fotbollslag spelade match tidigare i veckan men nu kommer fler och fler rapporter  om att de Israeliska fotbollssupportrarna betedde sig riktigt vidrigt, slog ner taxichaufförer med arabiskt ursprung, rev ned palestinska flaggor och skanderade rasistiska ramsor som riktades mot araber och palestinier.  Det är viktigt att vi både tar ställning mot antisemitism och mot rasism från Israeliskt håll. 

x.com/MacaesBruno/status/1855012511466009086

Absolut ska man, där det är möjligt, även bestraffa såna handlingar.

Men.... det handlar inte om samma människor. De som blev misshandlade var slumpmässigt utvalda israeler. Man gjorde en fejk-ID-kontroll och misshandlade de som hade israeliska pass. 

Och - det var planerad i förväg, på sociala medier. Långt innan några israeler misskötte sig. 
  • AndreaBD
    Anonym (NL) skrev 2024-11-11 10:15:05 följande:

Jag tycker det är jätte hemskt att skandera om barn i Gaza. Men det rättfärdigar inte våld mot random personer med israeliskt pass. 

Enligt polisen var det mest vanligt, idiotiskt bråk mellan fotbollsfans dagen innan matchen. Efter matchen var det propalestinska demonstranter som angrep israeler. Inte fotbolls huliganer. 

De flesta var marockaner, hörde jag någon journalist berätta. Kan tyvärr inte hitta videon nu. 
Svar på tråden Israel folkmord