• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • AndreaBD
    Anonym (Anti-extremist) skrev 2024-11-08 23:00:00 följande:
    Det var långt innan, dagen innan, vad jag vet. Båda lagen tjafsade lite rev ner nån flagga. Sedan började ett planerat pogrom efter matchen. 
  • AndreaBD
    nihka skrev 2024-11-09 11:36:56 följande:
    Jag förstår inte "Bara låta de skjuta".
    Det är enkel vanlig svenska, talspråk? Måste man skriva: "Vad ska Israel göra? Ska de bara låta de skjuta?" Eller t.o.m. "Ska Israel bara låta Hamas skjuta?"

Alla förstår, alla tre versioner. Det är bara du som försöker sabotera tråden.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-09 11:34:24 följande:
    Du sa raka motsatsen förut - att man inte ska fråga efter. 
    Jag förstår inte "fråga efter". Efter vadå och vad skulle ha varit före?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Meddelande borttaget
  • AndreaBD
    FuckGoggleAskMe skrev 2024-11-08 23:08:05 följande:
    Andrea, du gör ganska ofta mindre språkliga fel, men inget som kan hindra förståelsen av vad du skriver. Bara strunta i vad Nihka skriver, såvida inte denna tråd ska ändras till språkpolisernas näste.
    Önskar att min nivå på tyska vore lika bra som din nivå på svenska!  
    Tack, jag tänker ju också att det viktigaste är att man förstår och jag lägger förstås inte lika mycket tid på ett inlägg här som jag skulle göra om jag skulle skriva något på jobbet eller annat viktigt. Här är det onödigt att påpeka om det saknas ett -t på ett adjektiv t.ex. 

Däremot - det ser man också mer i skolan - händer det att folk tappar bort en del av meningen eller sätter ihop två delar som inte går ihop. Och då kan det vara svårt att förstå. Du bodde nog inte länge i Tyskland, eller (har för mig att du var där någon gång)?
  • Meddelande borttaget
  • Snake
    AndreaBD skrev 2024-11-09 11:40:50 följande:
    Det är enkel vanlig svenska, talspråk? Måste man skriva: "Vad ska Israel göra? Ska de bara låta de skjuta?" Eller t.o.m. "Ska Israel bara låta Hamas skjuta?"

Alla förstår, alla tre versioner. Det är bara du som försöker sabotera tråden.
    You can say THAT again...💪🌞
    What has four legs and an arm? A happy pitbull...
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-09 11:40:50 följande:

Alla förstår, alla tre versioner. Det är bDu försöker förklara att du inte kan skillnadara du som försöker sabotera tråden.
    Jag förstår inte "Ska de bara låta de skjuta"? Vem skjuter och på vem? Är de Israel och sedan Israel igen eller är de kanske det eller dem eller som i ditt sista förslag Hamas?

Israel har avancerad teknik som t.o.m kan leta upp individer med (attack)drönare. Om man verkligen hade velat hade man kunnat undvika att döda hissnande
    12 300 barn.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-09 11:33:06 följande:
    Du är verkligen bara ute efter att förvirra folk? Hur ska man erkänna något som inte finns? De har ju aldrig velat grunda en stat. Tillfällen har de haft. Jo, jag vet att Norge och Irland har erkänt det också, men jag tycker det är ologiskt. 
    Jo, Palestina finns och har rätt att finnas. Eller gäller det enligt dig bara Israel? Och givetvis vill Palestina finnas eller har du inte märkt alla flaggor och protester över åren från palestinskt håll?
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-09 11:37:12 följande:
    Det var långt innan, dagen innan, vad jag vet. Båda lagen tjafsade lite rev ner nån flagga. Sedan började ett planerat pogrom efter matchen. 
    Ja, vad vet du?

Så när man stödjer dödandet av 12 300 palestinska barn räknas det som "lite tjafs".

Och vad skulle då enligt samma syn stöd av dödandet av israeliska gisslan kallas? Ett pyttelitet "tjafs"?
Svar på tråden Israel folkmord