Israel folkmord
Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig?
Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig?
Jag tror att du Anti-Extremist inte går att kommunicera med. Du struntar i vad andra säger. Jag slutar nu skriva till dig, jag har bättre saker att göra.
Jag tycker det är jätte hemskt att skandera om barn i Gaza. Men det rättfärdigar inte våld mot random personer med israeliskt pass.
Enligt polisen var det mest vanligt, idiotiskt bråk mellan fotbollsfans dagen innan matchen. Efter matchen var det propalestinska demonstranter som angrep israeler. Inte fotbolls huliganer.
Israeliska, rasistiska fans sjöng extremt rasistiska och hatiska ramsor även när de åkte hem. Igen, hyllades folkmord mot palestinska barn. Är dessa rasistiska huliganer nu plötsligt offer?
Tänk er om någon annan skulle sjunga så här om de dödade israeliska barn. Det är avskyvärt.
www.timesofisrael.com/liveblog_entry/maccabi-fans-filmed-chanting-racist-slogans-against-arabs-upon-arrival-at-ben-gurion-from-amsterdam/
De flesta av dessa rasistiska huliganer är med högsta sannolikhet IDF soldater.
x.com/ytirawi/status/1854988410022183024
Det är polisens bedömning, inte min, att det var mer vanligt bråk mellan fotbolls fans först.
Inget palestinskt lag men de som märktes mest i bråket från holländska sidan var killar med arabisk eller turkisk bakgrund. Rasistiska ramsor på arabiska hördes.
Det händer ibland vid fotbollsmatcher mellan NL lag, att dessa sorts fans kallar det andra laget eller vissa spelare för till exempel cancer judar (grovt på nederländska), även när ingen faktiskt är jude. Så rasistiska ramsor från båda sidor, önskan om död för motståndarna, kanske polisen tycker är vanligt fotbolls bråk. Hemskt men sant.