• Anonym (Brak)

Invandrarkultur kontra feminism

Jag är medveten om att det finns enormt många hårt arbetande invandrare i detta land. All kred till dom. Det finns även väldigt trevliga invandrare.

Men tyvärr finns det en baksida med högre kriminalitet, övergrepp av olika slag och en horribel kvinnosyn med gruppvåldtäkter, hedersmord, balkongflygningar där kvinnor och tom flickor behandlas som en sak som inte ska bli besudlad, en ägodel.

Den generella kvinnan i Sverige har vida större valfrihet än en kvinna från mellanöstern. Generellt sett.

Hur kan det ha blivit så att feminism vurmar för denna kultur, vilket dom borde ta avstånd från med sin värdegrund, och sedan riktar sitt ogillande kring den vita mannen främst?

• Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism
  • Anonym (Werthers)
    Tom Araya skrev 2024-04-16 17:35:12 följande:
    I Sverige påverkas omfattningen negativt med invandring från länder där beteendet i någon grad är kulturellt betingat, men har såklart ingen påverkan hos våra interna problem.

Som svensk lär du inte få brödernas, kusinernas och farbrödernas stöd för att spöa upp eller t.o.m. ha ihjäl dottern, systern eller frun för att de haft "olämpliga kontakter" utanför äktenskapet. Än mindre får man samhällets stöd för sådana handlingar vad det gäller rättskipning.
    Menar du att alla invandrare håller på på det sättet? 

Förstår du vad jag skriver egentligen? Det känns som att många i tråden har bara ett endaste fokus. Typ att invandrare är bajs och feminister likväl. Finns inget annat. Bäst att stoppa in dom i samma fack.
  • Tom Araya
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-16 17:48:58 följande:
    Absolut inte. Vi har invandrare från en mängd olika länder, varav många inte har en sådan kultur.
    Men när man tar emot många så får även en mindre andel betydelse.
     Det känns som att många i tråden har bara ett endaste fokus. Typ att invandrare är bajs och feminister likväl. Finns inget annat. Bäst att stoppa in dom i samma fack.
    Min uppfattning om trådens kärna är att vi i Sverige har feminister och vänstergrupperingar vars inställning till migration och utländsk kultur är motsägelsefull och att de gärna mörkar det som gör det motsägelsefullt. Som att de endast vill rikta sig till vita män när de argumenterar mot patriarkat och för jämställdhet.
  • Anonym (Werthers)
    Tom Araya skrev 2024-04-16 18:13:13 följande:
    Absolut inte. Vi har invandrare från en mängd olika länder, varav många inte har en sådan kultur.
     Det känns som att många i tråden har bara ett endaste fokus. Typ att invandrare är bajs och feminister likväl. Finns inget annat. Bäst att stoppa in dom i samma fack.
    Min uppfattning om trådens kärna är att vi i Sverige har feminister och vänstergrupperingar vars inställning till migration och utländsk kultur är motsägelsefull och att de gärna mörkar det som gör det motsägelsefullt. Som att de endast vill rikta sig till vita män när de argumenterar mot patriarkat och för jämställdhet.
    Likväl så klumpar du ihop invandrare. På precis samma sätt som vissa gör när dom tolkar att mäns våld mot kvinnor handlar om alla män. Läser du det jag skriver egentligen? Vet inte hur pass förenklat jag ska uttrycka mig? Det jag vill säga (om vi nu ska ta det från sin renaste form) är att:

feminister är mot misogyni i alla former. Trådstarten har fel.

Vill du läsa min förklaring till den uppfattningen så rekommenderar jag dig att läsa mina övriga inlägg.
  • Tom Araya
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-16 18:19:25 följande:
    ...och det är här det blir motsägelsefullt eftersom man aldrig hör vänsterorienterade feminister argumentera för den saken om mottagaren är invandrad från ett land med helt annan kultur vad det gäller jämställdhet.
  • Anonym (Werthers)
    Tom Araya skrev 2024-04-16 18:30:39 följande:
    ...och det är här det blir motsägelsefullt eftersom man aldrig hör vänsterorienterade feminister argumentera för den saken om mottagaren är invandrad från ett land med helt annan kultur vad det gäller jämställdhet.
    Jaså, det hör jag hela tiden.
  • KillBill
    EnAnonumius skrev 2024-04-16 12:34:32 följande:
    Så den fanatiska SD-hataren är igång igen, och denna gången försöker greppa efter halmstrån..

Du påstår, att babymorden berodde hederskultur med att mörda barn i Sverige genom änglamakerskor.

Du hart påstått det. Då ska du bara lägga fram objektiva bevis på att det verkligen var så, att det hade med någon hederskultur att göra.

Jag vill inte höra en massa "förklaringar". Utan jag vill se bevis genom hänvisning till objektiva fakta källor.
    Att svenska kvinnor under 1800-talet och början av 1900-talet  kände sådan stor skam att föda barn utanför äktenskapen att man lämnade bort sitt barn med syfte att få barnet dödat var ett resultat av svensk hederskultur.

www.aftonbladet.se/relationer/a/WLg77j/hon-mordade-fosterbarnen-i-tvattstugan

liu.se/artikel/skammens-profitorer

Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • ClumsySmurf
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-16 16:26:28 följande:

Det är ett problem med våld mot kvinnor, manligt kön är en faktor i det hela. Däremot finns olika orsaker eller nyanser naturligtvis. Det hoppas jag alla förstår. Tror ingen uppfattar "mäns våld mot kvinnor" som att alla män misshandlar kvinnor" (men en del korkade agitatörer verkar vilja att det ska uppfattas så)

Det är ju därför man inte kan skylla allt på invandrare (dvs flytta bort problematiken) för då innebär det också att allt det andra våldet ska mörkas.

Enligt feministisk pseudovetenskap, där kvinnor alltid får frikort finns det två faktorer män och patriarkat så det är samma strukturer i alla kulturer, det innebär mörkläggande i alla lägen.
    Unveiled: How Western Liberals Empower Radical Islam
    Yasmine Mohammed

The Internet is full of YouTube videos of children being viciously attacked in madrasas. Girls getting grabbed by the hair and being pulled to the ground for not wearing hijab (head covers), boys being whipped and kicked as they fall to the ground. The abuse I endured, as barbaric as it was, is light in comparison to stories I?ve heard. A girl in Somalia told me of how her mother poured hot oil down her brother?s throat (as he was tied to a bed), and the siblings were forced to watch.

[...]

Daily, as I massaged her feet, she would tell me how I had ruined her life. How I wasn?t supposed to be born. How she wished I'd never been born. How I brought her nothing but heartache. How my existence caused her nothing but misery. How she would never be able to be rid of me, either, because no man would ever take me off her hands. How I was fat and ugly and unworthy of anyone?s love. It was an IV drip of poison that never slowed.

Many years later when I got involved in activism, I noticed a very common thread. A lot of us girls had been psychologically abused by our mothers. A woman who has no control over her life craves control. There are very few outlets where that control is acceptable. In her immediate family, she cannot exert control over her husband or her son, but her daughter is fair game. All of her aggressions and frustrations are released in that one direction.

Since, according to Hadith, Heaven is at the feet of mothers, mothers will get to determine if their children will burn in Hell for eternity or not. That is a lot of power to wield over a child. That power can have tragic results in the hands of an abusive mother. She can abuse the status and use it to control and manipulate. You must be an obedient slave to get her affection, support, approval, and, most importantly, to get into Heaven one day. She can revoke her "blessing" at any point, keeping you in line for perpetuity.

In our home, I was the cat. It was as if my mother took sadistic pleasure in torturing me. It satisfied some pathological need in her. And, unfortunately, she was not alone. In speaking with other ex-Muslim women, I discovered that this pattern of behaviour was remarkably common. Some Saudi Arabian women told me about how their mothers would lock them in a room for months. This is extraordinarily easy to do in a country like Saudi Arabia, where there is no protection for girls who are being abused. Another woman told me of how, after she escaped to the United States and started dating an American man, she slipped and fell and started to bleed where she had scraped herself. Her boyfriend came running, and she flinched. She expected him to yell at her, to tell her how stupid she was, and ask her why she's so clumsy and why she can't walk straight. She was taken aback when his first words were, "Are you okay?" That was not the response she was accustomed to hearing.

• ClumsySmurf
    Anonym (Werthers) skrev 2024-04-16 18:19:25 följande:
    Likväl så klumpar du ihop invandrare. På precis samma sätt som vissa gör när dom tolkar att mäns våld mot kvinnor handlar om alla män. Läser du det jag skriver egentligen? Vet inte hur pass förenklat jag ska uttrycka mig? Det jag vill säga (om vi nu ska ta det från sin renaste form) är att:

Vill du läsa min förklaring till den uppfattningen så rekommenderar jag dig att läsa mina övriga inlägg.
    Unveiled: How Western Liberals Empower Radical Islam
    Yasmine Mohammed

I don't have to refer to a history book to find women who are risking their lives to fight societies that view women as second-class citizens. I interact with them every day. Yet, tragically, most prominent Western feminists are not standing alongside me and these brave freedom-fighting women.

Many feminists in the Western world are afraid that by supporting their fellow sisters, someone might misconstrue that as ethnocentrism or racism. And even worse than just ignoring them, at times Western corporations actively support the very things that these brave women fight against. The 2019 swimsuit issue of Sports Illustrated featured a burkini. And most egregious, the poster for the Women?s March depicts a woman in hijab.

Feminists in America would never cheer Nike for putting a swoosh on Mormon underwear, yet they cheer for it being put on religiously prescribed modesty clothing from a different religion. How can we fight Western patriarchy while simultaneously supporting Islamic patriarchy? I hope this book has dispelled all the myths and confusion that lead to such hypocritical and dangerous disconnects. People

• TvillingmammaVästgöte
    KillBill skrev 2024-04-16 19:07:07 följande:
    Att svenska kvinnor under 1800-talet och början av 1900-talet  kände sådan stor skam att föda barn utanför äktenskapen att man lämnade bort sitt barn med syfte att få barnet dödat var ett resultat av svensk hederskultur.

www.aftonbladet.se/relationer/a/WLg77j/hon-mordade-fosterbarnen-i-tvattstugan

liu.se/artikel/skammens-profitorer
    Och?
    När vi nu , för över hundra år sen, lyckats bli av med resterna av vår svenska hederskultur är vi knappast intresserade av att importera ny hederskultur till landet? Vi vill gå framåt och inte bakåt.
    Den här nya hederskulturen vi fått in från MENA lär ta minst hundra år att bekämpa. 
  • ClumsySmurf
    Tom Araya skrev 2024-04-16 18:13:13 följande:
    intressant artikel
    steigan.no/2018/07/darfor-vill-vansterkvinnor-inte-tala-om-valdtakterna/
Svar på tråden Invandrarkultur kontra feminism