• Fagerlund

Israel folkmord

Varför är det israel som anklagas för folkmord när det är Hamas som vill utplåna alla judar, och skulle göra det om inte Israel försvarade sig? 

• Svar på tråden Israel folkmord
  • Anonym (Anti-extremist)
    Anonym (micke) skrev 2024-11-13 16:34:10 följande:
    1967 års gränser upphörde att existera när Israel angreps av sina tre arabiska grannländer, Syrien, Egypten och Jordanien. 6 dagarskriget.

Västbanken har erövrats i krig och Jordanien vill INTE ha tillbaka västbanken.

Danmark gör ju inte anspråk på Skåne och Blekinge.som vi erövrat i krig

Cypern förlorade halva landet 1974. Inte fan gör dom räder på turkcyprioterna
    och bombarderar dom med raketer år ut och år in.
    200.000 grekcyprioter fördrevs och förlorade sina hem.
    Att med våld ta 56% av det totala området Palestina trots att judarna var bara 30% av befolkningen och ägde bara 6% av marken, är anledningen till kriget. 

Västbanken är olagligt ockuperat av Israel. Det har fastställts av internationell domstol.

Skåne blev svenkt på 1600 talet. Idag gäller andra internstionella lagar.

Den "turkiska delen" är erkänd bara av Turkiet.

Israel har med våld, genom etnisk rensning sv palestinier,  tagit 93% av den historiska Palestina. Det är barbariskt och omänskligt. 
  • nihka
    Anonym (NL) skrev 2024-11-12 20:49:25 följande:

Det är polisens bedömning, inte min, att det var mer vanligt bråk mellan fotbolls fans först.

Nej, järnrör och att skandera över döda palestinska barn anses inte av någon på planeten att vara "vanligt bråk mellan fotbollsfans".
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Minnesförlust igen.

Jo, det var EXAKT vad du sa att du störde dig på:

"Och igen ett dokument ifrån FN som ser väldigt oseriöst ut. Ta bara den här listan på "rapporteuerer". Vad är det för konstiga, påhittade beteckningar?"

Dessa "konstiga, påhittade beteckningar" är engelska. Återigen är din okunskap om sakers existens inte ett bevis för att de inte existerar. Du saknar här helt tydligt förutsättningarna att bedöma vad som är seriöst och inte.

Nej, att sträva efter att alla ska vara så friska som möjligt är inte en utopi utan att man gör sitt bästa utifrån de förutsättningar som finns.

Man bekostar en person att syssla med demokrati för att stödja de demokratiska krafter som finns.

.
  • nihka
    Anonym (NL) skrev 2024-11-12 21:19:04 följande:

Det sägs igen av politiker att även de hemska saker som israelerna sa var ingen justifikation för de minst 14 hit and run attacker på random israeler som jagades och misshandlades. 

Applicera nu samma resonemang på Israels slakt på den civila palestinska befolkningen i Gaza.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-13 09:53:39 följande:
    Att ta Smotrich som exempel för Israel är som att ta Rasmus Paludan som exempel för Sverige. Han är visserligen inte politiker, men det finns säkert också såna politiker här, bland SD alltså. 
    Smotrich är Israels finansminister och givetvis ska hans uttalanden ses i ljuset av att han är en representant för den israeliska regeringen.

• nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-13 10:07:31 följande:
    Jag ville förstås visa att de har helt löjliga påhittade "titlar" . Bara ett ytterligare exempel för FNs oprofessionella skrivelser. 
    Ser att du har ändrat dig nu igen eller så är det minnet som återigen sviker.

Du sa ju att det var ju inte så mycket ordet "rapporteur" du störde dig på som att man skulle sträva åt att alla skulle vara så friska som möjligt.

Men nu är du tillbaka till att störa dig på "rapporteur" igen.

Det är verkligen ingen som bryr sig om vilka titlar du erkänner. FNs organisation och arbete fortlöper helt oberoende av ditt godkännande.
  • nihka
    Anonym (fi) skrev 2024-11-13 13:11:23 följande:
    Så, med ditt resonemang
    Med mitt resonemang ger inte köp av tomter i Göteborg mig rätten att kasta ut göteborgare och bilda ett Nihkaland.
  • nihka
    AndreaBD skrev 2024-11-13 10:42:04 följande:
    Jag hörde att den där sången (om ingen skola i Gaza alltså) skulle vara fejk, att någon har lagt den på videon senare. Har du hört något om detta? 
    Du har ju redan avfärdat sången om ingen skola i Gaza som fake news. Och nu undrar du över en källa som kan styrka ditt påstående om fake news.

Det där med källkritiskt tänk. Igen.
  • nihka
    KillBill skrev 2024-11-13 11:53:24 följande:

Alla bör se på detta inslag där den hyllade brittiske kirurgen Nizam Mamode, som nyligen återvänt från en period av arbete på Nasser-sjukhuset i Gaza, vittnar inför det brittiska parlamentet om det aktuella läget för sjukvården i Gaza. Det är en skakande skildring. 

x.com/MiddleEastEye/status/1856472598663594192

Svårt att förneka att det handlar om krigsbrott från Israels sida. 

?The Committee will do all we can to act on Professor Mamode?s extraordinary testimony and ensure his experiences are heard loud and clear. If leaders are not yet listening, they should be by now.?

committees.parliament.uk/committee/98/international-development-committee/news/203748/idc-chair-responds-to-shocking-evidence-on-gaza-healthcare/
  • Padirac
    Anonym (micke) skrev 2024-11-13 16:34:10 följande:
    1967 års gränser upphörde att existera när Israel angreps av sina tre arabiska grannländer, Syrien, Egypten och Jordanien. 6 dagarskriget.

Västbanken har erövrats i krig och Jordanien vill INTE ha tillbaka västbanken.

Danmark gör ju inte anspråk på Skåne och Blekinge.som vi erövrat i krig

Cypern förlorade halva landet 1974. Inte fan gör dom räder på turkcyprioterna
    och bombarderar dom med raketer år ut och år in.
    200.000 grekcyprioter fördrevs och förlorade sina hem.
    Sverige köpte Skåne, Blekinge och Halland från Danmark år 1332 sedan Danmark skuldsatt sig till tyska fogdar för att bedriva sina krig.  

Trots detta så anföll Danmark senare Sverige för att ta tillbaks det land de sålt. Så småning om kunde Sverige ta tillbaks det land Danmark sålt och sen erövrat.

Gränser upphör inte att existera pga krig enligt internationell rätt. 

Svar på tråden Israel folkmord