• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • nihka
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-09 00:24:47 följande:
    Det är lögn. Båda sidor atackerade varandra. 
    Ja, men det var den palestinska sidan som först gick till handgripligheter mot person. Iaf när det gäller vad som hittills har fångats på bild och film.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-09 00:24:47 följande:
    Det är lögn. Båda sidor atackerade varandra. 
    Nej, så var det inte. Amsterdams borgmästare, Nederländernas statsminister och Nederländske kungen säger motsatsen. Och då ska vi tro.... dig? Jag tror inte det.

Judar kastades i floden och jagades och påkördes med bilar. Hit-and-run- attacker, planerade såna. Både statsministern och borgmästaren kallar det för antisemitiska, planerade attacker. 

• AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-09 10:22:38 följande:
    Det är tillåtet att vara halvbild i sitt läsande och bara observera det som talar för ens egen ståndpunkt.
    Jag vet inte vad halvbild är, men jag svarar inte mer på detta. 
  • Meddelande borttaget
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-08 18:20:48 följande:
    Ja, jag är mycket säker på att etnisk rensning och folkmord är olagliga. I Israels fall tycker jag att det är solklart att det handlar om folkmord. 70% av alla dödade i Gaza är kvinnor och barn!  
    Det ÄR desinformation att påstå något sånt. 

"On 26 January 2024, the court ruled on a number of interim steps which South Africa had asked it to take against Israel.

The key request was for the court to order Israel to immediately halt operations in Gaza, but the court did not uphold this.

However, it did instruct Israel to prevent its military from committing acts which might be considered genocidal, to prevent and punish incitement to genocide, and to enable humanitarian assistance to the people of Gaza."

www.bbc.com/news/world-middle-east-67922346

Och de 70 % kommer ifrån Aljazeera och ursprungligen från Hamas. 

• AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-08 22:29:57 följande:
    Pogrom? Det är verkligen inte bra. Men vilket ord ska vi använda då för att beskriva det här?
    Krig. Som Hamas inte bara har börjat utan fortsätter hela tiden också. Och de gömmer sig ju bland barnfamiljer. Vad ska Israel göra? Bara låta de skjuta? 
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-09 11:07:30 följande:
    Jag vet inte vad halvbild är, men jag svarar inte mer på detta. 
    Halvblind, men jag kräver till skillnad från dig inte att du ska kunna räkna ut vad det betyder när det står fel.
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-08 22:53:59 följande:
    Israel har aldrig formellt erkänt en palestinsk stat. 
    Du är verkligen bara ute efter att förvirra folk? Hur ska man erkänna något som inte finns? De har ju aldrig velat grunda en stat. Tillfällen har de haft. Jo, jag vet att Norge och Irland har erkänt det också, men jag tycker det är ologiskt. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-09 11:31:00 följande:
    Halvblind, men jag kräver till skillnad från dig inte att du ska kunna räkna ut vad det betyder när det står fel.
    Du sa raka motsatsen förut - att man inte ska fråga efter. 
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-09 11:29:13 följande:
    Krig. Som Hamas inte bara har börjat utan fortsätter hela tiden också. Och de gömmer sig ju bland barnfamiljer. Vad ska Israel göra? Bara låta de skjuta? 
    Jag förstår inte "Bara låta de skjuta".
Svar på tråden Israel folkmord