• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • Anonym (Pia)
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-09 17:14:02 följande:
    Att sjunga "det behövs inga skolor i Gaza eftersom det finns inga barn där" är att hylla mord på barn och visa att man är stolt över att ha dödat 18 000 palestinska barn. För israelvänner är det bara "lite tjafs". Det är egentligen hets mot folkgrupp och visar tydligt att mord på barn i Gaza är något som många tycker är bra. I stället för att skämmas är man stolt över att döda alla barn i Gaza så att inga skolor behövs där. Skulle det vara "lite tjafs" för dig om situationen var omvänd?
    Detta är REN fake news. Och det du också. Det finns inga belägg för att Israeler sjungit detta utan det är ren Palestinsk ryktesspridning. 
  • Anonym (NL)
    nihka skrev 2024-11-09 18:48:16 följande:
    Ja, det var många fel som begicks av båda parter, fler och allvarligare av den palestinska sidan, men nyhetsrapporteringen i NL målar upp en ensidig bild av palestinska angripare och oskyldiga israeliska offer.
    Förstår du holländska? 
  • Anonym (NL)
    Anonym (Pia) skrev 2024-11-09 19:11:54 följande:
    Detta är REN fake news. Och det du också. Det finns inga belägg för att Israeler sjungit detta utan det är ren Palestinsk ryktesspridning. 
    Jag tror tyvärr det stämmer, jag har läst det i holländska källor som man brukar kunna lita på men det kom inte från myndigheterna, det kanske kommer snart. 
  • nihka
    Anonym (NL) skrev 2024-11-09 19:28:21 följande:
    Förstår du holländska? 
    Nej.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nattuw
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-08 22:52:04 följande:
    🤣👍 Det är omoget och ganska dumt att du gör så. Som du ser skrev jag "Det var inte bra".
    Du använde pogromen som en ursäkt för att sprida din vanliga Hamaspropaganda.
  • Anonym (NL)
    nihka skrev 2024-11-09 19:55:35 följande:
    Nej.
    Då är det möjligt att du inte har en korrekt bild av nyheterna i NL. Eller menar du nyhetsrapportering från NL? Och inte i NL? 
  • nattuw
    KillBill skrev 2024-11-09 13:01:11 följande:

Hitintills har det rapporterats om antisemitism i samband med att ett israeliskt
    fotbollslag spelade match tidigare i veckan men nu kommer fler och fler rapporter  om att de Israeliska fotbollssupportrarna betedde sig riktigt vidrigt, slog ner taxichaufförer med arabiskt ursprung, rev ned palestinska flaggor och skanderade rasistiska ramsor som riktades mot araber och palestinier.  Det är viktigt att vi både tar ställning mot antisemitism och mot rasism från Israeliskt håll.

Så när skall du börja ta avstånd från antisemitismen?
  • KillBill
    nattuw skrev 2024-11-09 20:15:23 följande:
    Så när skall du börja ta avstånd från antisemitismen?
    Jag tar alltid avstånd från antisemitism. Att jag också  fördömer våld och rasism från Israeler som riktas mot palestinier förtar inte den saken.

När ska du börja fördöma israeliskt våld mot palestinier, tex sådant här?

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • Anton Chigurh
    nihka skrev 2024-11-09 19:55:35 följande:
    Nej.
    Det är verkligen intrycket du ger här....! 

Mvh Broder AntonÄpple
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • KillBill
    Anonym (Pia) skrev 2024-11-09 19:11:54 följande:
    Det ska finnas på film och ett flertal nederländska tidningar har rapporterat om saken. 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Israel folkmord